Principalele arome care domină piața europeană în 2020

484

Kerry, lider pe segmentul gustului și nutriției, a lansat graficele de arome (Taste Charts Kerry) pentru Europa în 2020. Practic, compania face o trecere anuală în revistă a principalelor arome și tendințe din domeniul alimentelor și băuturilor, folosind instrumente, precum: rezultatele vânzărilor, tendințele consumatorilor, influențe din domeniul alimentației și păreri ale experților interni din domeniul culinar și al mixologiei, cu scopul de a prezice „gusturile” pentru anul în curs.


În Europa, bucătăriile specifice, cum ar fi cea thailandeză sau cea japoneză, au crescut și au proliferat în piață. Se observă, totodată, evoluții în domeniul aromelor asociate cu aceste regiuni, pe măsură ce consumatorii devin mai aventuroși, mai dornici de experimente.

Chiliul dulce și sosul de soia nu mai sunt aromele căutate de consumatorii care apreciază autenticitatea alimentelor asiatice, iar profilurile specifice, cum ar fi zahărul de palmier și busuiocul dulce, sunt asociate acum cu nostalgia Thailandei, cu tamari, cu nori și cu miso, permițând recrearea unei experiențe japoneze.

„Liniile care demarcă acum categoriile alimentare sunt tot mai estompate și observăm, de exemplu, arome de alcool, cum ar fi tequila și Cointreau, în categoria „dulciuri”, precum și arome inspirate din industria panificației, cum ar fi brownie și catifeaua roșie, în categoria „băuturi lactate”.” observă Leigh Anne Vaughan, Global Strategic Marketing Director for Taste.

„Există spațiu suficient pentru inovație, deoarece producătorii pot să se inspire regândind modul în care aromele principale pot fi aplicate în noi categorii. Observăm tot mai des acest lucru în topuri, acolo unde arome familiare apar în secțiunile nou și emergent, preconizându-se dezvoltarea unor produse cu adevărat interesante”, recomandă Leigh Anne Vaughan.

Graficele aromelor realizate de Kerry Europe pentru 2020 pot fi descărcate aici.

Articolul precedentPiața băuturilor alcoolice – obiceiuri de consum la români
Articolul următorJTI România are un nou Manager General
Daniela Oancea
Redactor-șef al Modern Buyer din iulie 2017. Absolventă a Universității București, Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, Daniela are o experiență de peste 20 de ani în presă. A început să lucreze ca reporter și apoi ca redactor de știri externe la cele mai importante cotidiene naționale: Tineretul Liber, România Liberă și Evenimentul Zilei. Și-a continuat cariera ca Business Editor pentru Mediafax și apoi ca redactor-șef la diferite publicații business to business, precum și ca expert media în trei proiecte europene PHARE/SAPARD. Danielei îi puteți scrie pe adresa daniela.oancea@modernbuyer.ro