Un nou studiu comandat de Mastercard arată că 66% dintre români și-au îmbunătățit abilitățile culinare în ultimul an, iar o gospodărie petrece, în medie, până la aproape 20 de ore pe săptămână pentru pregătirea preparatelor – o creștere de 46% comparativ cu anul precedent.
Studiul Mastercard arată că românii și-au îndreptat atenția către preparatele îndrăgite de întreaga familie, precum: mămăliga, ciorba, salata de boeuf, sarmalele și cozonacul. Și, deși mâncărurile tradiționale sunt preferate de o parte dintre aceștia, peste două treimi (72%) se simt suficient de încrezători pentru a experimenta mai des în bucătărie. Televiziunea, serviciul de streaming și rețelele de socializare au fost o sursă de inspirație pentru mulți români în alegerea rețetelor (58%).
Cu toate acestea, dincolo de aspectul său practic, gătitul a dezvăluit și dorința de a avea un stil de viață mai sănătos (64%), de a deprinde noi abilități (57%) și de a petrece mai mult timp de calitate cu cei dragi. Peste jumătate (67%) dintre români au spus că servitul mesei împreună a reprezentat o oportunitate de reconectare cu cei din locuință, 80% declarând că acest ritual se va menține pe termen lung.
Anul trecut a generat, totodată, o creștere a popularității „cinelor festive”, 58% dintre români spunând că au organizat astfel de cine pentru prietenii, familiile sau apropiații lor, atunci când astfel de reuniuni erau sigure din punctul de vedere al sănătății.
În același timp, 22% dintre consumatori au găzduit o cină virtuală, iar 67% declară că cinele festive vor fi un eveniment recurent în calendarul social al acestora, atunci când astfel de întâlniri vor fi permise.
Normele de distanțare fizică au schimbat și comportamentul de achiziție
Unul din trei (32%) a cumpărat alimente online pentru prima dată în ultimul an. 31% au declarat că au cheltuit mai mulți bani pe alimente atunci când au achiziționat online, din pricina impulsului de a achiziționa diferite ingrediente. Aproape jumătate dintre aceștia (42%) vor continua să cumpere produse alimentare online, chiar și după ridicarea restricțiilor.
Și cheltuielile pentru echipamente de gătit, sisteme de iluminat ambiental, lumânări și seturi de pahare, au înregistrat un avans semnificativ. Alte elemente esențiale cinelor festive urmează, în același timp, un trend ascendent, 29% investind în articole de veselă și seturi de pahare, iar 23% achiziționând seturi de mobilier pentru living.
Cele mai populare mâncăruri în România potrivit acestui studiu:
• Mămăligă
• Ciorbă
• Salata De Boeuf
• Sarmale
• Cozonac
• Mici
• Ciorbă Rădăuțeană
• Papanași
• Ciorbă de burtă
• Tochitură moldovenească
• Jumări
• Balmoș
• Murături
• Alivenci
• Cighiri