Silvia Sticlea, Country Manager, Nestlé România: În România, 92% dintre ambalajele produselor noastre se pot recicla

Silvia Sticlea, Country Manager Nestlé România
Silvia Sticlea, Country Manager Nestlé România.

România rămâne o piață foarte importantă pentru grupul Nestlé în 2022, iar Silvia Sticlea, Country Manager Nestlé România, spune că investițiile în dezvoltarea portofoliului și în proiectele de conștientizare și cele educaționale privind sustenabilitatea vor continua.

Cum comentați rezultatele obținute de compania Nestlé, în România, în primul trimestru al acestui an?

Pentru T1 2022, rezultatele financiare au arătat o creștere de 12,9%, ceea ce ne face să fim optimiști și să dorim să ne continuăm călătoria de transformare și regenerare. Această creștere se datorează alegerilor sustenabile și cu un profil nutrițional echilibrat făcute în portofoliul companiei.

În primele trei luni ale anului am avut lansări în toate categoriile și putem vorbi și despre lansări ale unor branduri intrate în premieră pe piața din România, precum Nesvita (gustări de ovăz pentru micul dejun) și Nancare (suplimente pediatrice). Am extins, totodată, gamele existente.

Astfel, portofoliul Nestlé a crescut în această primăvară cu noi produse, potrivite pentru toate vârstele și gusturile: Maggi Ideea Zilei Pui cu ciuperci și Maggi Sos pentru hamburger; Fitness Dark Chocolate, Nescafé în variantele Cappuccino Mocha și Frappe Vanilla, Nescafé Dolce Gusto Buondi și Essenza di Moka, Starbucks by Nespresso Breakfast Blend și The Premium Signature Chocolate. În segmentul de hrană pentru animale de companie, gama Felix a fost relansată.

Tot la acest început de an ne-am mobilizat și am ajutat colegii și refugiații din Ucraina cu 69 de tone de produse, în valoare totală de peste jumătate de milion de franci elvețieni, aceste produse fiind donate prin intermediul partenerilor noștri de la Banca pentru Alimente, cărora vreau să le mulțumesc pentru efort și pentru parteneriatul din ultimii cinci ani.

Rezultatele financiare anunțate de grupul Nestlé pentru anul 2021 indicau o creștere organică, de două cifre în zona Europei Centrale și de Est. Cum au fost rezultatele obținute de Nestlé, în România, în 2021?

În România, rezultatele financiare pentru anul 2021 au fost în linie cu cele obținute la nivel global și de zonă, cu o creștere organică de 10,5% – cea mai mare din zona noastră. Creșterea a fost susținută de diversitatea portofoliului din piața locală, dar în special de categoriile de cafea pentru consumul acasă și în sectorul out-of-home, precum și de hrana pentru animalele de companie.

Într-un context pandemic, Nestlé a continuat să își aducă sprijinul pentru susținerea luptei împotriva COVID-19, și a contribuit cu donații în produse în valoare totală de peste 300.000 CHF pentru comunitățile aflate în nevoie din România.

În 2021, Nestlé și-a îmbogățit portofoliul cu peste 30 de produse noi, în ediții limitate sau permanente: After Eight Orange, Cheerios Bio, Cini Minis Churros, Cornflakes Strawberry&Cream, Nesquik Banana Crush, Nesquik Bio, Joe Lemon, Joe Summer Dreams Banana, Joe Summer Dreams Forest Fruits, Joe XXL Salted Caramel, L’Atelier, Maggi Saucy Noodles, sosurile reci Maggi Mayonnaise, Mustar și Tartar, Nescafé 3in1 Frappe Vanilla-Caramel și Nescafé Cappuccino&Latte, Nesquik Strawberry, Nestlé Dessert Cacao and Lait, Smarties Seas limited edition și Smarties sezonale.

Înțeleg că în categoria Pet Care a existat o creștere puternică pe toate canalele în 2021, în special în comerțul electronic și în magazinele specializate. Ce noutăți vom vedea la raft în 2022, în categoria aceasta?

În canalul specializat ne concentrăm pe relansarea brandului Pro Plan, așa că avem o singură noutate anul acesta, este vorba despre Fortiflora sub formă de tablete masticabile. Fortiflora este deja un produs cunoscut pe piață și exista în portofoliul nostru sub formă de pliculeț/pudră.

FortiFlora tablete este un probiotic, din gama Pro Plan, ce ajută la susținerea sănătății intestinale și a echilibrului microflorei. Acest produs se va găsi începând din luna iunie 2022 în cabinetele și farmaciile veterinare.

A fost nevoie să faceți schimbări în portofoliul d-voastră de produse, determinate chiar de efectele crizei sanitare sau din alte rațiuni?

Schimbările apărute în portofoliul nostru au fost făcute din rațiuni de sustenabilitate și de îmbunătățire a rețetelor, deoarece Nestlé are ca obiectiv să joace un rol activ în dezvoltarea sistemelor de colectare, sortare și reciclare, prin producerea ambalajelor 100% reciclabile sau reutilizabile, până în 2025. De exemplu, Smarties este primul brand global de dulciuri care trece la ambalaje din hârtie reciclabilă. Foarte bine au fost primite în România produsele din categoria de dulciuri, dar și cafeaua.

