Consultare publică privind indicarea corectă a prețurilor (și reducerilor) practicate în retail

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (A.N.P.C.) inițiază o consultare publică privind modalitatea de indicare a prețurilor produselor din retail. Prezenta reglementare propusă de ANPC trebuie să intre în vigoare la data de 28 noiembrie 2021 și ar urma să se aplice efectiv începând cu data de 28 mai 2022.

Conform Hotărârii propuse de ANPC, magazinele vor fi obligate, prin lege, să afișeze odată cu reducerile de preț „și care a fost cel mai scăzut preț din ultimele 30 de zile înainte de ofertă”, scopul Hotărârii fiind să ofere consumatorilor o armă împotriva ofertelor înșelătoare.

Proiectul introduce un articol nou în H.G. nr. 947/2000, articol care privește reducerile de preț: „Orice notificare de reducere a prețului indică prețul anterior aplicat de comerciant pentru o perioadă determinată, înainte de aplicarea reducerii de preț. Astfel, prețul anterior reprezintă cel mai scăzut preț practicat de comerciant în perioada ultimelor 30 de zile înainte de data aplicării reducerii de preț.”

În cazul bunurilor susceptibile a se deteriora sau a se perima rapid (în special alimentele), prețul anterior reprezintă cel mai scăzut preț practicat de comerciant în perioada ultimelor 10 zile înainte de data aplicării reducerii de preț.

În cazul ȋn care produsul a fost prezent pe piață mai puțin de 30 de zile, prețul anterior reprezintă cel mai mic preț practicat de comerciant de la data punerii produsului pe piata, înainte de data aplicării reducerii de preț.

Dacă reducerea de preț este majorată treptat în perioada ultimelor 30 de zile, prețul anterior este considerat prețul fără reducere înainte de prima aplicare a reducerii de preț.

ANPC are în acest moment în transparență decizională Proiectul de Lege privind o mai bună asigurare a respectării prevederilor legale în materie de protecție a consumatorilor și de modernizare a acestor norme, ce poate fi consultat aici.

Hotărârea amintită mai sus, privind modalitatea de indicare a preţurilor produselor poate fi consultată aici.

Articolul precedentDivizia de retail a grupului Sergiana ţinteşte pragul de 60 de unităţi, în 2021
Articolul următorRestricțiile de deplasare din pandemie au schimbat obiceiurile culinare ale românilor
Modern Buyer
Modern Buyer este un pionierat in zona produselor editoriale specializate, fiind prima platforma de informare destinata specialistilor in achizitii – buyeri si oameni de vanzari - din Romania.