Radu Savopol: Vom democratiza vânzarea de cafea bună, pe segmentul to go, și în orașele mici

Pe lângă extinderea numărului de cafenele, în această perioadă, echipa din spatele brandului 5 to go lucrează la dezvoltarea unei game de sucuri, băuturi artizanale și la lansarea unor băuturi pe bază de cafea ready to drink, marcă proprie, în prima jumătate a anului 2021. Planurile de dezvoltare nu se opresc însă aici, Radu Savopol se uită atent la trenduri, își ascultă consumatorii și urmărește ce se întâmplă în alte țări, astfel că are în pregătire idei și noutăți, care urmează să fie explorate.

Domnule Savopol, în 2021 plănuiți deschiderea unui coffee shop, dintr-o serie de cinci, preconizate pentru următorii trei ani?

Da, planurile noastre sunt de a deschide 5 coffee shop-uri 5 to go Green în următorii trei ani. Magazinele sunt gândite la o dimensiune standard, între 20-30 m2, cu un design special, așa cum am obișnuit cu toate proiectele noastre, cu un sortiment variat de produse bio, vegane și raw.

Cum vă propuneți să dezvoltați această divizie?

Acesta este, de fapt, un concept de cafenea de specialitate, o nișă pe acest segment. Noi credem că specializarea este un element de succes: te ajută să păstrezi eficiența businessului și să oferi calitate constantă clienților tăi. În plus, trendul este în creștere: există o cerere crescută pentru produse bio și vegane, iar noi vrem să venim cu o opțiune pentru acești consumatori, să le oferim diversitate, calitate și preț accesibil.

Aveți un private label de cafea pentru acasă, care cuprinde cinci sortimente, un private label de ceai, care curpinde două sortimente și un private label cu patru sortimente de siropuri pentru cafea. Care sunt planurile în ceea ce privește dezvoltarea gamei de produse proprii?

Gama de produse proprii este în plină dezvoltare, am lansat deja o serie de produse, iar altele sunt în etapa de pregătire pentru introducere pe piață. Alături de Hiper Ambrozia am construit un parteneriat solid, ei fiind printre primii colaboratori care au avut încredere în viziunea noastră și alături de care am construit planuri. Tot pe ei ne-am bazat pentru dezvoltarea de produse noi.

În acest moment, este disponibilă pe piață gama de cafea de specialitate Lucky Cats, ce conține cinci sortimente, produse în parteneriat cu o prăjitorie importantă din România care îmi împărtășește viziunea legat de cafeaua de specialitate – Mr. Tosh, din Bacău. Împreună dezvoltăm și noua gamă de cafea pentru HoReCa și pentru acasă, Lucky Cats – fresh roasted coffee.

În 2020 am lansat și gama Ibrik by 5 to go, cu pachete de 100g și 250g. În shopul online 5 to go se găsește și siropul pentru cafea 5 to go, în sticle de 350 ml, disponibil în cinci arome – caramel, cocos, Irish cream, Makalu Shisha și vanilie, ideal pentru a completa aroma cafelei făcute acasă.

Ibrik by 5 to go

Gama de cafea pentru acasă conține cinci sortimente: Columbia supremo Medellin, Ethiopia Djimah Natural, Brazil Santos Mogiana, Cafea filtru – un blend de cafea din trei colțuri ale lumii: Asia, Africa și America Latină, și Cafea Ibrik – un blend obținut din cafea Arabica și Robusta din Brazilia și India.

Gama de siropuri conține Sirop 5 to go Irish Cream 350 ML, Sirop 5 to go Vanilie 350 MLSirop, 5 to go Caramel 350 ML Sirop, 5 to go Cocos 350 ML.


Cine sunt furnizorii gamei de siropuri?

Siropurile 5 to go sunt făcute în Italia, la Vicenzzi, o companie specializată pe private label în acest segment. Alături de ei am dezvoltat și o aromă unică, Makalu Shisha, un mix oriental care potențează gustul cafelei. În acest moment, lucrăm la dezvoltarea gamei de sucuri marcă proprie, băuturi artizanale de calitate, și la lansarea băuturilor pe bază de cafea ready to drink, în prima jumătate a acestui an.

Planurile de dezvoltare nu se opresc însă aici, ne uităm permanent la trenduri, îi ascultăm pe consumatorii noștri și urmărim ce se întâmplă în alte țări, așa că avem „la sertar” multe idei și noutăți gata să fie explorate.

Ce ar trebui să știm despre gama de cafea capsule și de aparate de cafea pentru capsule?

