Incercam sa negociem cat mai bine cu furnizorii nostri, sa folosim cat mai multe produse de pe piata locala si sa mentinem costurile interne cat mai scazute, avand grija, in acelasi timp, sa mentinem un nivel inalt de calitate. Iata, pe scurt, prioritatile managerului de achizitii al Radisson Blu Hotel Bucuresti.
Potrivit lui Razvan Piriianu, purchasing manager, ponderea furnizorilor locali in volumul cumparaturilor realizate de Radisson Blu Hotel Bucuresti este de peste 80%. „Exista si o categorie de produse mai speciale pe care le cumparam din afara tarii, dar, de cele mai multe ori, facem acest lucru tot prin intermediul furnizorilor romani. Contractele semnate la nivel international cu anumiti furnizori reprezinta un procent relativ mic in volumul achizitiilor, iar ele ne ajuta sa respectam standardul hotelului”, a precizat acesta.
Importurile nu reprezinta o prioritate pentru interlocutorul nostru din cauza complexitatii acestei activitati, precum si a spatiului de stocare limitat. Compania lucreaza cu aproximativ 100 de furnizori.
Noutatea a compensat efectele crizei
Oficialul Radison Blu Hotel spune ca intr-o perioada atat de dificila cum este cea pe care o traversam, hotelul pe care il reprezinta a avut cateva atuuri in fata competitorilor. Unul dintre ele a fost noutatea adusa de conceptul food&beverage. „Fiind locatii noi pe piata, oamenii au fost extrem de curiosi sa ne vada restaurantele, sa incerce meniurile si serviciile noastre. Este si motivul pentru care am fost intr-o continua crestere a numarului de clienti pe toate restaurantele si barurile noastre. Fiecare saptamana e speciala la Hotelul Radisson, datorita promotiilor”, subliniaza Razvan Piriianu.
La inceputul anului, in jur de 45% din veniturile Radisson Blu Hotel erau asigurate de departamentul food&beverage. Este o cifra aproximativa, fireste, deoarece exista fluctuatii in functie de sezon sau de structura grupurilor de turisti cazati in hotel.
Atentie sporita asupra costurilor
In ciuda crizei financiare, compania a reusit sa aiba si un grad de ocupare satisfacator pe perioada verii, cand acesta a fost de 60%. „Consult noi oferte, sunt atent la preturi, caut alternative la anumite produse. Nu neglijez posibilitatea de a primi aceleasi produse la preturi mai bune, sau aceleasi produse cu servicii superioare”, detaliaza managerul de achizitii al hotelului. Totusi, pentru buyerul de la Radisson Blu Hotel primeaza calitatea serviciilor. „Cateodata tind sa cumpar un produs putin mai scump, dar la care am garantia continuitatii in livrare decat sa merg la un furnizor care practica un pret mai mic, dar care este in imposibilitatea de a-mi aduce produsul la timpul si in conditiile solicitate de mine. Nu pot risca sa aleg furnizori care nu pot face fata conditiilor solicitate”, completeaza sursa citata.
O alta sursa de aprovizionare o reprezinta si segmentul cash&carry, ce revendica aproximativ 25% din volumul total al cumparaturilor realizate. Din astfel de magazine sunt achizitionate cu o oare-care continuitate produse din segmentele lactate, dry sau marfuri generale. Managerul de achizitii apreciaza ca, in acest moment, sortimentatia din magazinele cash&carry nu este la fel de bine dezvoltata, in comparatie cu cea disponibila in portofoliul furnizorilor specializati. „Si serviciile oferite de acestia din urma sunt superioare, iar asta se intampla atunci cand pot sa-l accesez sambata si duminica, sau atunci cand am o urgenta sau o nevoie speciala sau in functie de promotiile noastre”, spune Piriianu. In fine, in opinia acestuia, categoriile cel mai putin dezvoltate din punct de vedere al ofertei sunt cele constituite din produsele de nisa, iar fenomenul este generat de insuficienta dezvoltare a segmentului horeca, segment care ar putea conduce la o cerere mai mare si implicit la o dezvoltare a acestor categorii.