Oficialii Metro AG afirmă că se așteaptă la o ușoară creștere a vânzărilor globale pentru anul financiar 2017/2018, în ciuda unui „mediu economic dificil”, relatează presa internațională. Grupul urmărește ca rata de creștere să fie de cel puțin 1,1%, similar cu cea obținută în anul financiar precedent și anticipează că principalul motor al creșterii va fi divizia de cash&carry. De asemenea, se estimează că profitul EBITDA va crește cu aproximativ 10%, ambele divizii de business (cash&carry și hipermarketuri) contribuind la venituri mai mari.
Metro AG a raportat că vânzările au crescut cu 0,2% până la 10,1 miliarde de euro în primul trimestru al anului, în condițiile în care vânzările like-for-like au crescut cu 0,8%.
Profitul înainte de dobânzi, impozite, depreciere și amortizare (EBITDA), excluzând câștigurile din tranzacțiile imobiliare, a crescut cu 9%, ajungând la 608 milioane euro, iar câștigurile pe acțiune aproape s-au dublat, la 0,64 euro, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.
„În primul trimestru al anului 2017/18, am obținut o evoluție pozitivă în vânzări și EBITDA, excluzând câștigurile din tranzacțiile imobiliare, în ciuda unui număr redus de zile de vânzare decât în anul precedent”, a declarat Olaf Koch, președintele Metro AG.
„În ansamblu, ne-am realizat obiectivele privind câștigurile salariale în primul trimestru și rămânem angajați în orientările noastre pentru exercițiul financiar 2017/18”.
Divizia cash&carry a companiei Metro a raportat o creștere de vânzări de aproximativ 1% în toate țările, cu excepția Rusiei, și o creștere de 2,2% pe piața germană. Vânzările raportate au crescut cu 0,6% până la 8,1 miliarde de euro, iar activitatea de livrări a avut un „ritm pozitiv”, vânzările crescând cu peste 28% până la 1,3 miliarde de euro.
În rest, divizia de hipermarketuri Real a înregistrat cifre de vânzări similare cu cele obținute în anul financiar precedent, în timp ce vânzările raportate au scăzut cu 0,5%, până la 2 miliarde de euro. Cu toate acestea, reprezentanții Metro au menționat că Real a continuat să aibă o „dezvoltare pozitivă” a afacerii online, vânzările crescând cu aproximativ 45%, ajungând la o cotă de 2% din totalul vânzărilor.