Kisfaludy, Lidl: “Avem peste 130 de producători autohtoni cu care colaborăm și numărul lor este în creștere”

În cadrul unei vizite organizate de Lidl la Tehnoplant Farm LGR, ferma familiei antreprenorului Dan Loagăr, din comuna Scânteia, județul Ialomița, reprezentanții Lidl au reamintit că toți furnizorii rețelei sunt certificați GLOBAL G.A.P., iar fructele și legumele din Piața Lidl respectă standardele de calitate și siguranță alimentară specifice Lidl. Mai mult decât atât, cerința retailerului este ca valoarea reziduului de pesticide să fie la o treime din media admisă la nivel european.

“Sunt bucuros să ne fi adunat aici, în ferma unuia dintre producătorii noștri. Avem peste 130 de producători autohtoni cu care colaborăm și numărul lor este în creștere.” a declarat Claudius Kisfaludy, Director de achiziţii legume-fructe al retailerului german.

“Nevoile noastre sunt în creștere. Clienților le plac programele noastre, le plac produsele românești, drept urmare pe asta ne-am axat. Cu Tehnoplant avem o relație de succes de 4 ani.”

Lidl a continuat și anul acesta proiectul „Cultivat în România, specific românesc”, proiect de revitalizare a soiurilor românești de legume, prin care retailerul dezvoltă diferite acțiuni pentru a sprijini furnizorii locali, precum sesiuni de audit și consultanță.

Inițiativa are ca scop revitalizarea soiurilor autohtone, dar și dezvoltarea unei producții agricole sustenabile, precum producția roșiei de Buzău #1600, pe care clienții o găsesc în Piața Lidl în sezon, de acum 2 ani

“Am identificat o nevoie, aceea de a răspândi know-how-ul necesar pentru o producție sănătoasă gustoasă, și fără probleme de siguranță alimentară, de aceea am început o colaborare cu Universitatea de Științe Agronomice și Medicină Veterinară din București.”, a completat Kisfaludy. “Ca urmare a acestei colaborări, fermierii au fost ajutați cu schimburi de experiență, vizite de lucru, audituri și seminarii de specialitate.”

Tehnoplant Farm S.R.L este o afacere de familie cu experiență în domeniul agricol. Din 2017, fermierii și-au propus să își consolideze producția de legume în câmp și solarii.

 “Suntem o fermă mică, de cca 180 ha, dintre care 45 de ha de legume, restul fiind cultură mare. Livrăm pentru Lidl ardeioase, tomate, castraveți, dar și roșii de Buzău și ardei iuți Jovial.” a confirmat Dan Loagăr, proprietarul fermei. Acesta a precizat că producția este achiziționată integral de retailer.  

Dan Loagăr, din comuna Scânteia, județul Ialomița, furnizor Lidl

Pentru ca românii să afle direct și rapid sursa fructelor și legumelor din Piața Lidl, dar și ca să facă cunoștință cu furnizorii locali, Lidl a lansat platforma #trecipeproaspăt.

Astfel, cei care vizitează magazinele pot scana codurile QR de pe lădițe, pot verifica de unde provin fructele și legumele autohtone din Piața Lidl, dar și poveștile furnizorilor, pe surprize.lidl.ro/piatalidl, a reamintit Kisfaludy.

Retailerul a implementat pentru furnizorii locali, încă din 2017, eticheta de trasabilitate – poziționată cât mai accesibil, încât să se poată vedea întregul circuit al produselor, de la producător, până în magazin.

Reprezentanții retailerului au declarat că 70% dintre legumele şi fructele vândute în sezon provin din România, iar că procentul scade până la 30% doar în extrasezon.

Lidl, parte a grupului Schwarz, cu sediul central în Neckarsulm, este una dintre companiile de top de pe piața de retail alimentar din Europa. Lidl este prezent în 30 de țări din întreaga lume și operează aproximativ 10.500 de magazine și peste 150 de centre logistice în 29 de țări la nivel mondial.

În prezent, Lidl are deschise peste 240 de magazine și 4 centre logistice în România.