Tactici de creștere în segmentul convenience

Sainsbury’s din Marea Britanie va deschide aproximativ 18 magazine Neighborhood Hub în următorii trei ani.

În ultimii ani, imaginea de ansamblu a industriei FMCG a fost una pozitivă, cu o creștere sănătoasă înregistrată pe toate canalele de retail modern. Cu toate acestea, în următorii câțiva ani, ne așteptăm ca vânzările să încetinească, într-un ritm diferit, în funcție de un canal sau altul.

Pe baza vânzărilor din retail monitorizate de agenția IGD, se estimează că la nivel global supermarketurile și hipermarketurile vor crește într-un ritm mult mai lent. Deloc surprinzător, trecerea către online va continua, datorită unor investiții mai mari făcute de retaileri în acest segment și unei adaptabilități mai mari a consumatorilor. Creșterea vânzărilor va rămâne puternică în rândul discounterilor.

Pe segmentul convenience, retailerii specializați își vor extinde rețelele de magazine, dar segmentul convenience în sine va juca, de asemenea, un rol mai important și pentru retailerii omnicanal, la nivel global. Aceasta înseamnă că și cota de piață pe segmentul convenience, din totalul vânzărilor din retail, va crește.

În continuare, Charles Chan, analist principal pe segmentul retail al agenției IGD, explorează tacticile pe care comercianții cu amănuntul și furnizorii le au la dispoziție pentru a se dezvolta în proximitate.

Digitalizarea suplimentară a modalităților de plată

Viteza și ușurința la cumpărături stau la baza segmentului convenience. Posibilitatea de a plăti rapid în magazinele de proximitate este deja răspândită la nivel global. Ne așteptăm de la comercianții cu amănuntul la o digitalizare suplimentară a serviciilor de plată, la investiții sporite în „super” aplicații mobile, la o mai mare utilizare a IA pentru a gestiona disponibilitatea la raft a produselor și ca tehnologia de cumpărături fără interacțiune să fie introdusă în mai multe magazine.

Asigurați-vă că segmentul convenience face parte din strategia voastră omnicanal

Integrarea tehnologiei în retail a fost accelerată în urma pandemiei de COVID-19, ceea ce înseamnă că magazinele au acum un rol mai extins în strategia omnicanal. De exemplu, multe magazine convenience le alocă clienților un punct de ridicare în proximitate, de unde să își preia comenzile făcute online, iar parteneriatul cu platformele digitale de livrări îi ajută pe retaileri să satisfacă și nevoile cumpărătorilor aflați acasă.

Retailerii cu modele multiformat, precum 7-Eleven dezvoltă sisteme logistice integrate pentru a afla câte comenzi au într-o anumită zonă și pentru a introduce o politică de prețuri dinamice, cu scopul de a oferi prețuri reduse de livrare, în perioadele în care cererea este mai mică. Pe această idee, Sainsbury’s din Marea Britanie va deschide aproximativ 18 magazine Neighborhood Hub în următorii trei ani. Noul format este o extensie pe partea de grocery a ofertei magazinelor convenience din rețeaua Sainsbury, care include formatele Argos (mărfuri generale) și Tu (cu puncte de ridicare pentru haine), configurate pentru misiuni de cumpărare mai lungi.

În imagine: Sainsbury.

Agilitate maximă pe segmentul convenience

Segmentul convenience inovează rapid. De exemplu, retailerii din Japonia lansează aproximativ 100 de SKU-uri noi în fiecare săptămână, iar produsele cu vânzare redusă pot fi retrase după o săptămână de vânzări slabe, astfel încât ritmul acestui canal este destul de diferit în comparație cu altele. În cazul discounterilor, furnizorii FMCG au foarte puține de spus despre locul unde este poziționat sau afișat produsul lor în magazin, iar contactul pe care îl au cu retailerul se rezumă la negocierea anuală, cu oportunități suplimentare de listare, deseori limitate la o dată pe an sau sezonalitate.

Flexibilitatea canulului convenience le oferă retailerilor o oportunitate fantastică de a testa și dezvolta noi formate, de a ajunge la noi tipuri de cumpărători și de a lansa rapid inițiative la scară mare. Magazinele de tipul convenience stores au costuri mai mici cu investiția ințială, cicluri de maturitate mai scurte (până la șase luni) și ocupă spații ușor de remodelat.

