Retailerul asiatic Miniso, cu o cifră de afaceri de 1,8 miliarde USD în 2017, a intrat pe piața românească și intenționează să deschidă aici peste 40 de magazine.
Primele 5 magazine vor fi deschise în mall-urile din București, dar până în 2020, compania și-a propus să deschidă alte peste 40 de magazine în țară.
Miniso este un lanț asiatic de comerț cu amănuntul specializat în comercializarea de bunuri de uz casnic și de larg consum, inclusiv produse cosmetice, articole de papetărie, jucării și articole de bucătărie. Cofondată de designerul japonez Junya Miyake și antreprenorul chinez Ye Guofu, Miniso a deschis, în ultimii cinci ani, mai mult de 3.000 de magazine în aproximativ 60 de țări și regiuni, inclusiv în SUA, Canada, Rusia, Singapore, Emiratele Arabe Unite, Coreea, Malaezia, Hong Kong.
Practica Miniso este să actualizeze oferta de produse o dată pe săptămână și să le vândă cu prețuri între 1,5 USD și 30 USD. În acest context, afacerile comerciantului cu amănuntul au crescut constant, de la 750 milioane USD în 2015 la 1,8 miliarde USD în 2017.
Miniso își propune să deschidă 10.000 de magazine în 100 de țări și să ajungă la o cifră de afaceri de o sută de miliarde până în 2020.