Piața de dulciuri și snacksuri din Europa a crescut ușor în perioada noiembrie 2016 – noiembrie 2017, în principal datorită creșterilor de preț. Evoluția a fost raportată de compania de cercetare de piață Nielsen, care a examinat piețele din douăsprezece țări europene, la cererea asociației Sweets Global Network. Astfel, categoria identificată de Nielsen drept „snacksuri mai sănătoase” a fost motorul de creștere. În ultimii doi ani, această categorie, care cuprinde snacksuri (inclusiv batoane de cereale, energetice, batoane cu fructe și batoane pentru sportivi, precum și nucile și semințele) a crescut atât în ceea ce privește volumul, cât și valoarea.

Nielsen a studiat evoluția pieței în perioada noiembrie 2016-noiembrie 2017 în Marea Britanie, Franța, Germania, Italia, Spania, Portugalia, Olanda, Norvegia, Belgia, Austria, Polonia și Turcia. În total, categoria dulciuri și snacksuri a înregistrat o ușoară creștere a cifrei de afaceri totale de 2,1% până la 53,8 miliarde de euro, fapt care se datorează în principal creșterilor de preț (+ 1,6%). Creșteri în volum s-au înregistrat în Spania (+ 3,6%), Portugalia (+ 2,2%) și Austria (+ 2,0%), astfel încât, în medie, o creștere cu 0,5% în volum s-a realizat în total în toate cele douăsprezece țări analizate.
În segmentele individuale, în perioada noiembrie 2016 și noiembrie 2017, batoanele sănătoase au obținut o creștere de 6,9% a cifrei de afaceri (un volum de+5,8%), nucile și semințe au atins o creștere de 4,9%, atât în volum, cât și în valoare. Pentru restul dulciurilor, creșterea a fost de numai 1,7%. Ca atare, cu o cifră de afaceri de 6,5 miliarde de euro, sectorul de snacksuri mai sănătoase și-a mărit ponderea în valoare pe piața europeană a dulciurilor și a snacksurilor cu 10,9%, până la 12,1% în doi ani.
Principalele piețe responsabile pentru creșterea cifrei de afaceri a batoanelor sănătoase sunt Marea Britanie cu o creștere de 8,7% (volum + 5,7%), Germania cu +7,4% (volum + 5,8%), Olanda (volum +8,7%). Piețele pe care s-au înregistrat creșteri ale cifrei de afaceri în categoria nuci și semințe sunt Spania care a obținut o creștere de 9,2% (volum + 7,2%), Austria (+ 10,4%), Turcia (+ 21,6%) și Portugalia (+ 8,8%). În Germania, în pofida creșterii cu 5,6% a volumului vânzărilor, reducerile de prețuri au condus la o cifră de afaceri de doar 1,7% față de aceeași perioadă a anului precedent. Situația este similară și pentru Italia, care a înregistrat o creștere evidentă a volumului vânzărilor (+ 11,7%), dar a suportat reduceri de preț de 3,5%.
Asociația Sweets Global Network a anunțat rezultatele studiului Nielsen în cadrul celui mai mare și mai important târg de dulciuri și snacksuri din Europa, ISM ediția 2018.