Unilever își propune să reducă amprenta de carbon a produselor sale de curățenie cu până la 20%

Compania Unilever va investi 1 miliard de euro în Clean Future, un program dezvoltat de divizia Home Care a companiei, menit să aducă o schimbare, atât în ceea ce privește procesul de producție a produselor de curățenie, cât și în procesul de ambalare.

Clean Future, programul diviziei home care al Unilever își propune să includă principiile economiei circulare atât la nivel de ambalaj, cât și la nivelul formulelor produselor, astfel încât să reducă amprenta de carbon a brandurilor companiei.

De la materiile prime derivate din combustibili fosili, o sursă de carbon neregenerabilă, Unilever își propune să facă tranziția către surse de carbon regenerabile sau reciclate.
Clean Future este prima inițiativă de o asemenea amploare, dar și un pas înainte în realizarea promisiunii Unilever de a înregistra zero emisii ale produselor până în anul 2039.

Materiile prime organice utilizate în produsele de curățenie ale Unilever au cea mai mare pondere în amprenta de carbon (46%) pe parcursul ciclului lor de viață. Prin urmare, prin renunțarea la substanțe chimice derivate din combustibili fosili în formulele produselor, compania va introduce noi modalități de reducere a amprentei de carbon a marilor sale branduri de curățare.

„În ultimele luni am văzut o cerere fără precedent pentru produsele noastre de curățenie și suntem mândri că avem rolul de a ajuta la menținerea oamenilor în siguranță în lupta împotriva COVID-19. În același timp, nu putem uita de problemele de mediu cu care se confruntă planeta noastră – casa noastră. Poluare. Distrugerea habitatelor naturale. Urgența climatică. Planeta este casa pe care o împărțim cu toții și avem responsabilitatea de a o proteja”., explică Peter ter Kulve, președintele diviziei Home Care a Unilever.

În România, Unilever a introdus din 2019 portofoliul de produse Seventh Generation, care cuprinde produse de curățare a hainelor și a vaselor, alături de detergenți universali și pentru baie, care se bazează pe un concept eco-friendly. Ambalajele sunt confecționate din materiale reciclate și reciclabile.

Parfumurile produselor conțin 100% uleiuri esențiale obținute din ingrediente naturale (pentru variantele care conțin parfum), produsele au până la 97% ingrediente derivate din plante, nu conțin nici un ingredient de origine animală, formulele sunt biodegradabile; nu conțin parfumuri și înălbitori sintetici, compuși organici volatili și coloranți. Toate produsele au certificare ecologică EU Ecolabel și certificare cruelty-free Leaping Bunny, produse netestate pe animale.

Compania a lansat pe piața din România primul odorizant de toaletă sustenabil: Domestos Power 5 Eco. Ambalajul din plastic, carcasa și cartonul sunt fabricate din materiale reciclate și reciclabile 100%, în timp ce produsul livrează aceeași prospețime intensă pe care consumatorii o caută într-un odorizant de toaletă.

Nu în ultimul rând, anul trecut Unilever a lansat pe piața locală și prima gamă de sprayuri Cif cu produse care conțin ingrediente de curățare 100% derivate din surse naturale, ce asigură o curățare în profunzime a suprafețelor – Cif Nature’s Recipe. Gama este comercializată în recipiente obținute din materiale reciclate, reciclabile și prietenoase cu mediul înconjurător.

Unilever investește 1 miliard de euro în Clean Future, pentru a finanța cercetarea biotehnologică, utilizarea CO2, procesele chimice cu emisii reduse de carbon, formulele biodegradabile și sustenabile. De asemenea, compania va reduce la jumătate utilizarea plasticului virgin până în 2025.

Unilever este unul dintre cei mai importanți furnizori mondiali de alimente și produse de îngrijire personală, prezent în peste 190 de țări, ajungând la 2,5 miliarde de consumatori în fiecare zi. Compania are 155.000 de angajați și a generat vânzări în valoare de 51 miliarde euro în 2018. Peste jumătate (60%) din businessul companiei se desfășoară pe piețele emergente sau în curs de dezvolare. Unilever are mai mult de 400 de branduri, inclusiv: Dove, Knorr, Rexona, Axe, Domestos, Cif, Hellmann’s, Delikat, Dero, Dirt Is Good, Wall’s, Lux, Sunsilk and Surf Lipton, Algida, Ben & Jerry’s, Magnum și Betty Ice.

Unilever este unul dintre liderii globali pe piaţa bunurilor de larg consum, cu operațiuni puternice în peste 100 de țări și vânzări în peste 180 de țări.

În regiunea din sud-centru, grupul Unilever desfăşoară operaţiuni pe pieţele produselor alimentare, de îngrijire personală şi de îngrijire a locuinţei, prin Unilever South Central Europe şi Unilever România. Unilever South Central Europe, cu sediul în Bucureşti, coordonează operaţiunile de marketing şi vânzări din România, Bulgaria, Serbia, Muntenegru, Moldova. Unilever România coordonează operaţiunile de pe platforma industrială de la Ploieşti.