Rezultatele financiare ale P&G în Q2 din anul fiscal 2018, mai bune decât estimările

0
109

Procter & Gamble Co a raportat vânzări (17, 4 miliarde de dolari) și profituri mai bune (2,50 miliarde de dolari) decât cele previzionate în Q2 al anului fiscal 2018, dar investitorii au reclamat scăderea marjelor brute și a acțiunilor.

Marjele brute au scăzut cu aproape 1% în trimestrul doi, din cauza costurilor mai mari cu mărfurile, a investițiilor făcute și ca efect al reducerii prețurilor pe divizia de produse de îngrijire, care include brandul Gillette. Acțiunile P & G, care crescuseră cu 9,3% în 2017 au scăzut cu 3%, la 89,54 dolari.

Compania a ajuns la o înțelegere asupra strategiei cu investitorul Nelson Peltz, oferindu-i un loc în bord și urmărește să stimuleze vânzările Gillette, care concurează puternic pe prețuri cu Dollar Shave Club, brandul Unilever.

P&G a redus prețurile la produsele de bărbierit, obținând o creștere a volumului vânzărilor, dar a pierdut din profituri și venituri pe celelalte divizii principale. Compania a investit mai mult în liniile destinate frumuseții și îngrijirii sănătății, ceea ce a dus la o creștere organică a vânzărilor cu 2%.

Compania a anunțat totodată că face tot este necesar pentru a gestiona criza declanșată în social media, după ce mai mulți adolescenți și-au pierdut viața consumând Tide Pods, detergentul de rufe care seamănă prea mult cu acadelele.

„Etichetarea produselor noastre este clară … dar nu poate împiedica abuzurile intenționat alimentate de o judecată proastă. Va trebui să lucrăm cu o parte mai largă a societății pentru a rezolva această problemă.”, a declarat directorul financiar al P & G, Jon Moeller, citat de Reuters.

P & G și-a majorat prognoza de creștere a veniturilor anuale per acțiuni, de la 5-7% la 5-8% deoarece se așteaptă la un profit net de 135 milioane USD, ca urmare a reducerii majore a impozitelor, parte efortului republican de revizuire a sistemului fiscal din SUA.

Venitul net a scăzut la 2,50 miliarde dolari (93 de centi per actiune) în al doilea trimestru încheiat la 31 decembrie, comparativ cu 7.88 miliarde dolari (2.88 dolari per actiune), la 31 decembrie 2016. Compania a declarat că scăderea înglobează suma netă de 628 milioane de dolari pe care a obținut-o după revizuirea impozitului și un câștig din vânzarea unor branduri de frumusețe către Coty, în aceeași perioadă a anului fiscal precedent.

Compania a câștigat 1,19 dolari per acțiune (și un beneficiu fiscal de 5 cenți) din modificările fiscale. Analiștii estimaseră 1,14 dolari pe acțiune, însă mai mulți brokeri de pe Wall Street apreciază că aceste estimări nu includ beneficiul fiscal.

Vânzările nete au crescut cu 3%, ajungând la 17,4 miliarde USD, amplificate de cererea puternică pentru produse de îngrijire marca Olay, cosmeticele premium SK-II, de vânzările la periuțele de dinți Oral-B, precum și la produsele Vicks împotriva tusei și răcelii.