Capsulele de cafea fac și ele parte din acest plan de dezvoltare, însă sunt în etapa de proiectare. Consider că sunt produse cu potențial, pentru care caut producători și parteneri stabili, cu experiență în domeniu.

De ce anume depinde să reușiți să creșteți de la 300 de localuri în 2021 la un număr total de 1.000 de cafenele în România, în următorii cinci ani?

Planurile noastre de dezvoltare au o bază solidă, sunt fezabile în condiții de stabilitate economică. Cred că putem democratiza vânzarea de cafea bună pe segmentul to go și către orașele mici, suntem pregătiți logistic pentru asta. Singurul element imprevizibil aici este cel de natură economică: creșterea nivelului de trai în provincie. Potențial de dezvoltare există, însă trebuie să fim precauți în ceea ce privește comportamentul de consum și factorii care primează în alegerea produselor pe care le achiziționează consumatorii.

Spațiu tipic 5 to go

Vom vedea și unități noi de tip drive thru sau pit-stop cum este cafeneaua aflată pe DN1 București – Brașov, La KM 103, localitatea Nistorești?

Da, cu siguranță vom mai face astfel de investiții, deoarece conceptul este prietenos și sigur, inclusiv în contextul actual, cu priză la consumator.

Câte localuri aveți sub brandul Cereal Crunch și care este statusul privind francizarea acestui concept?

Cereal Crunch este un concept unic în România, care a venit la pachet cu o provocare uriașă – un produs de nișă, aparent pentru o singură ocazie de consum: micul dejun. Am decis să investim în el pentru că am văzut potențialul, iar dovada stau chiar cifrele din ultimul an. Chiar și în acest context pandemic, cu un segment HoReCa puternic afectat, am reușit să creștem de la una la șapte unități. Am reușit să îl repoziționăm așa cum este corect, ca moment de răsfăț pentru orice moment al zilei, pentru orice categorie de consumatori, nu doar pentru cei mici.

Este și un pariu, dacă pot spune așa,- acela că putem transforma ceva aparent nișat într-un fenomen de consum. Și aici avem un plan de dezvoltare ambițios, ce include și zona de retail. Ne-am propus să aducem pe rafturi propriile branduri de cereale pentru acasă, să livrăm această experiență multi-senzorială pe care o aduce Cereal Crunch și la pachet, în casele consumatorilor.

Cu ce planuri ați intrat în businessul Fika18?

Fika18 este o poveste frumoasă, pe care am urmărit-o de doi ani. Am adus alături de mine în această călătorie în lumea croissantelor doi oameni care au aceeași viziune ca și mine, alături de creatorul acestui brand și artizanul gustului perfect și inconfundabil al produselor noastre, Armand.

Planurile sunt extrem de optimiste, văd potențial și în afara granițelor, este brandul ideal pentru consumatorul modern, combinația perfectă de croissant și cafea de specialitate, ce se poate dezvolta în mai multe orașe.

Care a fost lecția învățată în lockdown și pandemie?

În perioada pandemiei nu am oprit niciodată motoarele, am planificat, am pregătit campanii și produse, am renovat și relocat localuri. Deciziie pe care le-am luat au fost bazate pe patru principii de bază: reinventare, recalibrare, dezvoltare accelerată și identificare de noi oportunități.

Cel mai important câștig a venit la finalul anului 2019, când am luat decizia de a aduce lângă mine un fond de investiții, Mozaik Investments, un partener alături de care să ne putem dezvolta.

Împreună, am reușit să creștem și să trecem cu bine de această perioadă dificilă, pentru că am avut o echipă mai puternică și o viziune mai amplă. Așa că, fiecare pas și decizie au venit natural în perioada de pandemie.

Articolul precedentTransart anunţă o creştere a afacerilor în 2020, depăşind 3,73 milioane euro
Articolul următorKaufland România oferă vouchere de vacanță pentru angajați
Daniela Oancea
Redactor-șef al Modern Buyer din iulie 2017. Absolventă a Universității București, Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, Daniela are o experiență de peste 20 de ani în presă. A început să lucreze ca reporter și apoi ca redactor de știri externe la cele mai importante cotidiene naționale: Tineretul Liber, România Liberă și Evenimentul Zilei. Și-a continuat cariera ca Business Editor pentru Mediafax și apoi ca Redactor-șef la diferite publicații Business to Business, precum și ca expert media, în trei proiecte europene: PHARE/SAPARD. Danielei îi puteți scrie pe adresa oancea.i.daniela@gmail.com

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.