La Auchan, alimentele aproape de termentul-limită de valabilitate vor purta etichetă galbenă și vor avea un preț redus

Auchan a implementat o soluție IT inteligentă, care permite identificarea automată a alimentelor care se apropie de termenul limită de valabilitate, dar sunt în perfectă stare de consum, conform legislației, precum și etichetarea acestora cu noul preț redus. Produsele astfel semnalizate, prin etichete galbene, vor fi expuse în zone dedicate din magazine, oferind clienților posibilitatea de a le cumpăra la preț redus.

În prezent, proiectul Zero Risipă, gândit să combată risipa alimentară se derulează în toate hipermarketurile din București și urmează a fi replicat, în următoarele săptămâni, la nivelul tuturor celor 33 de hipermarketuri Auchan din România.

“Implementarea acestei practici unitare la nivelul rețelei noastre, ne oferă tuturor oportunitatea de a ne implica activ în acest demers – atât noi, în calitate de retailer, cât și consumatorii, în mod direct, prin alegerea unor produse care se apropie de termenul limită de consum.”, a menționat Corina Dospinoiu, responsabil CSR Auchan România.

Potrivit acesteia, momentan, produsele incluse în acest demers sunt cele ambalate și fac parte din categoriile Brânzeturi, Mezeluri, Lactate, Congelate, Sărate, Dulciuri, Alimentație Specială și Animalier, urmând ca proiectul să fie extins și spre alte segmente de alimente.

Implementarea proiectului vine ca o soluție la impactul imens pe care risipa alimentară îl are asupra mediului înconjurător. Potrivit studiilor Organizației pentru Alimentație și Agricultură a Națiunilor Unite, anual, la nivel global, 1,3 miliarde de tone de mâncare sunt aruncate, în timp ce în România o treime din alimente ajunge la gunoi.

Auchan România are în portofoliu 33 de hipermarketuri Auchan, 5 supermarketuri Auchan și o rețea de 26 magazine de proximitate MyAuchan.