Upfield, producătorul mondial a peste 100 de branduri, printre care Rama, Delma, Becel și Violife, a investit într-un instrument de calcul al amprentei de carbon, pentru a accelera, până în 2025, tipărirea acestor informații pe eticheta a jumătate de miliard dintre produsele sale.
În 2020, Upfield anunța că până la sfârșitul anului 2021 va introduce etichetarea amprentei de carbon pentru 100 de milioane de articole. Compania a depășit ținta anunțată cu 20%, cu 120 milioane de bucăți etichetate până la finalul anului trecut.
Upfield a investit într-un sistem intern, proiectat independent și validat de experți, ce simplifică substanțial acest proces, care până acum a fost lung și laborios pentru companii.
„Better Than” – așa cum a fost denumit – folosește date bazate pe ingrediente, mod de producție, transport, ambalare și distribuție pentru fiecare produs, fiind conceput în conformitate cu standardele ISO.
Prin calcularea automată a impactului asupra mediului al produselor testate, timpul de evaluare a scăzut de la trei luni la treizeci de minute, iar costurile ajung la doar 10% din cele pe care le implică utilizarea unor servicii furnizate de companii și organizații specializate în evaluarea ciclului de viață al produsului.
Creat în parteneriat cu Quantis, sistemul a fost dezvoltat intern în nouă luni, acoperă peste 20 de piețe și a fost folosit deja pentru mai mult de 30 de proiecte. Pe lângă furnizarea de informații pe ambalaj pentru consumatori, instrumentul va oferi clienților, comercianților cu amănuntul și partenerilor din HoReCa date de impact asupra mediului, ajutându-i să facă alegeri alimentare sustenabile.
Totodată, inițiativa subliniază angajamentul companiei de a contribui la transformarea sistemului alimentar și de a-și îmbunătăți constant performanța de mediu, socială și de guvernanță corporativă, promovând practicile de afaceri sustenabile.
Instrumentul va fi folosit pentru toate mărcile Upfield din Europa și America de Nord. Pe piața din România, produsele Violife Vioblock și Viospread conțin deja pe etichetă informații privind amprenta de carbon.
Upfield și-a asumat angajamentul de a-și reduce amprenta totală de gaze cu efect de seră cu 25% până în 2030 și de a ajunge la nivelul net zero până în 2050. De asemenea, compania va renunța la plastic în 95% din ambalaje, până în 2030. Recent, Upfield a devenit prima companie alimentară importantă care și-a dezvăluit public amprenta corporativă de metan și a cerut sectorului alimentar transparență inclusiv la acest capitol.
Upfield este producătorul numărul unu de produse pentru tartinat și brânzeturi vegetale, cu peste 100 de mărci, printre care Rama, Delma, Becel și Violife prezente în România.
Cu sediul central la Amsterdam, compania este prezentă în peste 95 de țări, are 14 puncte de producție la nivel mondial și peste 4200 de angajați. Upfield este din 1871 lider al categoriei de tartinabile. Compania dorește să sprijine consumatorii să facă alegeri alimentare care să ajute planeta să prospere. Pentru mai multe informații vizitați www.Upfield.com.