Toneli a publicat primul raport de sustenabilitate aferent anului 2022, realizat în conformitate cu cel mai utilizat standard internațional de raportare pentru sustenabilitate- GRI-Core.
Raportul inițial al companiei este centrat pe obiectivele și realizările înregistrate, ce indică în mod transparent abordarea companiei în domeniul sustenabilității, cât și rezultatul politicii de leadership, „Familia Toneli” fiind cel mai cunoscut brand din România de pe piața ouălor de consum, având o cotă de piață de peste 30% din comerțul modern și un brand awareness național de peste 70%.
În relație cu Obiectivele de Dezvoltare Durabilă a Națiunilor Unite, compania a dezvoltat în ultimii ani conceptul „From farm to fork” prin integrarea activităților operaționale și asigurarea trasabilității, din întreg lanțul de producție și distribuție, de la pui de o zi, producție de furaje, sisteme de creștere a păsărilor, sortare, ambalare, distribuție, marketing, merchandising, fiind singura companie de profil ce produce ouă în toate sistemele de creștere disponibile.
„Toneli a ajuns, după ce a acumultat o experiență de peste 25 de ani în creșterea păsărilor și comercializarea ouălor, să dețină leadershipul acestei categorii, foarte importante din alimentația populației. Însă mai presus de poziția de prim jucător și de cotele de piață, Toneli a cultivat și dezvoltat un sentiment aparte, acela de familie, de grijă față de cei din jur și astfel, deloc întâmplător, brandul nostru are un nume elocvent în acest sens – Familia Toneli.” a spus Toni Khoury, Director General.
În vederea realizării unei producții sustenabile, cei patru piloni prioritari în Toneli sunt:
Bunăstarea angajaților
• Declarație non-discriminare de orice fel
• Asigurarea bunelor condiții de muncă necesare
• Beneficii pentru angajați
„Datorită angajaților noștri, compania este capabilă să funcționeze eficient și să-și atingă obictivele. Desfășurăm activitatea cu responsabilitate față de comunitate și, în fiecare zi, oferim condiții de lucru care permit îndeplinirea în siguranță a sarcinilor. Împreună, creăm o atmosferă bună care generează un impact pozitiv asupra vieții noastre de zi cu zi.” Cristina Simion, Manager Resurse umane.
Bunăstarea mediului
• Protejarea aerului și a apei
• Economii la consumul de energie electrică, gaze naturale
• Managementul deșeurilor/reciclării
• Acțiuni de regenerare a naturii
„Efectele acțiunilor umane din ultimele secole au determinat, din păcate, schimbări climatice globale nefavorabile traiului. Ne aliniem și susținem eforturile societății civile și al autorităților în direcția reducerii amprentei de carbon generate de fluxurile operaționale ale companiilor și, în egală măsură, de activitățile personale de zi cu zi ale oamenilor. Acest lucru se înglobează și se materializează în strategia de sustenabilitate a companiei noastre.” a spus Ioana Perșu, Manager Mediu.
Bunăstarea păsărilor
• Investiții în zona Free Range și Ecologic
• Modernizări/Retehnologizări
• Hrană naturală
„Bunăstarea păsărilor ocupă un loc central în contextul sustenabilității Toneli, deoarece un nivel adecvat de bunăstare este în strânsă legătură cu sănătatea efectivelor de păsări și, implicit, cu calitatea producției și satisfacția consumatorilor. Putem spune clar că bunăstarea păsărilor, ca parte a conceptului general de sustenabilitate, este un element esențial al strategiei Toneli, „de la fermă la consumator.”, a spus Dr. Aurora Alexandru, Director sanitar veterinar
Bunăstarea comunităților
• Angajarea personalului din apropierea punctelor de lucru
• Acțiuni CSR
• Ajutor umanitar
• Susținerea proiectelor de educație, sport, sănătate.
„Comunitățile ne-au primit cu bunătate în arealul lor, suntem musafirii lor și avem decența de a conștientiza că, în primul rând, trebuie să le securizăm liniștea casei, apoi, în semn de mulțumire, să le întoarcem amabilitatea prin fapte de ajutor concrete, astfel încât la finalul zilei să ne percepem unii pe alții ca făcând parte din aceeași familie, așa cum ne îndrumă subliminal și brandul nostru – Familia Toneli.”- Florin Panfile, Director comercial și CSR.