Tendinta de scadere a productiei de carne de porc in UE

0
85

In ultimele luni ale anului 2017 s-a inregistrat o tendinta de scadere a productiei de carne de porc in UE. In prima jumatate a anului 2017, au fost sacrificati cu 2,7 milioane mai putini porci decat in prima jumatate a anului 2016 (-2,1%). Jumatate din aceasta scadere a fost determinata de reducerile de animale sacrificate inregistrate in Germania (-700 000), Franta (-426 000) si Marea Britanie (-296 000), arata datele publicate pe 19 septembrie de Oficiul European de Statistica (Eurostat).

In anul 2016, productia de carne de porc la nivelul UE a fost de 23,4 milioane de tone. Aceasta a insemnat o cantitate de 45,9 kg pe cap de locuitor din UE si a fost cu un kilogram si jumatate pe cap de locuitor mai mult decat in 2006.

Germania si Spania sunt liderii producatorilor de carne de porc in UE. Cu 59,4 milioane si respectiv, 47,7 milioane de porci sacrificati in 2016, Germania (23% din totalul UE) si Spania (19%) sunt cei mai mari producatori de carne de porc din UE. Cele doua tari au fost urmate de Franta (23,8 milioane, 9%), Polonia (21,8 milioane, 8%), Danemarca (18,2 milioane, 7%), Tarile de Jos (15,4 milioane, 6% Belgia (11,2 milioane, 4%) si Marea Britanie (11,0 milioane, 4%).

Anul trecut, peste 257 de milioane de porcine au fost sacrificate in Uniunea Europeana (UE), cu 2 milioane mai mult decat in 2015 si cu 5,2 milioane mai mult decat cu 10 ani in urma.

Sursa: Eurostat, 19 septembrie 2017
DISTRIBUIȚI
Articolul precedentMaxima Bulgaria in topul primilor 10 retaileri din tara vecina
Articolul următorCris-Tim elimina caragenanul – E407 din mezeluri
Daniela Oancea
Redactor Sef al Modern Buyer din iulie 2017. Absolventa a Universitatii din Bucuresti, Facultatea de Jurnalism si Stiintele Comunicarii, Daniela are o experienta de peste 20 de ani in presa. A inceput sa lucreze ca reporter si apoi ca redactor de stiri externe la cele mai importante cotidiene nationale. Si-a continuat cariera ca Business Editor pentru Mediafax si apoi ca redactor-sef la diferite publicatii business to business, precum si ca expert media in trei proiecte europene PHARE/SAPARD.