Prezență românească în cadrul Pavilionului Național la Gulfood Dubai și Biofach Nürnberg

0
548

În perioada 18-22 Februarie 2018, Asociația pentru Promovarea Alimentului Românesc – APAR, membră a Federației Naționale PRO AGRO − a organizat împreună cu Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat – MMACA participarea României cu pavilion național, la expoziția Gulfood Dubai, UAE.

La târg au expus 15 producători din România: Agrisol Internațional RO, Annabella Fabrica de conserve Răureni, Artesans del Sucre, Betty Ice, Cosm-Fan Carmangerie, Croco, Doripesco Prod, Dru Agro, Euro-Casă Prod, Germino, Golden Foods Snacks, Grande Dolceria, Man Ro, Negro 2000, Pambac. Producătorii români și-au promovat oferta de export, atât în standul României, cât și în cadrul degustărilor desfășurate în timpul târgului.

România s-a prezentat la acest târg cu produse din sectoarele de carne, dulciuri, înghețată, produse de pește, produse de panificație, conserve fructe și legume, patiserie și dulciuri, dulcețuri, brânzeturi și fructe uscate.

Cu sprijinul Consulatului României în Dubai, spațiul expozițional alocat producătorilor români a fost oferit în zona Arena a expoziției Gulfood Dubai, unde erau prezenți toți jucătorii importanți europeni. Această poziționare a reprezentat un avantaj comercial pentru participarea României la această ediție a târgului.

După cinci ani de absență, România a revenit cu pavilion național la târgul Biofach Nürnberg, Germania, în perioada 14-17 februarie. Pavilionul românesc a fost organizat de către Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat, în parteneriat cu Asociația operatorilor din agricultură ecologică BioRomânia și APAR, în cadrul Programului de Promovare a Exportului (PPE), cu finanțare de la bugetul de stat.

Companiile românești participante la ediția din 2018 au fost Plăcerea Naturii, Primagra, Producție Milkcom, Dry Fruits Transilvania, Regiu Plant, Bio Carpathia Cooperativă Agricolă, Apiprodex și Ecofruct.

Biofach Nürnberg este considerat cel mai mare târg internaţional specializat în produse alimentare organice și agricultură ecologică. În cadrul târgului, companiile românești au prezentat produse ecologice precum vin, uleiuri, lactate şi produse de origine animală sau fructe uscate şi sucuri de fructe.

Au existat și standuri independente ale unor producători precum LTA Mondial, Casă Neacşu, Petraș Bio şi pentru o parte dintre brandurile cooperativei agricole Bio Carpathia.
Principalele condiții de eligibilitate pentru a fi expozant în cadrul pavilionului național sunt următoarele: producătorul să aibă un cod CAEN autorizat și să nu aibă datorii la bugetul de stat (local și central).

„Din discuțiile avute, a rezultat că firmele au fost mulțumite de organizarea târgurilor Biofach Nürnberg și Gulfood Dubai 2018, și au beneficiat de întâlniri din care speră să fructifice numeroase contracte.”, a precizat Cristian Tănase, Secretar General al APAR.
APAR își propune ca prin programul de promovare a exporturilor să facă din alimentul românesc un un motiv de mândrie națională și un motor al economiei românești. În cadrul Programului de Promovare a Exportului, companiile românești pot participa la târgurile internaționale în cadrul pavilionului național.