RO FRUITS & VEGETABLES SHOW 2020

Pe data de 10 decembrie 2020, Modern Buyer a organizat RO Fruits & Vegetables Show, un eveniment anual dedicat profesioniștilor care activează în industria de legume-fructe – producători, comercianţi, operatori HoReCa, importatori, distribuitori și furnizorii de soluţii și servicii conexe.

Evenimentul a avut mai multe componente:
• Conferinţă – Sesiuni live;
• Virtual Expo & Networking Sesion;
• Revistă-digitală. Aceasta oferă date de piaţă în exclusivitate. Modern Buyer a prezentat, cu suportul Iq Arconsult, o amplă analiză instore pentru 20-25 de fructe şi legume, analiză ce vizează sezonul de vânzare martie – octombrie 2020. Am adus în atenţia profesioniştilor din industrie informaţii precum: Sortimentul la raft, ambalări disponibile, ţări de origine, dinamica preţului la raft, activitatea promoţională în fiecare categorie, tendinţe, inovaţii, proiecte noi în retail, strategii pe segmentul Bio, factori care au impactat sezonul actual de producţie şi vânzare de fructe şi legume.

CONCLUZIILE EVENIMENTULUI

Bogdana Gheorghe, RetailZoom: „În retailul modern, vânzările de fructe şi legume s-au menţinut pe plus în 2020”

Bogdana Gheorghe, Managing Director la RetailZoom, a oferit audienţei evenimentului RO – Fruits & Vegetables Show 2020 organizat de Modern Buyer pe data de 10 Decembrie 2020, informaţii cu privire la dinamica vânzărilor de fructe şi legume în retailul modern, în perioada ianuarie – octombrie 2020. Invitata noastră a subliniat că fructele şi legumele se menţin în top 10 produse aflate în coşul de cumpărături al consumatorilor din retailul modern românesc: fructele pe locul trei, iar legumele pe locul şapte.

„Dacă ne uităm la intervalul ianuarie – octombrie 2020 şi îl comparăm cu intervalul similar al anului 2019, vestea bună este că ambele categorii – fructele şi legumele – au reuşit performanţa de a se menţine pe plus. Fructele au avut un avans mai mare decât legume, respectiv o creştere de 13% a vânzărilor în lei. Un impact mai mare al pandemiei s-a resimţit în categoria de legume, unde creşterea vânzărilor din punct de vedere valoric este foarte mică, aproape 3% faţă de anul anterior. Magazinele de proximitate au înregistrat o dinamică mai bună a vânzărilor de fructe şi legume faţă de magazinele de format mare. Vestea mai puţin bună este că avansul vine mai degrabă din creşterea universului de magazine şi mai puţin din o mai bună performanţă a magazinelor existente. În ceea ce priveşte preţurile, acestea au crescut pentru fructe cu 14% la nivel general în 2020. În segmentul legumelor, preţurile au înregistrat un fenomen de deflaţie”, a explicat Bogdana Gheorghe, Managing Director la RetailZoom. Regăsiţi în materialul video de mai jos şi alte informaţii interesante cu privire la dinamica segmentului de fructe şi legume în retailul modern, oferite de managerul RetailZoom România ieri, 10 decembrie 2020, la evenimentul digital RO-Fruits & Vegetables Show 2020 organizat ieri de Modern Buyer.

Marius Obreja, Penny România: „O cale de succes pentru toţi actorii din lanţul de distribuţie fructe şi legume constă în predictibilitatea mai bună a cantităţilor necesare”

„Categoria de fructe şi legume proaspete a înregistrat în 2020 o creştere de circa 23% în valoare, iar produsele româneşti au o priză din ce în ce mai bună la consumatori. În perioadele cu restricţii mai mari (martie – aprilie) au existat creşteri şi de 800% la produse precum ceapă, cartofi, morcovi. Cererea foarte mare pentru articolele ce puteau fi depozitate a făcut ca până în luna iulie să vindem întreaga cantitate contractată pentru întreg anul 2020” a declarat Marius Obreja, Buying Manager, Penny România la evenimentul digital RO-Fruits & Vegetables Show 2020 oranizat pe data de 10 decembrie a.c. de Modern Buyer.

