Romina Ardelean, Consumer Panel Services GfK, este speaker în conferința Private Label & Convenience Food Innovation Show 2024

Romina Ardelean, Business Growth Lead, Consumer Panel Services GfK, este speaker invitat în conferința Private Label & Convenience Food Innovation Show 2024, organizată de Modern Buyer în data de 16 mai 2024, la București.

Romina este un fost jurnalist de business, devenit cercetător de piață, care vine cu o abordare 360 de grade, datorită expertizei sale puternice în domeniul FMCG. De mai bine de 15 ani ea “raportează” din prima linie despre cele mai importante schimbări din industrie, de la apariția și dezvoltarea retailului modern, la achiziții și fuziuni, criza economică și transformarea cumpărătorului român.

În prezent, scopul ei este să ajute companiile să facă față complexității contextului actual de piață, transformând datele panelului de cumparatori în informații de afaceri acționabile, care generează venituri pentru brandurile companiilor. Și face acest lucru cu succes, de mai bine de sapte ani, pentru unii dintre cei mai mari jucători din industrie, deopotrivă producători și retaileri, în calitate de consultant de încredere.

Începând cu noiembrie 2021, Romina și-a asumat obiectivul de a găsi rute de creștere și de a crea inițiative strategice pentru întreg portofoliul de clienți Consumer Panel, din poziția de Business Growth Lead. Ea este, de asemenea, Retail Cluster Lead pentru România.

Romina Ardelean spune că după patru ani, în care mărcile private au crescut constant cu 2pp de la un an la altul, 2023 a venit cu o stagnare a cotei de piață în valoare, deținută de acest segment de produse, la 25%. De asemenea, în ceea ce privește contribuția la creșterea industriei, brandurile au marcat o revenire, generând 75% din valoare.

„Totuși, mărcile private rămân o prezență constantă în coșul de cumpărături, toate familiile din România achiziționând, cel puțin o dată, un produs marcă privată în 2023.”

În prezentarea sa din cadrul conferinței Private Label & Convenience Food Innovation Show 2024, consultantul Consumer Panel GfK va prezenta, pe larg, care sunt tendințele în materie de mărci private din piața locală:
– cine este heavy shopperul de mărci private;
– din ce canalele vin creșterile în 2023 și dacă aceste produse au reușit să depășească statutul de opțiune mai ieftină și să genereze diferențiere și loializare;
– dacă fenomenul de premiumizare în acest segment de produse mai există, în contextul actual al pieței;
– în ce categorii de produse se înregistrează cel mai mare avans;
– unde ne poziționăm pe hartă în CEE, din perspectiva cotei de piață.

Consumer Panel GfK este un studiu de tip continuu, activ pe piața românească de peste 25 de ani, ce monitorizează comportamentul de cumpărare al gospodăriilor din România, pe baza unui eșantion reprezentativ la nivel național, format din 6.000 de shopperi. Datele sunt colectate prin scanarea codurilor de bare ale produselor aduse acasă, indiferent de canalul de achiziție.

La începutul acestui an, compania Consumer Panel GfK a anunțat desprinderea de grupul GfK și finalizarea tranzacției cu YouGov – lider de piață în ceea ce privește opiniile, motivațiile, dorințele, dar și obiceiurile media ale consumatorilor. Prin preluarea Consumer Panel GfK, YouGov își extinde oferta de servicii în sectorul european al bunurilor de larg consum și al comerțului cu amănuntul.

CPS GfK aduce paneluri din 18 țări europene care furnizează date din peste 100.000 de gospodării și 18 milioane de vizite de cumpărare.
Astfel, YouGov va oferi celor 1.100 de clienți ai CPS GfK accesul la o sursă de informații despre consumatori aflată în continuă creștere și actualizată în permanență, precum și la studii permanente de audiență de la 26 de milioane de membri înregistrați în panelurile CPS GfK de pe 55 de piețe.

În data de 16 mai 2024, la Hotel Caro din București, Modern Buyer organizează Private Label & Convenience Food Innovation Show 2024, un eveniment ce reunește două teme de mare actualitate: proiecte și inovații în industria mărcilor private, precum și tendințele din piața preparatelor gata de consum sau semipreparatelor.

Evenimentul, care a ajuns deja la ediția cu numărul XII, este dedicat managerilor de achiziţii din retail și HoReCa, managerilor de vânzări și managerilor comerciali din FMCG, precum și managerilor din companiile furnizoare de soluţii şi servicii specifice.

Private Label & Convenience Food Innovation Show 2024 se va desfășura pe durata întregii zile, cu pauze pentru networking și vizite la standurile expoziției. Așteptăm peste 200 de participanți la conferința noastră.

