Studiu METRO AG: Multora le-ar placea sa aiba un business propriu, dar putini fac pasul

Oamenii apreciaza afacerile independente – precum si ideea de a porni propria afacere, arata „Studiul International privind Afacerile Independente, realizat de METRO AG . Studiul a observat ca oamenii prefera afacerile independente si aportul acestora in cadrul comunitatilor. Alti factori care subliniaza preferinta pentru afacerile independente includ calitatea produselor si a serviciilor oferite, dar si relatia apropiata a antreprenorilor cu clientii lor. Interesant este faptul ca aproape jumatate dintre persoanele intervievate care nu detin o afacere (48%) au afirmat ca le-ar placea sa detina propria afacere.

In timp ce multi dintre cei intervievati si-au exprimat interesul de a detine o afacere, doar 13% cred ca este posibila realizarea acestei ambitii. „Studiul International privind Afacerile Independente, realizat de METRO” descrie aceasta diferenta ca fiind o discrepanta antreprenoriala si aduce la lumina detalii cu privire la barierele pe care oamenii le percep si care ii impiedica sa faca pasul de a-si deschide propria afacere. Printre principalele motive sunt dificultatea de a gasi sprijin financiar, precum si instabilitatea mediului economic.

Unul dintre obiectivele principale ale studiului a fost acela de a afla mai multe despre provocarile cu care se confrunta antreprenorii. Cand au fost intrebati care este cea mai mare amenintare asupra succesului afacerii lor, majoritatea antreprenorilor si-au exprimat ingrijorarea cu privire la lipsa unui sprijin financiar, situatia economica din tara lor, taxele si birocratia. Aceste ingrijorari variaza in functie de tara, de situatia economica generala si taxele din tara respectiva, fiind mai evidente in Italia si Romania.

Acest lucru arata ca antreprenorii isi doresc sa se poata baza pe un sistem politic care sa promoveze norme si legi menite sa creeze un mediu in care afacerile independente sa poata prospera.

Daca ar fi sa o ia de la inceput, 9 din 10 antreprenori ar alege sa porneasca o afacere proprie. In ciuda tuturor provocarilor pe care le evidentiaza acest studiu, detinatorii de afaceri sunt foarte increzatori in decizia lor de a incepe o afacere: daca s-ar putea intoarce in timp, un procentaj coplesitor de 89% dintre cei intervievati ar alege sa devina din nou antreprenori.

„Studiul International privind Afacerile Independente, realizat de METRO” a fost efectuat ca parte a celei de-a doua editii a evenimentului Ziua Afacerii Tale, realizat de METRO, care va avea loc pe data de 10 Octombrie 2017. Ziua Afacerii Tale vizeaza toate afacerile independente, si implicit cele 21 milioane de clienti profesionisti METRO. Compania intentioneaza sa transforme aceasta zi intr-un eveniment global anual, care se va desfasura in a doua marti a lunii octombrie. Evenimentul isi propune sa ofere antreprenorilor atentia si recunoasterea pe care o merita, sa creasca vizibilitatea afacerii lor in cadrul comunitatilor locale si sa sustina antreprenorii pentru a-si construi relatii puternice cu clientii lor.

METRO a realizat un studiu international in cadrul caruia a analizat afacerile independente din 10 tari. Studiul International privind Afacerile Independente, realizat de METRO are scopul de a cunoaste in profunzime atitudinea publicului fata de antreprenori, cat si de a oferi perspective asupra provocarilor cu care se confrunta antreprenorii, asupra experientei acestora si a modului in care poate fi gestionata o afacere pentru a avea succes. Pentru acest studiu, METRO a selectat un esantion de 10.000 de persoane din Romania, Germania, Franta, Olanda, Italia, Portugalia, Republica Ceha, Turcia, Rusia si China.

„Aceste rezultate ne dezvaluie noi perspective cu privire la importanta pe care o acorda societatea afacerilor independente si ne ajuta sa intelegem ce ii motiveaza si ce ii ingrijoreaza pe antreprenori”, spune Olaf Koch, Presedintele Consiliului de Administratie METRO AG. „Un lucru iese in evidenta: sunt foarte multe persoane carora le-ar placea sa porneasca propria afacere, dar in final nu o fac. Acest studiu analizeaza motivele care stau la baza acestei decizii. Potentialul antreprenorial este stimulat numai daca exista un cadru potrivit si se acorda sprijinul adecvat. METRO intentioneaza sa contribuie la realizarea acestui lucru, in paralel cu obiectivul nostru mai amplu, acela de a fi campionul afacerilor independente.”

Toate rezultatele sunt disponibile pe metroag.de/en/media-centre/publications.

Articolul precedentSprijin financiar acordat asociatiilor de fermieri din sectorul legume-fructe
Articolul următorSegros Cash&Carry lanseaza in Romania doua marci proprii dezvoltate de TransGourmet
Daniela Oancea
Redactor-șef al Modern Buyer din iulie 2017. Absolventă a Universității București, Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, Daniela are o experiență de peste 20 de ani în presă. A început să lucreze ca reporter și apoi ca redactor de știri externe la cele mai importante cotidiene naționale: Tineretul Liber, România Liberă și Evenimentul Zilei. Și-a continuat cariera ca Business Editor pentru Mediafax și apoi ca Redactor-șef la diferite publicații Business to Business, precum și ca expert media, în trei proiecte europene: PHARE/SAPARD. Danielei îi puteți scrie pe adresa daniela.oancea@modernbuyer.ro