Mega Image a obținut certificarea pentru sistemul de management al risipei alimentare, în conformitate cu cerințele standardului Bureau Veritas „Food Waste Management System”.
Certificarea a fost acordată în urma unui proces de audit, defășurat în cadrul magazinelor selectate prin eșantionare și a sediului central Mega Image România. Până în 2030, Mega Image și-a asumat un nou obiectiv de reducere a risipei de alimente, la nivel de grup Ahold Delhaize, cu o reducere de 50% față de anul 2016.
Certificatul emis de Bureau Veritas Romania este valabil trei ani și vizează toate magazinele din rețea, atât sub bradul Mega Image, cât și Shop&Go.
În plus, pentru anul în curs și pentru următorii ani, Mega Image și-a asumat noi obiective privind risipa de alimente stabilite pe categorii de produse, iar evaluarea rezultatelor obținute se face va periodic și vor fi implementate noi acțiuni de reducere, în cazul în care unele categorii de produse nu au o evoluție pozitivă.
“În 2022, deși rețeaua noastră de magazine a crescut, am redus cantitatea de alimente risipite cu 1.793 tone față de anul anterior și am crescut cu 822 tone cantitatea de alimente acordate prin sponsorizare organizațiilor partenere, care deservesc grupuri vulnerabile de persoane. Certificarea Bureau Veritas este încă un pas mai departe pe drumul nostru către sustenabilitate și transparență,” spune Mircea Moga, CEO Mega Image.
Pe parcursul procesului de audit, o serie de indicatori relevanți au fost identificați în managementul risipei de alimente, de la investiții, soluții și inovații tehnologice și procese eficientizate aplicate în magazine, centre logistice și la sediul central.
Astfel, certificarea confirmă implementarea unor măsuri în magazine care au ca scop prevenirea și reducerea risipei de alimente:
• Planificarea eficientă a sortimentației de produse și comenzi optimizate, în special în departamentele fresh pentru a reduce pierderile de produse. În 2022, cantitatea de alimente risipite a fost redusă cu 1.793 de tone.
• Eficientizarea programului de coacere pentru patiserie și panificație. Astfel, în toate magazinele, produsele de panificație și patiserie sunt coapte doar în funcție de cerere și pot fi comandate de clienți, când au nevoie.
• Controlul zilnic de verificare a termenelor de expirare și aplicarea unor discount-uri între 20% și până la 90% prin vânzarea accelerată pentru produse cu termen scurt de expirare pentru a evita risipa.
• Implementarea tehnologiei Dry-Mist pentru zona de fructe și legume, în 6 magazine pentru păstrarea îndelungată a prospețimii produselor ușor perisabile.
• Sponsorizări cu alimente conforme pentru consum, oferite organizațiilor partenere care deservesc grupuri vulnerabile de persoane. În 2022, Mega Image a susținut comunitățile defavorizate cu un total de 822 tone de alimente.
• Extinderea susținerii ONG-urilor care au ca scop protecția animalelor, cu alimente bune de consum, dar care nu mai sunt conforme pentru comercializare.
În 2022, Mega Image a investit în workshop-uri dedicate pentru responsabilizarea angajaților privind risipa de alimente, la care au participat reprezentanți din fiecare departament din companie și au fost stabilite inițiative de reducere a risipei conform obiectivelor.
„Cererea de alimente obținute sustenabil crește foarte rapid, determinată de cererea consumatorilor de a avea mai multe produse cu etichetă curată pentru sănătatea, etica și mediul înconjurător.”
BV este primul furnizor care oferă o certificare a sistemului de management al risipei alimentare Food Waste Management System (FWMS).
„Abordarea sistemului de management al risipei alimentare va permite crearea de oportunități de vânzare pentru produsele a căror dată de expirare se apropie de termen, prin implementarea sistemului în cauză de către actorii lanțului de aprovizionare cu alimente și de alte părți interesate, implicate în fiecare etapă particulară a lanțului de aprovizionare,” spune Claudia Stancu, Manager Certificare Bureau Veritas România.
Fondat în 1995, Mega Image este unul dintre cele mai mari lanțuri de supermarketuri din România cu o reţea ce cuprinde în prezent 960 de magazine în Bucureşti, Cluj-Napoca, Iași, Constanţa, Ploieşti, Braşov, Târgovişte, Timișoara, Bacău, Focșani şi alte oraşe din ţară, sub mărcile Mega Image, Shop&Go, Gusturi Românești. Mega Image face parte din Ahold Delhaize Group, retailer internaţional ce operează în prezent pe trei continente.