Împărțiți resursele pentru un plus de profitabilitate

Este important să semnalăm că, pe termen lung, magazinele mici se pot confrunta cu costuri ridicate ale forței de muncă și cu marje mai strânse. Retailerii omnicanal pot compensa unele dintre aceste costuri, spre deosebire de magazinele specializate strict pe convenience. Odată cu cumpărăturile online, reducându-se profitabilitatea, capacitatea de a partaja resurse devine și mai importantă.

Un exemplu recent este decizia Central Food Retail Group de a achiziționa rețeaua FamilyMart din Thailanda, anul trecut. Cele aproximativ 243 de magazine aflate acum în proprietatea Central Food Retail – în total peste 1.000 de unități – listează cca 500 de articole noi, inclusiv produse de curățare a casei, ingrediente pentru gătit, alimente ambalate, congelate și proaspete.

Adoptați modele creative și imaginative

Lansarea unor produse în ediție limitată pentru a sărbători evenimentele speciale este o modalitate excelentă de a stimula angajamentul consumatorilor, precum și activitățile de merchandising pe termen scurt – iată două idei foarte bune.

Brandurile și mărcile proprii se completează

Private label rămâne un subiect fierbinte la nivel global, deoarece oferă valoare clienților și ajută retailerii să obțină o rentabilitate mai bună. Aflați în ce categorii brandul poate coexista cu marca privată. Tacticile variază la nivel global, în Asia, de exemplu, o marcă proprie poate câștiga o recunoaștere rapidă și o asociere pozitivă, dacă tinerii consumatori împărtășesc pe social media recenziile produselor. În plus, promoțiile care combină un private label cu un brand pot avea succes.

Inovația și surpriza sunt importante în convenience retail

În măsura în care cumpărătorii vizitează magazinele de proximitate cu o frecvență mai mare decât până acum, ofertele ar trebui să fie limitate în timp pentru a crea un sentiment de individualitate și de surpriză. Retailerii omnicanal care sunt prezenți și în canalul de convenience se confruntă cu un scrutin dublu din partea consumatorilor în privința diferențelor de preț, deoarece cumpărătorii nu vor compara doar oferta retailerilor între ei, ci și oferta dintre diferitele formate operate de fiecare retailer în parte.

Nu minimalizați importanța retailerilor omnicanal în formatul convenience

În timp ce retailerii specializați pe convenience au rețele de magazine mai extinse decât retailerii omnicanal prezenți în piață cu magazine de proximitate, vânzările acestora nu sunt neapărat mai mari și nici nu ne așteptăm să crească într-un ritm semnificativ mai rapid.

Prin urmare, retailerii omnicanal care joacă în segmentul de proximitate ar trebui, de asemenea, să fie luați în calcul atunci când se discută o strategie pe canalul convenience.

Recomandări pentru comercianții din segmentul convenience

  • Investiți mai mult! Petreceți timp perfecționând businessul, urmărind dinamica canalului de convenience.
  • Misiunile de cumpărare ar trebui să stea la baza creării strategiilor de creștere. Aceste misiuni de cumpărare variază în întreaga lume. Este esențial ca retailerii să identifice motivele pentru care consumatorii aleg să cumpere din altă parte și să își adapteze strategiile în consecință.
  • Aflați mai multe despre modelul de operare al magazinelor convenience. Cu aproximație, acestea ating pragul de rentabilitate într-o perioadă cuprinsă între doi și patru ani, iar retailerii din toată lumea caută modalități prin care să accelereze acest proces. Căutați să înțelegeți valorile financiare și operaționale din spatele acestui tip de business.
  • Definiți în termeni proprii ce înseamnă comerțul de proximitate pentru afacerea dvs. Peste tot în lume retailerii continuă să monitorizeze îndeaproape performanța magazinelor lor în urma pandemiei de COVID-19.
  • Identificați punctele dureroase și folosiți-vă de studiile de caz existente pe pentru a vă modela și întări convingerile.

Charles Chan scrie mai mult despre canalul convenience aici.
El reprezintă divizia de informații pe segmentul de convenience în retail, din cadrul companiei IGD, și este la curent cu cele mai noi tendințe din industrie, la nivel global. Charles ține în mod obișnuit prezentări și traininguri peste tot în lume și împărtășește cunoștințele sale despre strategia de vânzări în segmentul de convenience din retail, execuție in-store, plus market, previziuni referitoare la retail și canalele comerciale.

Charles Chan, Senior Analyst IGD.

Compania IGD oferă perspective globale, previziuni și analize pentru piața de retail alimentar pentru a ajuta clienții să facă față provocărilor din acest sector aflat în continuă schimbare. Mai multe informații despre IGD găsiți aici.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here