Kaufland România a lansat oficial Raftul Românesc – raion de carne de porc de proveniență locală

0
639

Kaufland România a lansat Raftul Românesc – zona special amenajată în magazine, în care sunt expuse separat produsele din carne de porc românească pentru a încuraja clienții să opteze pentru produse autohtone și a susține astfel economia locală. Raftul Românesc oferă un sortiment extins de 25 de produse din porc din România și este disponibil de astăzi în magazinele Kaufland din București (Barbu Văcărescu și Basarab). Până la finalul lunii aprilie va fi prezent în toate cele 119 hipermarketuri din rețea.

Raftul Românesc este parte din primul program național pentru carne românească, inițiat de Kaufland, care ajunge astfel la peste 800 de porci preluați în fiecare zi, pentru a aproviziona magazinele din întreaga țară cu carne de porc de proveniență locală. Astfel, Kaufland ajunge în anul 2018 la peste 200.000 de porci preluați pe an, cantitate care crește treptat, obiectivul asumat pentru 2020 fiind de 300.000 de porci/an.

În prezent, 60% din carnea de porc din vitrinele Kaufland este românească, compania reușind prin acest program să reducă importurile.

Programul este un exemplu de cooperare între fermieri și un retailer modern. În numai câteva luni de la inaugurarea inițiativei, din noiembrie 2017, și până la amenajarea Raftului Românesc în magazine, Cooperativa Agricolă Țara Mea, principalul partener al companiei din acest program, a înregistrat o creștere a businessului pentru carnea de porc de peste 45%, reunind circa 100 de fermieri mici și mijlocii pentru această categorie.

Programul pentru mai multă carne românească la raft, implementat în magazine în cadrul Raftului Românesc, a fost inaugurat în 2017 de Kaufland România, în parteneriat cu Cooperativa Agricolă „Țara Mea”, Comisia pentru Agricultură și Ministerul Agriculturii, din dorința de a răspunde cu o soluție la faptul că în România, 50% din carnea de porc din comerț provenea din alte țări și de a susține dezvoltarea agriculturii locale.

Acesta este primul program național cu circuit complet de la fermier la raft și cuprinde doi piloni: pe de-o parte colectează integral carnea de porc de la fermierii români, iar pe de altă parte le oferă consiliere pentru dezvoltare.

Kaufland a introdus prin acest program un standard de calitate a produsului românesc: carnea respectă criterii superioare de calitate, ce includ aspecte legate de tranșare, greutate, standarde microbiologice și de ambalare.
Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu peste 1.250 de magazine în 7 țări și o rețea de 119 magazine în România.