Ursus Breweries Romania (UBR) a fost preluata oficial de trustul Asahi in mai 2017. Potrivit datelor prezentate in luna octombrie de reprezentantii companiei, Ursus Breweries a ajuns in 2017 la o cota de piata de 35% fata de 33%, in 2016. In retailul modern cota de piata a companiei a atins 36%, la fel si in comertul traditional. Cota de piata din HoReCa a fost de 34%. Piata berii din Romania a inregistrat o crestere de 2% in volum in 2017, comparativ cu intervalul similar din 2016.
Principalele branduri care au sustinut cresterea vanzarilor sunt Timisoreana, Ciucas si Ursus. Ciucas de pilda, a inregistrat o crestere per total piata berii, de la locul 7 la locul 2.
Cresterea in valoare a fost intre 2 si 4 puncte procentuale, mai mare decat cea in volum si se datoreaza nu atat cresterii de pret, cat mixului de produs si inovatiilor lansate.
Asahi Group Holdings Ltd a finalizat achizitia fostelor operatiuni de afaceri si marci detinute de SABMiller in Europa Centrala si de Est la 31 martie 2017, si include afacerile din Republica Ceha, Republica Slovaca, Polonia, Ungaria, Romania si activele conexe (inclusiv operatiunile de export din Europa si Coreea de Sud). Incepand din mai, noua companie functioneaza sub numele de Asahi Breweries Europe Ltd (ABEL).
Asahi Group Holdings opereaza in peste 100 de tari din intreaga lume, in productia de bere, bauturi alcoolice, racoritoare si produse alimentare. In industria berii, Asahi detine un portofoliu divers, care include brandurile Asahi Super Dry, Peroni si Grolsch.
Marcile din portofoliul Ursus Breweries sunt Ursus, Timisoreana, Ciucas, Grolsch, Peroni Nastro Azzurro, Redd’s, Azuga, Pilsner Urquell si Stejar.