Nestlé face investiții importante în ambalajele sustenabile

127

Compania Nestlé lansează un fond de 250 de milioane de franci elvețieni pentru investiții în startup-uri care dezvoltă soluții sustenabile de ambalare, în plus față de cercetările proprii, realizate de Institutul Nestlé de Științe al Ambalajelor. În total, Nestlé va face investiții de până la 2 miliarde de franci elvețieni pentru a stimula trecerea la plastic reciclat în ambalajele destinate industriei alimentare și pentru a accelera dezvoltarea de soluții inovatoare și sustenabile pentru ambalaje.


Urmărind angajamentul asumat în 2018, de a produce și utiliza 100% ambalaje reciclabile sau reutilizabile până în 2025, compania va reduce cu o treime utilizarea de materiale plastice noi, lucrând împreună cu alți parteneri pentru promovarea principiilor economiei circulare și pentru curățarea deșeurilor de plastic din oceane, lacuri și râuri.

Astfel, Nestlé se angajează să utilizeze până la 2 milioane de tone metrice de materiale plastice reciclate de calitate alimentară și să aloce peste 1,5 miliarde de franci elvețieni pentru a susține costurile suplimentare generate de această inițiativă.

Aceste două inițiative completează eforturile Nestlé în cercetare, producție și aprovizionare pentru ca ambalajele utilizate să fie reciclabile sau reutilizabile și să contribuie la obiectivul său de a obține zero emisii nete de gaze cu efect de seră până în 2050.

„Nicio bucată de plastic nu trebuie să ajungă în gropile de gunoi sau să fie aruncată în mediul înconjurător”, a declarat Mark Schneider, CEO Nestlé. „Producția de plastic reciclat, sigur din punct de vedere alimentar, pentru ambalarea produselor este o provocare enormă pentru industria noastră. De aceea, pe lângă faptul că reducem utilizarea plasticului necesar și colectăm deșeurile, dorim să închidem bucla și să folosim mai multe materiale plastice reciclabile pe termen lung. Luăm măsuri îndrăznețe pentru a crea o piață mai largă pentru materialele plastice reciclate de calitate alimentară și pentru a stimula inovația în industria ambalajelor. Și îi încurajăm și pe alții să ni se alăture în această provocare.” a completat Mark Schneider.