Snacksurile sănătoase dictează pe piața dulciurilor din Europa

Piața de dulciuri și snacksuri din Europa a crescut ușor în perioada noiembrie 2016 – noiembrie 2017, în principal datorită creșterilor de preț. Evoluția a fost raportată de compania de cercetare de piață Nielsen, care a examinat piețele din douăsprezece țări europene, la cererea asociației Sweets Global Network. Astfel, categoria identificată de Nielsen drept „snacksuri mai sănătoase” a fost motorul de creștere. În ultimii doi ani, această categorie, care cuprinde snacksuri (inclusiv batoane de cereale, energetice, batoane cu fructe și batoane pentru sportivi, precum și nucile și semințele) a crescut atât în ceea ce privește volumul, cât și valoarea.

Credit foto: ISM Koln

Nielsen a studiat evoluția pieței în perioada noiembrie 2016-noiembrie 2017 în Marea Britanie, Franța, Germania, Italia, Spania, Portugalia, Olanda, Norvegia, Belgia, Austria, Polonia și Turcia. În total, categoria dulciuri și snacksuri a înregistrat o ușoară creștere a cifrei de afaceri totale de 2,1% până la 53,8 miliarde de euro, fapt care se datorează în principal creșterilor de preț (+ 1,6%). Creșteri în volum s-au înregistrat în Spania (+ 3,6%), Portugalia (+ 2,2%) și Austria (+ 2,0%), astfel încât, în medie, o creștere cu 0,5% în volum s-a realizat în total în toate cele douăsprezece țări analizate.

În segmentele individuale, în perioada noiembrie 2016 și noiembrie 2017, batoanele sănătoase au obținut o creștere de 6,9% a cifrei de afaceri (un volum de+5,8%), nucile și semințe au atins o creștere de 4,9%, atât în volum, cât și în valoare. Pentru restul dulciurilor, creșterea a fost de numai 1,7%. Ca atare, cu o cifră de afaceri de 6,5 miliarde de euro, sectorul de snacksuri mai sănătoase și-a mărit ponderea în valoare pe piața europeană a dulciurilor și a snacksurilor cu 10,9%, până la 12,1% în doi ani.

Principalele piețe responsabile pentru creșterea cifrei de afaceri a batoanelor sănătoase sunt Marea Britanie cu o creștere de 8,7% (volum + 5,7%), Germania cu +7,4% (volum + 5,8%), Olanda (volum +8,7%). Piețele pe care s-au înregistrat creșteri ale cifrei de afaceri în categoria nuci și semințe sunt Spania care a obținut o creștere de 9,2% (volum + 7,2%), Austria (+ 10,4%), Turcia (+ 21,6%) și Portugalia (+ 8,8%). În Germania, în pofida creșterii cu 5,6% a volumului vânzărilor, reducerile de prețuri au condus la o cifră de afaceri de doar 1,7% față de aceeași perioadă a anului precedent. Situația este similară și pentru Italia, care a înregistrat o creștere evidentă a volumului vânzărilor (+ 11,7%), dar a suportat reduceri de preț de 3,5%.

Asociația Sweets Global Network a anunțat rezultatele studiului Nielsen în cadrul celui mai mare și mai important târg de dulciuri și snacksuri din Europa, ISM ediția 2018.

Articolul precedentCristian Tudor, antreprenorul care aduce microplantele în casele românilor
Articolul următor„Retail & Horeca Distribution”, conferinta distribuitorilor în TT și HoReCa ajunge la ediția a III-a
Daniela Oancea
Redactor-șef al Modern Buyer din iulie 2017. Absolventă a Universității București, Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, Daniela are o experiență de peste 20 de ani în presă. A început să lucreze ca reporter și apoi ca redactor de știri externe la cele mai importante cotidiene naționale: Tineretul Liber, România Liberă și Evenimentul Zilei. Și-a continuat cariera ca Business Editor pentru Mediafax și apoi ca Redactor-șef la diferite publicații Business to Business, precum și ca expert media, în trei proiecte europene: PHARE/SAPARD. Danielei îi puteți scrie pe adresa oancea.i.daniela@gmail.com