McDonald`s își suspendă temporar operațiunile din Rusia

McDonald’s, Starbucks, Coca-Cola, PepsiCo și General Electric au anunțat în data de 8 martie 2022 că își suspendă temporar businessurile din Rusia, ca răspuns la invazia Ucrainei, scrie agenția de presă AP.

McDonald’s a anunțat că va închide temporar 850 de unități din Rusia, dar va continua să-i plătească pe cei 62.000 de angajați, „care și-au pus sufletul și inima în slujba brandului McDonald’s”.

Kempczinski a spus că este imposibil de estimat când McDonald’s își va putea redeschide unitățile din această țară.

„Situația este extraordinar de provocatoare pentru un brand global ca al nostru și există multe lucruri de luat în considerare”, a scris Kempczinski în scrisoare. McDonald’s lucrează cu sute de furnizori ruși, de exemplu, și deservește milioane de clienți zilnic.

„Valorile noastre spun că nu putem ignora suferința umană inutilă care se petrece în Ucraina”, a declarat președintele și CEO-ul McDonald’s, Chris Kempczinski, într-o scrisoare deschisă adresată angajaților.

La rândul său, Starbucks a anunțat că donează profiturile din cele 130 de unități rusești, deținute și operate în sistem franciză de compania Alshaya Group din Kuweit, pentru a susține eforturile de ajutor umanitar din Ucraina. Dar marți, 8 martie, 2022, compania și-a schimbat poziția și a anunțat că va închide temporar acele unități. Grupul Alshaya va continua să-i plătească pe cei 2.000 de angajați ruși ai Starbucks, a declarat Kevin Johnson, președintele și CEO-ul Starbucks, într-o scrisoare deschisă adresată angajaților.

Coca-Cola Co. a anunțat că își suspendă activitatea în Rusia, dar a oferit prea puține detalii legat de acest demers. Partenerul Coca-Cola, Coca-Cola Hellenic Bottling Co., cu sediul în Elveția, deține zece fabrici de îmbuteliere în Rusia, care este cea mai mare piață a sa. Coca-Cola deține un pachet de 21% din Coca-Cola Hellenic Bottling Co.

PepsiCo și General Electric au anunțat ambele opriri parțiale ale businessului din Rusia

Pepsi, cu sediul în Purchase, New York, a declarat că va suspenda vânzările de băuturi în Rusia. De asemenea, va suspenda orice investiții de capital și activități promoționale.

Dar PepsiCo a spus că va continua să producă lapte, lapte praf și alimente pentru copii, parțial pentru a continua să-și sprijine cei 20.000 de angajați ruși și cei 40.000 de muncitori agricoli ruși care fac parte din lanțul său de aprovizionare.

„Acum, mai mult decât oricând, trebuie să rămânem fideli aspectului umanitar al afacerii noastre”, a spus CEO-ul PepsiCo, Ramon Laguarta, într-un e-mail adresat angajaților.

Într-o postare pe Twitter General Electric a specificat, de asemenea, că își suspendă parțial operațiunile în Rusia. GE a spus că ar fi două excepții: echipamentele medicale esențiale și mentenanța pentru serviciile de energie existente în Rusia.

McDonald’s este printre companiile care au suferit cel mai mare impact financiar

Spre deosebire de Starbucks și alte companii de fast-food precum KFC și Pizza Hut, ale căror unități din Rusia sunt deținute de francizați, McDonald’s deține 84% din unitățile sale rusești. De asemenea, McDonald’s a închis temporar 108 restaurante pe care le deține în Ucraina, deși continuă să își plătească angajații.

McDonald’s raportase recent că restaurantele sale din Rusia și Ucraina contribuie cu 9% la veniturile sale anuale, sau aproximativ 2 miliarde de dolari în 2021.

Yum Brands, compania-mamă a KFC și Pizza Hut, a declarat marți seara că intenționează să închidă temporar 70 de restaurante KFC deținute de companie în Rusia. Yum Brands a mai spus că este, de asemenea, în discuții cu un francizat pentru a închide toate cele 50 de restaurante Pizza Hut din Rusia. Luni a anunțat că va dona toate profiturile din cele 1.050 de restaurante ale sale din Rusia pentru cauze umanitare. De asemenea, Yum Brands a suspendat dezvoltarea de noi restaurante în țară.

Burger King a declarat că redirecționează profiturile din cele 800 de unități din Rusia către eforturile de ajutorare și donează 2 milioane de dolari în vouchere de mâncare destinate refugiaților ucraineni.

McDonald’s a declarat marți că a donat peste 5 milioane de dolari pentru fondul său de asistență pentru angajați și pentru eforturile de ajutorare. De asemenea, a instalat la granița poloneză cu Ucraina o unitate mobilă de îngrijire medicală a organizației caritabile Ronald McDonald House; o altă unitate mobilă de îngrijire se află în drum spre granița cu Letonia, a mai anunțat compania americană. PepsiCo a declarat că donează alimente, frigidere și 4 milioane de dolari organizațiilor de ajutorare.

Unele dintre aceste corporații au deja o tradiție a operațiunilor în Rusia. PepsiCo a intrat pe piața rusă la începutul anilor 1960, în apogeul Războiului Rece, și a contribuit la crearea unei punți între SUA și Uniunea Sovietică.

Mai târziu, McDonald’s a fost una dintre primele companii de fast-food din SUA care a deschis un restaurant în Rusia, semn că Războiul Rece s-a încheiat.

Pe 31 ianuarie 1990, mii de ruși s-au așezat la coadă înainte de zori pentru a încerca hamburgerii, mulți pentru prima dată, la primul McDonald’s din Moscova. Până la sfârșitul zilei, 30.000 de meniuri au fost marcate pe 27 de case de marcat, un record în acea zi de inaugurare.

Dar de la invazia Ucrainei de luna trecută, multe corporații și-au încetat operațiunile în Rusia în semn de protest. Printre acestea se numără și conglomeratul de bunuri de larg consum Unilever, care a declarat marți că a suspendat toate importurile și exporturile de produse în și din Rusia și că nu va mai investi capital în această țară. Amazon a declarat marți că rețeaua de cloud computing a companiei, Amazon Web Services, nu va mai permite noi înscrieri din Rusia și Belarus.

Presiunea asupra companiilor multinaționale care au rămas în Rusia crește. Pe rețelele sociale internaționale au apărut rapid hashtag-uri pentru a boicota companii precum McDonald’s, Coca-Cola și PepsiCo.

Săptămâna trecută, Thomas DiNapoli, New York State Comptroller, un administrator al fondului de pensii al statului, care este un investitor McDonald’s, a trimis scrisori către McDonald’s, PepsiCo și alte opt companii îndemnându-le să ia în considerare întreruperea operațiunilor în Rusia.

Articolul precedent1 milion de români au devenit membri MyCLUB Auchan, în primul an de la înființare
Articolul următorPhilip Morris International anunță suspendarea investițiilor în Federația Rusă
Modern Buyer
Modern Buyer este un pionierat in zona produselor editoriale specializate, fiind prima platforma de informare destinata specialistilor in achizitii – buyeri si oameni de vanzari - din Romania.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.