Numai 3 din 10 companii folosesc social media pentru vanzari

0
146

Conform studiului de social media marketing, Like & Share 2017, realizat de compania Valoria, eficienta marketingului in cadrul retelelor de socializare este recunoscuta de 80% dintre companiile din Romania. De asemenea, 63% dintre acestea spun ca social media reprezinta un canal eficient de creare a oportunitatilor de vanzare, dar numai trei din zece folosesc social media pentru vanzari. Partea de vanzari este cel mai bine reprezentata in comert (19%), servicii financiar-bancare (11%) si servicii de publicitate/media (11%).

Studiul se bazeaza pe raspunsurile a 339 de respondenti, din 14 industrii, dintre care 16% cu functia de CEO / Presedinte / Director General, iar 70% cu functia de Marketing Director / Manager / Specialist.

Cele mai multe companiile din comert (31%) au bugete de 1.000-3.000 de euro/an pentru social media marketing, cum au si companiile din industria alimentara (30%). Bugetele intre 5.000-10.000 de euro/an apar la cele mai multe companii din turism (25%) si productie industriala (24%). Cele mai mari bugete de social media marketing, de peste 10.000 de euro/an, le au companiile din media si publicitate (33%), din telecomunicatii si IT (30%) si din serviciile financiar-bancare (29%).

Marketingul este pe primul loc in topul activitatilor din social media pentru companiile din urmatoarele industrii: productie industriala (27%), servicii financiar-bancare (24%) si industrie alimentara (21%). Analiza competitiva este importanta pentru urmatoarele industrii: telecomunicatii/IT (15%), turism (12%), energie si utilitati (10%).

Relatiile cu clientii prin intermediul retelelor de socializare sunt prioritare pentru industria alimentara (17%), constructii/imobiliare (15%), comert (13%) servicii financiar-bancare (13%).

Continutul pe care il ofera cel mai adesea companiile din turism followerilor este cel despre campanii si promotii (27%). Companiile din telecomunicatii posteaza informatii companie (istoric, evenimente, initiative) dar si despre locurile de munca disponibile (27%). Cele din industria financiar-bancara ofera mai ales informatii despre produsele si serviciile lor (23%), ca si cele din industria famaceutica (29%), din constructii (29%) si din sectorul productiei industriale (33%).

Beneficii
Cresterea vanzarilor, ca beneficiu al marketingului pe retelele de socializare, este cel mai bine reprezentata in sectorul productiei industriale (12%), iar fidelizarea clientilor in industria alimentara (18%).

In sectorul productiei industriale companiile folosesc social media cel mai mult post-vanzare, pentru a trimite informari periodice si pentru prospectare – identificarea oportunitatilor de vanzare. La fel stau lucrurile si in industria alimentara. Pentru companiile din comert, constructii si imobiliare cea mai importanta etapa din procesul de vanzare ce poate fi influentata prin social media este cea de ofertare.

Studiul Valoria sondeaza perceptiile directorilor de marketing si managerilor din conducerea companiilor din Romania cu privire la rolul marketingului prin retelele de socializare in cadrul mixului de marketing. Chestionarul, la care s-au primit 339 de raspunsuri, a fost aplicat in perioada 9 februarie – 11 aprilie 2017. Raportul prezinta si date comparative cu rezultatele studiului global similar realizat de Social Media Examiner.

12% dintre respondenti provin din companii cu cifra de afaceri mai mare de 100 de milioane EUR, 7% din companii cu cifra de afaceri intre 50-100 milioane EUR , 26% din companii cu cifra de afaceri intre 10-50 milioane EUR, 24% cu cifra de afaceri intre 1-10 milioane EUR si 31% sub 1 milion de EUR cifra de afaceri. 16% dintre respondenti au functia de CEO/Presedinte/Director General, iar 70% au functia de Marketing Director/Manager/Specialist. Acest studiu a fost realizat cu sprijinul echipei Doingbusiness.ro.