Vânzările online de bunuri și servicii, 3,17% din PIB

Photo by Andrea Piacquadio from Pexels

Cu un procent consolidat de 3,17% din PIB generat de vânzarea online a bunurilor și serviciilor (e-GDP), România se clasează pe locul 3 în Europa Centrală și de Est și pe locul 12 la nivelul continentului european, conform datelor celui mai recent Raport European E-commerce 2023 publicat de Ecommerce Europe și EuroCommerce. România ocupă același loc 3 în Europa Centrală și de Est și în ceea ce privește volumul vânzărilor statelor membre UE, după Polonia și Cehia. Sectorul de comerț electronic din România domină piața din Europa de Est, generând aproape 60% din vânzările țărilor din regiune, cu o cifră de afaceri estimată la 9,95 miliarde de euro pentru anul 2023, dintr-un total de 17,6 miliarde de euro.

„Raportul confirmă statutul României de hub regional de ecommerce, ecosistemul dezvoltat la nivel național fiind un model de inovație și investiții în economia digitală. Această poziție ne permite să ne măsurăm forțele cu economii europene mult mai avansate în procesul de transformare digitală și, concomitent, să oferim servicii de calitate superioară consumatorilor. Tocmai pentru că au produsele sau serviciile dorite la un click distanță, comerțul electronic le oferă astăzi românilor acces la servicii de top, simplificându-le procesul de achiziție, livrare și retur. Vedem că românii vor o gamă cât mai mare de produse din care să aleagă și caută avantajele concrete aduse de acest sector, anume economia de timp și de bani. Tocmai de aceea, suntem încrezători că sectorul de comerț electronic din România va avea o dinamică pozitivă și în anii următori”, a declarat Cristian Pelivan, Director Executiv al Asociației Române a Magazinelor Online (ARMO).

Preferințele consumatorilor români

Raportul European E-commerce 2023 arată că 94% dintre cumpărătorii români preferă să comande online de la magazine românești, în timp ce 21% au comandat și de la magazine din străinătate. La nivel european, cele mai comandate produse sunt cele din categoria hainelor, încălțămintei și accesoriilor vestimentare (68% dintre produsele comandate online), urmate de cărți, CD-uri, DVD-uri (34%), livrări de la restaurante (30%) și cosmetice sau produse de înfrumusețare (27%).

Despre concluziile raportului European E-commerce 2023 se va discuta miercuri, 18 octombrie, în cadrul evenimentului pe care Asociația Română a Magazinelor Online îl organizează cu prilejul Zilei naționale a comerțului electronic. Evenimentul va avea loc la NORD Events Center, situat pe str. George Constantinescu nr. 4B, București, iar persoanele interesate să participe se pot înscrie AICI. Înscrierea este gratuită.

Despre European E-commerce 2023

Raportul European E-commerce din 2023 acoperă 37 de țări de pe continentul european, dezvăluind perspective bazate pe date privind dimensiunea actuală și proiectată a piețelor lor digitale și tendințele consumatorilor în utilizarea internetului și cumpărăturilor online. Raportul include cele mai recente date și tendințe legate de penetrarea internetului, penetrarea e-shopper-ilor și cifra de afaceri B2C e-commerce pentru toate cele 37 de țări, cu o privire adițională concentrată asupra datelor pentru UE-27. De asemenea, compară tendințele care au afectat sectorul în 2022 și 2021.

 

Articolul precedentCarrefour anunță cea de-a patra ediție a Săptămânilor Tranziției Alimentare, parte a programului Act For Food
Articolul următorȘerban, CEO Tazz: Valoarea medie a comenzilor din retail, 160 lei
Maria Hurduc
Este Business Unit Manager al Modern Buyer inca de la lansarea brandului, in 2008. Are o experienta de peste 16 ani in presa scrisa, iar in ultimii 11 ani s-a specializat pe domeniile Retail, FCMG si Horeca. Este absolvent al Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara, specializarea Tehnologia Prelucrarii Produselor Alimentare.