Metro AG- creștere de 0,8% a afacerilor în primul trimestru al anului financiar 2017/18

0
52

Conform cifrelor preliminare și neauditate, vânzările comparabile ale Metro AG din primul trimestru 2017/18 au depășit vânzările din aceeași perioadă a anului precedent. Olaf Koch, Președintele Consiliului de Administrație al Metro AG, a declarat: „Am avut un trimestru patru solid într-o piață plină de provocări. Vânzările grupului din primul trimestru sunt în conformitate cu planificarea noastră pentru întregul exercițiu financiar; rămânem dedicați obiectivelor noastre pentru exercițiul financiar 2017/18”.

Metro AG raportează vânzări de 10,1 miliarde de Euro în primul trimestru 2017/18, dintre care 8,1 miliarde provin din vânzările Metro En-gros și 2 miliarde de Euro de la divizia Real. De asemenea, Metro declară o evoluție pozitivă a vânzărilor comparabile în cazul Metro En-gros; evoluție stabilă în cazul Real, în ciuda unui număr redus de zile de vânzare.

Vorbim astfel despre o creștere raportată a vânzărilor Metro de +0,2%, în ciuda unor efecte negative ale cursului de schimb monetar; creștere de + 1,5% în moneda locală (euro)
• În anul precedent, segmentul „Altele” a inclus cifrele din vânzări ale magazinelor Real din România, care au fost între timp cedate. Segmentul „Altele” nu a inclus însă cifrele din vânzări ale Pro a Pro.

 

Metro  En-gros raportează o creștere mai mare a vânzărilor comparabile, în ciuda efectului negativ al numărului redus de zile de vânzare. (Adică un număr mai mic de zile de vânzare și serbările decalate ale Anului Nou Chinezesc)
o Creștere sprijinită de toate regiunile, inclusiv Germania (aprox. +2%)
o Evoluție negativă a cifrelor comparabile (aprox. -9%) vs. evoluție pozitivă pentru primul trimestru 2016/17 raportată pentru Rusia
o Clienții HoReCa și cei din segmentul alimentar rămân principalele motoare ale creșterii vânzărilor
• Creșterea raportată a vânzărilor de 0,6% a fost afectată de efectele adverse ale cursului de schimb, în special în Turcia și China
• Activitatea de livrări își continuă evoluția de succes și își mărește și mai mult contribuția la vânzările globale
• Progresul digitalizării IMM-urilor: Numărul de utilizatori s-a dublat de la anunțul din decembrie 2017
• Începând cu 31 decembrie 2017, rețeaua de magazine include 760 de magazine, cu 9 magazine mai mult decât la aceeași dată a anului precedent. În primul trimestru 2017/18 au fost deschise 3 magazine (1 în Rusia, 2 în China) și 2 magazine au fost închise (1 în Italia, 1 în Polonia).

Real începe noul exercițiu financiar cu vânzări comparabile la nivelul anului precedent, în ciuda efectului negativ semnificativ al numărului redus de zile de vânzare:
o Mai multe categorii non-alimentare au avut o evoluție pozitivă
o Evoluție bună la categoriile alimentare, în ciuda unei piețe extrem de competitive
• Ușor declin al vânzărilor raportate parțial cauzat de închiderile de magazine din anul precedent, precum și de închiderea unui magazin în trimestrul actual
• Creștere continuă puternică a activității online a real.de
• Repoziționarea brandului și renovarea a 9 magazine cu un puternic accent pus pe alimente (în special pe segmentele produselor foarte proaspete și bio), incluzând experiențele de la Markthalle Krefeld
• Începând cu 31 decembrie 2017, rețeaua de magazine include 281 de magazine, cu un magazin mai puțin decât la aceeași dată a anului precedent (închiderea temporară a magazinului Aschaffenburg)

Metro AG este o societate internațională specializată în comerțul de alimente cu amănuntul și cu ridicata. Societatea activează în 35 de țări și are mai mult de 150.000 de angajați la nivel mondial. În exercițiul financiar 2016/2017, Metro a generat vânzări de aproximativ 37 de miliarde de euro. Societatea oferă soluții personalizate pentru a satisface nevoile la nivel regional și internațional ale clienților din sectorul comerțului cu ridicata și cu amănuntul. Prin intermediul mărcilor sale de vânzări Metro/Makro Cash & Carry și Real, precum și prin serviciile de livrare și inițiativele de digitalizare, pune accentul pus pe clienți, pe soluții digitale și modele de afaceri sustenabile.