Care sunt prioritățile Nestlé România în categoria Confectionery, în România?

În această categorie, în primăvară, am lansat Joe Dreams Cocos, After Eight Strawberry, Les recettes de L’atelier ciocolată neagră cu afine, migdale și alune și ciocolată cu lapte, caramel, migdale și alune, iar pentru perioada Sărbătorilor de Paști am lansat și articole de sezon, sub brandurile Smarties și KitKat: KitKat Pops și Smarties la pungă.

Cum caracterizați piața de Culinary din România? Ce noutăți ați adus pe piața din România în categoria Culinary în 2021 și ce pregătiți acum?

În ultimul an, piața de produse culinare a înregistrat o dinamică deosebită, crescând atât în volum, cât și în valoare, influențată mai ales de noua realitate în care am trăit. Frecventele perioade de carantină, lockdown-urile plus restricțiile care au îngreunat accesul către restaurante, au generat în schimb un interes pentru mâncarea gătită în casă și pentru gătit, în general.

Astfel, în 2021 am lansat mai multe produse în categoria Culinary, printre care: Sosurile Maggi – pentru un plus de textură și savoare adus mâncărurilor, fără coloranți și conservanți artificiali adăugați. Maggi Muștar este un ingredient ideal pentru carne. Maggi Sos de usturoi și sosul tartar sunt produse ideale pentru a pregăti gustări speciale și gustoase, chiar și în perioadele de post. Maioneza MAGGI este potrivită pentru vegetarieni și este un dressing perfect pentru orice salată.

Pentru porții pregătite rapid am lansat noodles Maggi Saucy în trei sortimente: Pui cu susan; sos Teriyaki și sos dulce-picant. Aceștia pot fi pregătiți în doar cinci minute, oriunde v-ați afla. În gama Maggi Trattoria a Casa am lansat sosurile necesare pentru a pregăti un Risotto Cremos, Penne Arrabbiata și Tagliatelle cu ciuperci.

Iar pentru 2022, ne pregătim să aducem pe piață Maggi Hamburger și Maggi Ideea Zilei pui cu ciuperci, despre care voi putea oferi mai multe detalii în curând.

Anul trecut ne-am bucurat să participăm la lansarea burgerilor vegetali pe bază de plante pentru HoReCa. Cum evaluați performanța gamei Garden Gourmet și ce șanse sunt să vedem și alte articole ale brandului, în retailul modern?

După cum știți, Nestlé a urmat mereu tendințele și a ținut cont de dorințele consumatorilor. Așa a apărut ideea gamei Garden Gourmet, de produse 100% de origine vegetală. În ultimii câțiva ani, am văzut consumatorii apelând din ce în ce mai mult la dieta flexitariană, care nu este doar mai sănătoasă pentru noi, ci și pentru planetă: proteina din soia are o amprentă de carbon de până la 80 de ori mai mică decât proteina animală. Pe lângă boabele de soia, care nu sunt modificate genetic, produsele noastre conțin o varietate de legume și cereale. Gustul este un element-cheie și nu am făcut compromis de la acesta niciodată.

În prezent, pe piața din România avem lansate trei produse din gama Garden Gourmet – Sensational Burger, Fillet Pieces și Vegan Nuggets – toate sunt disponibile prin intermediul distribuitorului nostru pentru sectorul HoReCa sau direct în rețeaua de magazine Metro Cash & Carry.

Din martie, Nestlé Professional invită consumatorii în Carrefour Gastro pentru preparate realizate cu Garden Gourmet Fillet Pieces și Vegan Nuggets. Aceste produse sunt prezente în 42 de hipermarketuri, la nivel național, și pot fi găsite sub următoarele denumiri: „Tigaie Vegană”, „Pilaf Vegan” și ” Vegan Nuggets Menus”.

Pe ce se axează colaborarea cu marile rețele de retail în 2022?

Ca și până acum, colaborarea cu partenerii noștri din retail, și nu numai, se axează pe continuarea parteneriatelor pe termen lung. Vom continua să oferim o diversitate de produse la raft, aprovizionare constantă și rapidă în orice situație, agilitate în a răspunde și a ne conforma cu solicitările lor. Sper să realizăm împreună și câteva campanii și proiecte de informare și conștientizare sau de responsabilitate socială.

Pe ce tip de acțiuni vă veți concentra în colaborarea cu magazinele din canalul tradițional de vânzări, anul acesta?

Ca și până acum, vom merge pe campaniile clasice, dar și pe campanii asociate unor cauze de responsabilitate socială, pentru că ne dorim ca până în 2030 să avem impact zero asupra mediului, în toate operațiunile.

Ce tendințe de consum se vor reflecta în strategia d-voastră la raft, în următoarele luni?

Sunt trei tendințe observate în ultima perioadă de doi ani, de care am ținut cont în alcătuirea strategiei noastre pentru acest an.

Ne-am adaptat la accelerarea comerțului electronic și ne-am concentrat mai mult pe opțiunile pe termen scurt și mediu în ceea ce privește strategia. Suntem recunoscători partenerilor noștri de business din retail și partenerilor strategici, pentru că ne-au ajutat în îndeplinirea misiunii noastre.