Conferință

În prima parte a conferinței, vom descoperi cum impactează scăderea puterii de cumpărare industria de Private Label, cum răspund producătorii și furnizorii tendințelor în schimbare de consum, adaptându-se cererii de Private Label.

În categoria Convenience Food am inclus următoarele subcategorii:
– gastronomia (mâncarea gata preparată din hipermarketuri);
– categoria ready-to-eat – produse ambalate de la furnizori;
– produse congelate sau refrigerate din segmentul ready-to-cook, ready-to-heat
– produsele to go;
– plant based, tot din categoria ready-to-cook or ready-to-heat.

Pentru prima dată, evenimentul va acoperi aceste subcategorii emergente pe piața din România. Modern Trade alocă spații din ce în ce mai mari acestor subcategorii și noi credem că tot ce numim convenience food este o categorie vedetă și se află pe un trend bun.

Ne propunem să creionăm dimensiunea și dinamica acestei piețe, aceasta înseamnă că vom invita agenții specializate să analizeze anumite categorii și subcategorii. Vrem să vedem cum abordează Retailerii acest sortiment, și care este dinamica diverselor subcategorii de produse.

Conferința va fi organizată pe trei paliere de dezbatere:

1. Ce știm despre principalele tendințe, obiceiuri de cumpărare și de consum de Private Label? Vom oferi o analiză a datelor disponibile și a evoluțiilor recente, în consumul de Private Label. Vom primi informații de la specialiști, care să ne ajute la înțelegerea obiceiurilor de cumpărare și să ne adaptăm la cerințele în schimbare ale consumatorilor. Vom afla care sunt implicațiile pentru producătorii și retailerii angrenați în producția de Private Label, ca factor de diferențiere în piață.
2. Retailerii: Pionierii categoriei Private Label. Vrem să punctăm proiectele marilor retaileri și inovațiile în această categorie. Rolul retailerilor în consolidarea imaginii de Private Label și crearea de awareness într-un domeniu de pionierat în România – Convenience Food (ready-meals, ready-to-eat, ready-to-cook).
3. Producătorii răspund Prezent la noile tendințe de consum:
• Cum se adaptează producătorii la cererea crescută de Private Label? Dar la preferințele de consum de mâncare gata preparată, semipreparată, to-go și plant based?
• Modalități eficiente de colaborare cu retailerii pentru a îmbunătăți distribuția și vizibilitatea acestor produse la raft.
• Inovații pentru a satisface preferințele în schimbare ale consumatorilor în privința alimentației sănătoase și a dietei echilibrate.
• Certificări și Standarde de Calitate. Cum se obțin certificările și standardele de calitate necesare proceselor de producție a Private Labels, dar și a alimentelor gata de consum.

Expo Hall

Vom organiza un spațiu expozițional, cu standuri personalizate, pentru producătorii de alimente și băuturi, care doresc să își prezinte soluțiile și inovațiile în materie de Private Label, precum și noutățile din categoria Convenience Food: ready-meals, ready-to-heat, ready-to-cook, to-go, plant based.

Expozanții vor organiza întâlniri la standurile lor și vor oferi degustări de produse participanților prezenți la eveniment.

Business Networking

Conferința Private Label & Convenience Food Innovation Show 2024 este o resursă valoroasă de educație și informare pentru sectorul de alimente și băuturi din România, singurul eveniment care își propune să evalueze oportunităție și provocările din domeniul producției și comercializării de Private Label.

Pe parcursul zilei, veți putea interacționa cu liderii din industrie, veți putea împărtăși idei cu aceștia și veți putea vizita standurile din Expo Hall, unde vor fi prezentate cele mai recente produse și servicii din piața locală sau europeană.

Participă la eveniment!

Vă invităm să vă rezervaţi locurile în sala completând Formularul de participare

Costul unui bilet de participare este de 180 de euro + TVA/persoană.

Pentru alte informații despre cum puteți dobândi calitatea de parteneri sau expozanți ai evenimentului Private Label & Convenience Food Innovation Show 2024, vă rugăm să ne contactați prin telefon: + 40 31 425.38.82, +40 729 880 041 (Maria Hurduc) sau +40721049190 (Andrada Bercaru) și e-mail: maria.hurduc@modernbuyer.ro; andrada.bercaru@modernbuyer.ro.

Aici puteți găsi imagini de la ediția 2023

 

Articolul precedentPepsi se reinventează: Logo și identitate vizuală transformate pentru o nouă eră
Articolul următorAquila a bugetat investiții de 16,9 milioane de euro pentru reînnoirea flotei și a echipamentelor de depozit
Modern Buyer
Modern Buyer este un pionierat in zona produselor editoriale specializate, fiind prima platforma de informare destinata specialistilor in achizitii – buyeri si oameni de vanzari - din Romania.