Mercadona domină retailul spaniol și anunță investiții de peste 1 miliard de euro în 2018

Discounterul spaniol Mercadona, care este cel mai mare lanț de magazine din Spania și unul dintre cei mai mari angajatori ai țării, cu un număr total de aproximativ 84.000 de angajați, intenționează să investească o sumă-record de 1,5 miliarde de euro în dezvoltarea sa, doar în 2018, când intenționează să deschidă 11 magazine noi.

Juan Roig, Președintele Mercadona, a declarat presei că va investi 8,5 miliarde de euro (7,53 miliarde de lire sterline) în următorii șase ani în renovarea magazinelor și îmbunătățirea logisticii, într-o piață extrem de competitivă.

Compania, fondată cu aproape 40 de ani în urmă în regiunea mediteraneană Valencia, va investi totoodată în transformarea sa digitală, pentru a deveni mai eficientă și pentru a-și crește vânzările online.

„În prezent suntem ferm angajați să investim pentru a transforma Mercadona (…), de aceea ne așteptăm ca peste 20 de miliarde de euro să fie investiți din capitalul propriu în perioada 2018- 2023”, a adăugat Juan Roig.

Spre deosebire de rivalii săi de pe piața spaniolă, DIA și Carrefour, lanțul spaniol a evitat achizițiile, preferând să crească organic.

Mercadona are o cotă de piață de aproape un sfert din piața spaniolă a comerțului cu amănuntul, cu peste 15 puncte procentuale peste DIA și Carrefour.

Compania a raportat un profit anual de 322 milioane de euro în 2017, cu 49% mai mic față de anul precedent, în timp ce investiția de capital a fost cu 47% mai mare, de 1 miliard de euro, au anunțat oficialii companiei.

De asemenea, Roig a spus că a creat 5.000 noi locuri de muncă permanente în 2017, într-o țară cu una dintre cele mai ridicate rate ale șomajului din Europa.

Vânzările totale au crescut cu 6%, până la 22,9 miliarde de euro, a mai anunțat compania.

Articolul precedentIkea a lansat raportul de sustenabilitate pe 2017
Articolul următorUrsus Breweries lansează Retro
Daniela Oancea
Redactor-șef al Modern Buyer din iulie 2017. Absolventă a Universității București, Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, Daniela are o experiență de peste 20 de ani în presă. A început să lucreze ca reporter și apoi ca redactor de știri externe la cele mai importante cotidiene naționale: Tineretul Liber, România Liberă și Evenimentul Zilei. Și-a continuat cariera ca Business Editor pentru Mediafax și apoi ca Redactor-șef la diferite publicații Business to Business, precum și ca expert media, în trei proiecte europene: PHARE/SAPARD. Danielei îi puteți scrie pe adresa daniela.oancea@modernbuyer.ro