Consumul în casă și gătitul acasă alături de familie ne-au determinat să aducem pe piață produse care vin în ajutorul consumatorilor noștri, cum ar fi cele din gama Maggi, despre care v-am vorbit.

Pandemia și lockdownul au readus în atenție sustenabilitatea: oamenii au devenit conștienți de importanța protejării mediului și de aceea cumpără produse care sunt prietenoase cu natura.

De aceea, un loc deosebit în portofoliul Nestlé global este ocupat de produsele sustenabile. Noi oferim consumatorilor interesați de produse sănătoase, ecologice sau prietenoase cu mediul, o alternativă care nu compromite gustul sau savoarea.

Cel mai recent exemplu este reprezentat de Garden Gourmet și Nespresso, unele dintre mărcile noastre de top, care vor avea o amprentă de carbon neutră, până la final de 2022.

Spuneam că Smarties este primul brand global de dulciuri care trece la 100% ambalaje din hârtie reciclabilă. Ne așteptăm să eliminăm, ca urmare, aproximativ 250 de milioane de ambalaje din plastic, la nivel global, în fiecare an. Această schimbare reprezintă una dintre inițiativele-cheie de sustenabilitate, ale companiei, pentru categoria de dulciuri.

Prin această decizie suntem cu un pas mai aproape de atingerea obiectivului de a avea toate ambalajele reciclabile sau reutilizabile până în 2025 și de a reduce cu o treime utilizarea materialelor plastice noi, în aceeași perioadă.

Noul ambalaj din hârtie al produselor Smarties provine din surse sustenabile și este format din hârtie cretată, etichete din hârtie și cutii de carton. În același timp, pe ambalaj au fost incluse informații despre modul corespunzător de a arunca ambalajele după folosire, pentru a crește gradul de conștientizare în rândul consumatorilor. În România, portofoliul de produse Smarties este format din Smarties tub 38 g, Smarties tub 130 g și Smarties Mini 158 g.

În plus, Nestlé a implementat în mod voluntar Nutri-Score la nivel global încă din 2019. Și în România am început să comunicăm pe produse ratingul: avem deja produse de la mai multe divizii care se află în categoriile A și B.

Vom vedea astfel de schimbări la nivel de design de ambalaj, în 2022?

Este foarte important pentru noi ca producători să investim în componenta de ambalaje, dar și în produse sustenabile, de aceea avem și un institut – Nestlé Institute of Packaging Sciences din Elveția – unde facem cercetare și dezvoltare pe partea de design de ambalaj.

În România, 92% dintre ambalajele produselor noastre se pot recicla. Pentru anul 2022 nu avem un target specific, dar ne dorim să ne menținem ambiția de a avea ambalaje 100% reciclabile sau reutilizabile până în 2025.

La nivel global, în următorii cinci ani, Nestlé va investi 3,2 miliarde CHF pentru a accelera activitatea pentru obținerea de emisii nete zero, inclusiv 1,2 miliarde CHF pentru agricultură regenerativă pe întregul lanț de aprovizionare, de la fermă la consumator.

Nestlé a investit peste 320 milioane de euro în proiecte de susținere a producției sustenabile de cafea, a distribuit 235 milioane de arbori de cafea în întreaga lume și a ajutat peste 900.000 de fermieri să cultive și să producă mai multă cafea de calitate superioară.

V-ați propus o creștere sau o consolidare a businessului Nestlé România, în 2022?

România este o piață foarte importantă pentru Nestlé și vom continua dezvoltarea portofoliului și investițiile în proiectele comunitare pe care le avem deja în derulare, de câțiva ani. Concret investim în dezvoltarea portofoliului nostru de produse, în rețete noi, și în proiecte de conștientizare și educaționale privind sustenabilitatea.

Nestlé a investit în România peste 250 milioane de lei în ultimii zece ani. Investițiile efectuate se referă atât la modernizarea clădirilor, cât și la achiziții de echipamente și mobilier. Investițiile realizate de Nestlé România în perioada 2011-2018 au reprezentat aproximativ 0,5% din totalul investițiilor efectuate la nivel național în sectorul de comerț cu ridicata. În anul 2020, Nestlé România a realizat investiții de 17,4 milioane de lei.

Articolul precedentPeroni a lansat Nastro Azzurro 0,0%
Articolul următorRetailul alimentar din România ar putea depăși 142 miliarde de lei, în anul 2021
Daniela Oancea
Redactor-șef al Modern Buyer din iulie 2017. Absolventă a Universității București, Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, Daniela are o experiență de peste 20 de ani în presă. A început să lucreze ca reporter și apoi ca redactor de știri externe la cele mai importante cotidiene naționale: Tineretul Liber, România Liberă și Evenimentul Zilei. Și-a continuat cariera ca Business Editor pentru Mediafax și apoi ca Redactor-șef la diferite publicații Business to Business, precum și ca expert media, în trei proiecte europene: PHARE/SAPARD. Danielei îi puteți scrie pe adresa daniela.oancea@modernbuyer.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.