Cheltuielile de consum pe marcile private au inregistrat o crestere de 5,5% in Marea Britanie, comparativ cu cele pentru branduri, arata un studiu al companiei de cercetare de piata Nielsen Marea Britanie.
In ultimele trei luni, cheltuielile consumatorilor pentru marcile private au crescut cu 5,5%, in timp ce cheltuielile pentru branduri au crescut cu doar 1,2%. Cresterea medie a vanzarilor in randul produselor alimentare a fost de 3,5%.
„Cresterea inflatiei ii determina pe cumparatori sa se orienteze din ce in ce mai mult spre marcile private din supermarketuri pentru a-si gestiona cheltuielile pentru cosul saptamanal”, a declarat Mike Watkins, managerul companiei Nielsen din Marea Britanie. „Vanzarile de marci proprii cresc in randul principalilor comercianti cu amanuntul, dar cel mai mult la discounteri – Aldi si Lidl –, dar si in retelele Co-op Food, River Island, M & S si Tesco”.
In plus, consumatorii sunt mai dornici sa isi cheltuiasca banii pe articolele aflate in promotie, care reprezinta acum un procent de 28% din toate cumparaturile, potrivit Nielsen. „Aproximativ 60% dintre aceste promotii sunt reduceri de preturi, la care cumparatorii rezoneaza foarte bine, dar indica si faptul ca industria ofera reduceri pe termen scurt, pentru a contrabalansa preturile inflationiste”, a explicat Watkins.
Aceasta goana dupa promotii este explicatia pentru care aproape doua treimi din gospodarii viziteaza un discounter cel putin o data la trei luni – un fenomen care este alimentat si de cresterea numarului de magazine Aldi si Lidl.
„In consecinta, cele trei provocari principale pentru retaileri sunt urmatoarele: sa creasca cheltuielile pe fiecare vizita in magazin; sa incurajeze frecventa vizitelor; sa creeze campanii media inspirate care sa contribuie la construirea loialitatii pana la sfarsitul anului si, mai ales, in perioada Craciunului”, a recomandat Watkins.