Mai mult pepene românesc în hipermarketuri

Patru fermieri din localitatea Gheorghe Doja, județul Ialomiţa, împreună cu Microfruits, lider în distribuția de fructe şi legume, au lansat Cooperativa Agricolă Bostănăria, specializată în producţia de pepeni. Începând de anul acesta, Cooperativa va comercializa pepenii în marile rețele comerciale sub brandul Bostănăria.

Pentru sezonul actual, început la finalul lunii iunie şi care se va încheia în septembrie, membrii cooperativei estimează o producţie totală de 3.500 – 4.000 de tone de pepeni, din care circa 3.000 de tone de pepeni verzi. Pentru anul 2022, Cooperativa Agricolă Bostănăria estimează o cifră de afaceri de 4 milioane de lei.

Cooperativa dispune de o suprafață de 65 de hectare dedicate culturii de pepeni, terenurile fiind situate pe raza localităţii Gheorghe Doja. O pondere de 90% din suprafaţă este alocată culturilor de pepene verde, pe restul se cultivă pepene galben.

Cooperativa va produce și va comercializa mai multe soiuri de pepeni: verde, negru, fără semințe, Charleston, Yellow Watermelon şi patru specialităţi de pepene galben: Galia, Cantaloupe Honeydew şi Piel de Sapo.

Pepenii verzi vor fi livraţi în octabine (ambalaje de carton de 400 kg) sau în cutii de carton de 20 de kg (pepenii galbeni), în funcție de cerințele fiecărui partener din retail.

„După acest prim sezon, dacă totul merge aşa cum ne-am planificat, vrem să creştem suprafaţa cultivată cu pepeni la 150 de ha. Cooperativa Agricolă Bostănăria este un proiect în care ne punem mari speranţe”, a declarat Andrei Boitoş, Preşedinte şi membru fondator al Cooperativei Agricole Bostănăria.

Microfruits are o experință de peste zece ani pe piaţa de retail modern şi a infrastructurii logistice de top, de care dispune aceasta: depozit clasa A, alcătuit din 14 camere frigorifice, o cameră de producție, un spațiu de procesare/ambalare, șapte rampe dedicate In/Out, flotă auto proprie, formată din 27 de tiruri şi camioane.

Culturile de pepeni se află la o distanță de aprox. 100 de km față de cele mai importante platforme logistice ale marilor retaileri, ceea ce înseamnă că produsul are nevoie de maximum 24 de ore pentru a ajunge de pe câmp, direct pe raftul hipermarketurilor.

O mică parte din producţia acestui sezon va fi comercializată şi la export, deoarece Microfuits a început negocierile cu potențiali parteneri din Europa de Vest, pe pieţe în care a identificat un potenţial mare de consum.

Crește disponibilitatea produsului românesc la raft

Printre cele mai importante obiective pe termen scurt ale membrilor cooperativei se numără: valorificarea producţiei în cât mai multe lanţuri de retail, dar şi respectarea angajamentelor asumate pentru acest sezon, cu privire la: cantitatea de pepeni livrată, calitatea fructelor şi a standardelor de livrare.

Un alt obiectiv pentru 2022 este finalizarea lucrărilor de construcție a primului depozit al cooperativei, situat în localitatea Gheorghe Doja. Primul spațiu pentru depozitarea pepenilor va avea o suprafață de circa 500 mp.

În următorii cinci ani, membrii cooperativei şi-au propus creșterea suprafețelor dedicate culturilor de pepeni de la 65 la 150 de hectare, inclusiv prin atragerea de noi membri, dublarea capacității de depozitare, dar și achiziția de utilaje agricole sau echipamente de spălare și sortare. Investiţiile vor fi realizate atât prin reinvestirea profitului anual obţinut, cât şi prin accesarea de fonduri europene.

„Lucrez cu produse românești de când mă știu. De-a lungul anilor, am încercat să aducem lângă noi mulţi producători români. Prin acest prim pas, sper să reuşim să cointeresăm şi alţi parteneri din diverse zone ale ţării, dar și să răspundem unei nevoi acute a pieței, respectiv creșterea perioadei de disponibilitate a produsului românesc la raft. Experienţa şi seriozitatea producătorilor din cooperativă şi competenţele Microfruits în planificare, negociere, vânzări şi logistică mă determină să am încredere că vom reuși să ne îndeplinim obiectivele propuse. Succesul acestui proiect va avea un impact important și va aduce beneficii concrete și durabile comunității locale. Ca membru fondator al cooperativei, sunt dispus să capitalizăm și să reinvestim tot profitul pe care îl va înregistra cooperativa, dar încercăm să atragem și fonduri europene”, spune la rândul său, Adrian Racoviţă, General Manager, Microfruits şi membru fondator al Bostănăria.

Andrei Boitoș, Viorel Radu, Vasile Boitoș și Radu Nicoleta – cei patru membri fondatori ai Cooperativei Agricole Bostănăria – sunt fermieri cu experiență de două generații în agricultură. Din toamna anului 2021, lor li s-a alăturat Microfruits, companie lider în distribuția de fructe şi legume. Microfuits este, la rândul său, o companie românească care a reușit, în cei 11 ani de activitate, să ajungă în top trei distribuitori specializaţi, cu o cifră de afaceri de peste 200 de milioane de lei.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.