Potrivit acestuia, obiectivul Penny România a fost şi rămâne în continuare extinderea disponibilităţii produselor româneşti pe o perioadă mai lungă de timp. „Pentru următorii trei ani ne dorim să creştem cu 40% disponibilitatea la raft a produselor româneşti. Am reuşit să avem 12 luni la raft cartofi ceapă, usturoiu, ţelina, păstârnac din România. Avem deschidere în a testa şi a începe să lucrăm în această direcţie şi pe alte articole. O cale de succes pentru toţi actorii din lanţul de distribuţie constă în predictibilitatea mai bună a cantităţilor viitoare de care avem nevoie. Şi în 2021, căutăm să încheiem contracte ferme cu partenerii noştri astfel încât ,la momentul începerii culturii, producătorii să ştie exact de ce cantitate de produse avem nevoie, în ce perioadă şi la ce calitate. Pentru articolele care se pretează la o perioadă mai lungă de depozitare încurajăm furnizorii să investească în capacităţi de depozitare. În ceea ce priveşte fructele şi legumele mai sensibile, avem nevoie de investiţii în sere încălzite şi în tehnologii de cultivare pentru lunile de extrasezon. Astfel de tehnologii funcţionează cu succes în mai multe pieţe. Cu siguranţă putem găsi împreună cu producătorii programe prin care să dezvoltăm aceste capacităţi de producţie. Suntem dispuşi să mergem în amonte, pe fluxul de produs şi să gândim o colaborare cu o firmă de consultanţă care să pună la dispoziţia producătorilor pe de o parte seminţele şi pe de altă parte know how cu privire la tehnologia de cultivare. Avem în pregătire câteva articole, în special ardeioase, castraveţi, vinete pentru care dorim să extindem disponibilitatea la raft pe o perioadă mai lungă de timp. Dacă noi, producătorul căuia îi prezentăm aceste soluţii şi partenerii care asigură tehnologiile de cultivare ne asumăm un parteneriat, putem semna un contract cu preţ fix pentru o anumită perioadă, cu specificaţii clare de produs, de cultivare şi de know-how pentru acest demers. Speră să găsim cât mai mulţi parteneri care să asigure acest suport pentru noi şi pentru producători, dar şi cât mai mulţi producători doritori pentru a lucra astfel. Sunt avantaje clare ale acestui sistem”, a mai preciza Marius Obreja, Buying Manager, Penny România.

În intervenţia sa, invitatul nostru a prezentat şi alte obiective ale companiei pe termen scurt şi mediu pe care vă invită să le regăsiţi în materialul video de mai jos.

Ramona Lăzăroiu, Cora: „Clienţii au preferat ambalările cam pe toate categoriile de fructe şi legume”

Prezentă în calitate de speaker la ediţia 2020 a evenimentului RO-Fruits & Vegetables Show 2020 organizat pe data de 10 decembrie de Modern Buyer, Ramona Lăzăroiu, Senior Buyer Legume Fructe la Cora România a punctat câteva din cele mai importante oportunităţi şi tendinţe de cumpărare ale anului în curs, în categoria pe care o reprezintă.

„În contextul crizei sanitare, a crescut ponderea produselor ambalate în cifra de afaceri a categoriei, în detrimentul produselor vrac. Este o tendiţă care s-a resimţit la debutul pandemiei, dar care s-a menţinut apoi pe toată durata anului. Clienţii au preferat ambalările cam pe toate categoriile de fructe şi legume. În 2020, categoria de fructe şi legume s-a diversificat şi din perspectiva sortimentului, nu doar a ambalajelor. Am crescut numărul de articole în categoria de specialităţi, în segmentul legumelor baby, la raft au apărut de asemenea mai multe soiuri de roşii ş.a. Aş dori să punctez, de asemenea, şi dezvoltarea sortimentului ready to eat (salate tăiate, salate de fructe, legume feliate) şi ready to cook (mixuri de legume pentru wok)”, a declarat Ramona Lăzăroiu.

Vă invităm să vizionaţi prezentarea susţinută de invitata noastră în materialul video de mai jos.

Radiografia sezonului actual din perspectiva furnizorilor, Ro-Fruits&Vegetables Show 2020