Ciprian Otea, CEO Misavan: „Obiectivul este ca în următorii ani să producem la Iaşi toate produsele brand propriu”

Misavan, producător român de produse şi soluţii de curățenie și igienă pentru clienții profesionali și casnici, începe o nouă etapă de dezvoltare odată cu inaugurarea unei fabrici noi.

Investiția estimată la 10 milioane de euro a fost susținută în mod egal de Misavan și firma spaniolă Quimicas Quimxel, companie cu care producătorul român se află într-o relație de colaborare și parteneriat de peste 15 ani. Fabrica situată în Iași va produce detergenți profesionali și produse cosmetice de înaltă calitate, adaptate reglementărilor actuale cu privire la biodegrabilitate, sustenabilitate și angajament pentru o economie circulară. Unitatea de producție are o capacitate anuală de 7.200 de tone/an pe ramura detergenți lichizi de uz casnic și industrial, respectiv 700 de tone/an pe ramura produse cosmetice.

Proiectul a fost demarat în 2022 și finalizat în luna iunie, fiind una din cele mai moderne fabrici din acest domeniu din Europa. Fabrica de la Iași va fi un hub de producție pentru soluții concentrate destinate pieței interne și Europei de Est, soluții profesionale de curățenie, produse de retail și cosmetice, însă pe termen mediu și lung va putea integra și alte categorii de produse.

Fabrica Quimxel România, situată în parcul industrial Miroslava, se întinde pe un teren de 12.000 de metri pătrați, având o suprafață totală de peste 7.000 de metri pătrați. Fabrica cuprinde atât spațiu de producție cât și zona de birouri și depozit de materii prime, inclusiv o platforma pentru stație subterană de neutralizare a apelor reziduale. Unitatea dispune și de mixere și reactoare de ultimă generație și linii de ambalare complet automatizate. Produsele finale se transferă în zona de depozitare urmând a fi distribuite pe întreg teritoriul României și nu numai.

Fabrica va produce produse foarte concentrate, pentru a utiliza mai puțin plastic și a genera mai puțin CO2. Peste 70% dintre recipiente sunt realizate din material reciclat. Toate procesele sunt atent verificate și cu responsabilitatea protejării mediului înconjurător. „Viitorul este, din punctul meu de vedere, unul a produselor concentrate, cel puțin din motivele mai sus enumerate”, spune Ciprian Otea, CEO Misivan.

Potrivit acestuia, noua investiție de la Iași va ajuta compania să fie mai competitivă pe plan intern și extern, dar și să crească numărul de clienți prin deschiderea unor noi piețe de desfacere.

„O investiţie în producţie nu aduce o creștere imediată a vânzărilor. Dar noua fabrică ne va permite să fim mai competitivi, să generăm mai multă încredere în business-ul nostru. Obiectivul nostru este ca în următorii ani să realizăm în fabrica proprie de la Iaşi toate produsele noastre de curățenie şi igienă pentru clienții profesionali și casnici. Astăzi, principalii clienți ai companiei sunt comercianții tradiționali, magazinele specializate, operatorii horeca, dar și companiile din segmentul birourilor și industrial. Ce ne dorim pe termen scurt și mediu este să ne reîntoarcem la masa discuțiilor cu marii comercianți pentru a le prezenta bussiness-ul și produsele noastre și pentru a vedea ce oportunități de colaborare există între noi. Spun să ne reîntoarcem pentru că în urmă cu 14 ani am avut o astfel de tentativă, dar am înțeles atunci că nu eram pregătiți să venim în întâmpinarea exigențelor și cerițelor de colaborare cu dumnealor. Astăzi, avem toate capabilitățile de producție, de logistică, de livrare, de personal și dorința de a crește brandurile noastre. Credem că suntem mult mai bine pregătiți să stăm lângă oricare furnizor, ne dorim să demarăm astfel de discuții, noua unitate de producție ne permite să crește competitivitatea iar acesta este un cuvânt cheie în retailul modern”, a declarat pentru Modern Buyer Ciprian Otea, CEO Misivan.

