Piața berii, creștere moderată în volum de 2%, în 2017

Piaţa berii a înregistrat o creștere de 2%, ajungând la un volum de 16,11 milioane Hl în 2017, a anunțat Asociația Berarii României în cadrul unei conferințe de presă. Consumul de bere pe cap de locuitor în România s-a situat la 82 l, anul trecut. În ciuda unei creșteri a importurilor pe parcursul anului 2017, de 0,03 milioane Hl, atingând un total de 0,47 milioane HL, ponderea producției locale rămâne la peste 97% din consumul intern. În ceea ce privește exporturile, acestea au înregistrat o scădere de 0,01 milioane Hl față de anul anterior, atingând un total de 0,41 milioane Hl.

În funcție de ambalaj, structura pieței a rămas aproape nemodificată față de anul anterior, existând doar mici variații de la un an la altul. Doar berea îmbuteliată la PET este cea care înregistrează scăderi pentru cel de-al doilea an consecutiv. Consumul, în funcție de tipurile de ambalaje, segmentează piața după cum urmează :
o Sticlă: 27,46% (-0,22 pp)
o Doză: 18,2% (+1,1 pp)
o Keg: 3,38% (-0,27 pp)
o PET: 50,94% (-0,62 pp)

Predictibilitatea fiscală și un context economic stabil rămân factorii determinanți pentru conservarea echilibrului pieței berii.

“Avem de-a face cu un trend pozitiv pe care deși îl considerăm încă fragil, ne dorim să constituie o bază importantă pentru evoluția pieței berii anul acesta. Factorul determinant pentru conservarea trendului pozitiv al pieței rămâne și în continuare asigurarea unui context economic stabil și a unui cadru de reglementare predictibil. Berea este o băutură extrem de iubită la noi în țară, așa că românii trebuie să continue să se poată bucura de ea alături de toți cei dragi lor”, a declarat Lucian Ghinea, Președinte Asociația Berarii României.

Datorită caracterului său profund național, definit de producția locală în proporție de peste 97% și 70% ingrediente provenite din agricultura României, sectorul berii are o influență semnificativă asupra gradului de ocupare a forței de muncă, prin crearea, la nivelul întregii țări, direct și indirect, a peste 85.000 locuri de muncă pentru români, contribuind astfel la asigurarea traiului zilnic a familiilor acestora.

„Rolul de motor al economiei României pe care sectorul berii îl are este confirmat și de valoarea adăugată pe care acesta o generează în toate domeniile conexe de activitate și care depășește anual 860 milioane euro. La aceasta se adaugă importante contribuții, directe și indirecte, la bugetele de stat și locale, de peste 530 milioane euro/an.

Considerăm că este nevoie de un dialog permanent între autorități și sectorul privat pentru a putea fi identificate acele politici publice care au o capacitate reală de a genera creștere pentru economia locală – prin stimularea investițiilor -, implicit de a aduce bunăstare pentru toți românii – prin reglementări salariale corecte”, a adăugat Julia Leferman, Director general Asociația Berarii României.

Nivelul total al investițiilor efectuate de membrii Asociației au înregistrat și în 2017 un trend ascendent comparativ cu anul anterior. Astfel, valoarea investițiilor în 2017 s-a ridicat la 71,8 milioane euro, în creștere cu 2 milioane euro față de anul anterior. Până în prezent, investițiile cumulate realizate de membrii Asociației de la intrarea acestora pe piață au atins un total de 1,47 miliarde Euro.

Membrii săi actuali sunt importanți producători de bere din România: Bergenbier sa, Heineken România, United Romanian Breweries Bereprod, Ursus Breweries și Martens, alături de microberăria Clinica de Bere. Împreună, cei șase producători furnizează peste 80% din cantitatea de bere consumată în România. Totodată, din Asociație fac parte și reprezentanți ai producătorilor de materii prime: Soufflet Malt Romania și Asociația Producătorilor de Hamei din românia.

Cele douăsprezece fabrici de bere, dintre care două microberării, aparținând membrilor Asociației sunt situate în Ploieşti, Constanța, Craiova, Miercurea Ciuc, Târgu-Mureş, Pantelimon, Timişoara, Buzău, Braşov și Galați, iar cele două microberării sunt situate în Cluj-Napoca și Timișoara.

Producția de bere reprezintă un real stimul pentru creșterea economică a României prin crearea de locuri de muncă la nivel național, generarea de valoare adăugată în cadrul tuturor activităților conexe și prin importante contribuții la bugetul de stat sub formă de taxe și impozite.

Articolul precedentIdei ‘disruptive’ care scot din anonimat raionul sau magazinul tău
Articolul următorKaufland România a lansat oficial Raftul Românesc – raion de carne de porc de proveniență locală
Daniela Oancea
Redactor-șef al Modern Buyer din iulie 2017. Absolventă a Universității București, Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, Daniela are o experiență de peste 20 de ani în presă. A început să lucreze ca reporter și apoi ca redactor de știri externe la cele mai importante cotidiene naționale: Tineretul Liber, România Liberă și Evenimentul Zilei. Și-a continuat cariera ca Business Editor pentru Mediafax și apoi ca Redactor-șef la diferite publicații Business to Business, precum și ca expert media, în trei proiecte europene: PHARE/SAPARD. Danielei îi puteți scrie pe adresa daniela.oancea@modernbuyer.ro