Proiectul Agrosel pentru sectorul de legume și fructe din România

Companie cu capital 100% românesc, Agrosel a dezvoltat stațiunea de cercetare legumicolă HEKTAR, la Câmpia Turzii, în județul Cluj. Cu un buget anual de 500.000 euro, exclusiv din fonduri proprii, aici se face atât ameliorare conservativă, având ca scop menținerea soiurilor tradiționale românești de legume, cât și ameliorare creativă, având ca rezultat noi varietăți de legume, care păstrează gustul și aroma tradiționale și au performanțe deosebite: productivitate ridicată, uniformitate, pachete de semințe rezistente la boli.

„Avem convingerea că doar prin parteneriate care să asigure un lanț integral românesc, de la cercetare-ameliorare până în farfurie, putem să creștem sustenabil legumicultura românească.” declară reprezentanții companiei Agrosel.

Proiectul propus de Agrosel pentru piața din România implică trei parteneri:

1. rețelele de modern retail, care au contact direct cu cumpărătorii și cunosc nevoile acestora;

2. cercetarea românească: selectarea celor mai bune varietăți conform solicitărilor și furnizarea de semințe de legume performanțe, ameliorate în România;

3. fermierii autohtoni, care să producă și să livreze legumele solicitate către modern retail.

Un alt obiectiv al acestui proiect îl reprezintă păstrarea și promovarea valorilor tradiționale românești. De exemplu, gogoșarul: este o legumă autentic românească, specifică doar acestei țări, gustos și cu multiple beneficii pentru sănătate.

„Prin parteneriatul propus, putem promova consumul acestei legume specific românești, păstrând tradițiile și obiceiurile benefice autohtone.”

În prezent, Agrosel are înregistrate peste 250 de varietăți proprii în Catalogul oficial al plantelor de cultură din România și în fiecare an omologhează noi varietăți de legume din ameliorarea proprie, sub brandul HEKTAR.

Pentru a-și dovedi interesul și implicarea în susținerea sectorului de legume și fructe românesc, Agrosel a fost partenerul ediției din 2022, al Ro-Fruits and Vegetables Show, eveniment organizat de Modern Buyer la București, în data de 24 februarie 2022.

Articolul precedentLidl România a suplimentat numărul de magazine și localități în care organizează colecta de alimente pentru refugiați
Articolul următorBASF România lansează a 7-a ediție a concursului dedicat industriei de vinuri, din România
Modern Buyer
Modern Buyer este un pionierat in zona produselor editoriale specializate, fiind prima platforma de informare destinata specialistilor in achizitii – buyeri si oameni de vanzari - din Romania.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.