Tazz, singurul brand de food-delivery 100% românesc, a înregistrat o creștere de double digits a volumului tranzacționat în platformă, în perioada ianuarie – septembrie 2023, comparativ cu aceeași perioadă a anului 2022.
Alin Șerban, CEO Tazz spune că aplicația a atins un maxim istoric la nivelul numărului de parteneri înregistrați în platformă, în creștere cu 27% față de aceeași perioadă a anului trecut.
Cea mai mare creștere a venit din zona de retail (+37% YoY), în timp ce partenerii din zona de restaurante au avut o creștere cu 27%. Valoarea medie a comenzilor din categoriile supermarkets & markets este de 160 lei, iar a comenzilor din categoria restaurante de 85 lei.
Programul Genius este motorul de creștere al business-ului, pentru că unu din doi clienți Tazz sunt Genius, iar comenzile per client sunt duble pentru cei care au Genius (5 comenzi vs. 2,5 comenzi non-genius). Pe Tazz sunt peste 8.000 de parteneri Genius în toată țara, care oferă Genius Deals (promoții, oferte) și livrare gratuită la comenzile peste 50 lei la restaurante și peste 150 lei la supermarketuri.
Într-un eveniment de presă ce are loc în aceste zile la Timișoara, orașul unde a început de altfel și povestea Tazz, managementul companiei a punctat și câteva din cele mai relevante tendințe în industria de food delivery.
- În următorii patru ani, statisticile estimează o creștere de 23%, cu 309 milioane de europeni care vor comanda mâncare online. În plus, în medie, se estimează o creștere constantă de 10% a pieței, până în 2027.*(Statista). Cifrele arată nu doar o creștere a accesului la aplicații, cât și o schimbare de preferințe și trenduri în modul în care mâncăm și trăim.
- Un utilizator al aplicațiilor de food delivery din UK, printre cele mai dezvoltate piețe din EU, comandă de 9,4 ori pe lună mâncare, în timp ce un utilizator român comandă de 2,4 ori. Jucătorii din sector se așteaptă ca frecvența să crească major, în linie cu expansiunea industriei de e-commerce & food service (Euromonitor 2023).
- Frecvența de utilizare săptămânală a aplicațiilor de livrare rapidă în România a crescut de la 48% la 55%, în prima parte a anului, conform ultimului research de brand Tazz.
- Piața de food delivery își păstrează prima poziție câștigată în timpul pandemiei, având o cotă de piață de 26%, urmată de consumul în restaurante (24%), achiziția de mâncare gătită de la raioanele gastro ale supermarketurilor 12%, QSR (fara McDonald’s și KFC) 11% și self pick up (7%) (conform unui studiu Hospitality Culture din februarie 2023, realizat împreună cu Tazz).
Proiectele și inovațiile Tazz care răspund tendințelor
- Merchant App: Pentru restaurante, compania a dezvoltat un nou tool de consultanță pentru business digital în HoReCa. Acesta îi ajută pe antreprenori să își gestioneze mai bine business-ul online, să-și seteze singuri campanii și să aibă acces 24/24 la statistici referitoare la performanța business-ului lor pe Tazz. Tool-ul este menit să vină în sprijinul restaurantelor partenere care nu au departamente complexe de marketing, dar care totuși pot cu ușurință să desfășoare campanii eficiente.
- Laas: este un nou serviciu care urmează să fie lansat de Tazz, prin care companiile își externalizează logistica și funcțiile de delivery către furnizori de servicii specializați, obținând acces la soluții logistice scalabile, eficiente din punct de vedere al costurilor și flexibile, pe baza unui tarif de livrare agreat. Practic, în loc să-și dezvolte singure un sistem de livrare, folosesc soluția tehnică construită și optimizată constant de Tazz.
- Tazz Ads: Pe lângă monetizarea traficului din aplicație, Tazz dorește să ajute brandurile să stabilească legături autentice cu clienții, așa cum o fac în retailul tradițional, dar sub umbrela digitală facilitată de aplicație. Pentru asta, compania lucrează la dezvoltarea unor tooluri specializate care vor putea răspunde la nevoile partenerilor.
- Tazz Riders: Analizând și înțelegând nevoile riderilor, compania a dezvoltat noua aplicație Tazz Riders pentru riderii colaboratori, care include toate acele update-uri menite să le eficientizeze munca, precum design ușor de navigat, afișarea istoricului comenzilor, verificarea geo-locației, opțiunea de traducere în limba engleză etc.
- Genius: Abonamentul Genius a fost creat pentru a oferi consumatorilor cel mai puternic ecosistem de e-commerce, cu beneficii în 4 mari platforme – eMAG, Tazz, Fashion Days, Freshful.
- Comanda de grup: Research odată la 4 luni pentru analiza preferințelor clienților. Una dintre cele mai apreciate opțiuni este comanda de grup.
- HoReCa în mișcare: În octombrie 2022, Tazz a lansat, alături de Iancu Guda, un program gândit să vină în sprijinul partenerilor, oferind consultanță de business pentru restaurante și ajutându-le să afle care este cel mai sănătos mod de a-și construi și gestiona afacerea de food delivery.
Povestea Tazz a început în Timișoara, iar de atunci compania s-a extins în 33 de orașe din România. În Timișoara activează unul dintre cele două sedii centrale. Printre departamentele cheie care își desfășoară activitatea din Timișoara se numără IT, Financiar, Legal și HR. Top trei orașe active în aplicație sunt București, Timișoara și Cluj. Tazz are un total de peste 10.000 de parteneri la nivel național.
Pe lângă restaurante, Tazz are 900 de parteneri la nivel național, printre care se numără: supermarket-uri, farmacii, florării, băcănii și alte business-uri locale.