Înființată în anul 2000, ca importator și distribuitor de produse de curățenie, menaj etc, Misavan a fost nevoită în perioada de criză cuprinsă între 2009-2013 să își regândească strategia și întrega afacere. Managamentul companiei a luat atunci decizia de a căuta fabrici partenere care să fie dispuse să lucreze pentru Misavan rețete personalizate care să ajute la diferețierea în piață. În acest mod, compania și-a creat o rețea de furnizori, unul din cei mai importanți și mai strategici fiind Quimicas Quimxel.

Valorile comune împărtășite de cei doi antreptenori, român și spaniol, au condus la un parteneriat puternic care durează de pest 15 ani și care are ca rezultat și investiția de la Iași.

Astăzi, Misavan deține un portofoliu de peste 1.500 produse de curățenie, menaj, hârtie, dispensare, produse de unică folosință și ambalare. În 2023, cifra de afaceri a companiei a fost de aproape 156 de milioane de lei, în creștere cu 9% față de anul anterior. Conducerea Misavan anticipează o creștere și pentru anul în curs, odată cu lansarea unor produse noi și cu mutarea în noua unitate de producție. Cu peste 350 de angajați la nivel național, Misavan deține, la acest moment, 12 depozite/centre de distribuție, flotă proprie de distribuție și acoperire pe întreg teritoriul României. La rândul său, Quimicas Quimxel, fondată în 1988 este unul dintre cei mai importanți producători spanioli, livrând o bogată gamă de produse de curățenie, profesionale și pentru uz casnic, în peste 15 ţări din întreaga lume, cu sprijinul centrelor logistice din Europa – Portugalia, Italia, Grecia şi România – şi America -Mexic. În portofoliul Quimxel se regăsesc detergenți și produse ce garantează curățenia și igiena corectă pentru industria alimentară, hotelieră, sistemul sanitar, domenii precum construcții, auto, industrie, spălătorie. Capacitatea mare de stocare, lanțul consolidat de producție și ambalare, alături de politica de transport maritim a permis Quimxel să se consolideze ca o companie de înaltă eficiență.

Suntem bucuroși că am găsit pe piața din România un partener care împărtășește deschiderea și preocupările noastre legate de calitatea produselor, bazate pe inovație, protecția mediului și sustenabilitate. Suntem o companie atentă cu tot ceea ce ține de mediul înconjurător. Din acest motiv, toate facilitățile noastre logistice sunt adaptate cu sisteme de energie regenerabilă și consum redus. Parteneriatul cu Misavan ne oferă perspective reale de a continua atât pe linia dezvoltării și accederii pe noi piețe, cât și de a rămâne în fruntea clasamentului în ceea privește produsele de igienă și curățenie profesională. Împreună vom continua dezvoltarea și cercetarea unor noi linii care se adaptează nevoilor viitoare ale pieței.”, a declarat Vicente Gimeno, CEO Quimicas Quimxel.

Astăzi, Misavan are un plan de dezvoltare până în 2030, iar Ciprian Otea, CEO-ul companiei este convins că hotărârea, seriozitatea și echipa proprie vor conduce la atingerea obiectivelor ambițioase setate.

 

Articolul precedentToneli a publicat primul raport de sustenabilitate aferent anului 2022
Articolul următorAngelica Buză caută noi oportunități de creștere pentru Cooperativa Agricolă de Legume Belinț
Maria Hurduc
Este Business Unit Manager al Modern Buyer inca de la lansarea brandului, in 2008. Are o experienta de peste 16 ani in presa scrisa, iar in ultimii 11 ani s-a specializat pe domeniile Retail, FCMG si Horeca. Este absolvent al Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara, specializarea Tehnologia Prelucrarii Produselor Alimentare.