Irina Oprea, Mega Image: Căutăm producători locali în programul Gusturi românești

“În rețeaua Mega Image, profilul consumatorului de legume și fructe este majoritar reprezentat de femei, cu vârste cuprinse între 25 și 49 de ani. Acestea preferă produsele locale, proaspete și cu gust.”, a anunțat Irina Oprea, Category Group Manager, Mega Image în prezentarea susținută în cadrul conferinței Ro-Fruits & Vegetables Show, organizată de Modern Buyer la București.

Reprezentanta Mega Image a menționat că în categoria fructe, cele mai mari ponderi în vânzări în cadrul rețelei de magazine au fost înregistrate de caise, cireșe, fructe de pădure și mere, iar în categoria legumelor, cele mai mari creșteri au fost înregistrate de roșii (produs-vedetă), castraveți, ardei capia și salată verde.

Elementele centrale ale strategiei de achiziții
Retailerul vizează în primul rând disponibilitatea produsului. „Vrem să le oferim clienților noștri legume și fructe din producție românească, pe o perioadă cât mai lungă din an. Pentru aceasta, avem nevoie de producătorii locali.” Un al doilea element vizat de strategia de achiziții este calitatea. „Avem clienți exigenți și vrem să răspundem așteptărilor lor, urmărind toate aspectele legate de prospețime, calibru, formă și culoare.” Un alt element căruia i se acordă importanță și pe care se bazează strategia de achiziții este siguranța alimentară.

Gusturi românești de la gospodari este un program care se derulează de șase ani, și a fost îmbunătățit an de an. În cadrul acestuia, Mega Image a încheiat o serie de parteneriate cu producătorii români de legume și fructe. „Achizițiile direct de la producători vizează întreg segmentul de legume (de la verdeață până la ceapă, ridichi sau cartofi), fie ele cultivate în câmp, fie în solarii. Fructele sunt, de asemenea, procurate din livezi, direct de la producători, în cadrul programul Gusturi românești.”

Mega Image a investit în acest program din 2014, pentru a susține agricultura românească într-un mod sustenabil și alimentația sănătoasă pentru clienții săi.

“Am ajuns să colaborăm cu peste 140 de producători locali în 2019, care împreună cultivă peste 130 de ha de solarii. Suntem alături de aceștia încă din momentul pregătirii culturilor, în timpul cultivării și în etapa de cules. Avem o echipă dedicată acestui program.”

„Angajamentele noastre în acest program pleacă de la partea de inputuri (susținem costurile aferente inputurilor tehnologice, acestea sunt testate și omologate) – semințe, fertilizatori, tratamente. Asigurăm consultanță de specialitate prin intermediul inginerului horticultor pe toată perioada culturii de la însămânțare până la recoltă. Pentru toți producătorii analizăm anual solul și apa din solariile de unde facem achiziția de legume. Fiecare lot de producție este analizat, testat, într-un laborator extern de specialitate. Contractăm de la producători cantitățile și agreăm prețurile pe durata întregului sezon.”

“Legumele care nu au avut aspect comercial au fost procesate, așadar am lansat salata de vinete Gusturi românești făcută cu vinete din același brand. Găsim soluții pentru a reuși să contractăm toate cantitățile agreate.”

„Dorim să preluăm grija producătorului legată de piața de desfacere, pentru a-i da acestuia posibilitatea să se concentreze pe producție, tehnologie, productivitate și să ne lase să facem ceea ce știm mai bine: să vindem legumele și fructele și să le promovăm.”

Mega Image asigură inclusiv ambalajul pentru legumele și fructele din program.

În plus, ca dovadă a responsabilității față de producători, retailerul a facilitat traininguri pentru implementarea certificatului Global GAP. „Anul acesta, o parte dintre producătorii din program au beneficiat de suport financiar în scopul certificării.”

Campania de comunicare pentru brandul Gusturi Românești a fost derulată în perioada iunie-septembrie prin panouri stradale, radio, în mediul digital, pe TV, prin acțiuni de PR și materiale promoționale în magazine.

„Cunoaștem exact trasabilitatea legumelor și în anumite magazine am reușit să asociem roșiile, de exemplu, cu originea lor, respectiv, bazinul pomicol din care au fost colectate: Buzău, Giurgiu etc.”

“Planurile pentru 2020 sunt bine definite, în continuare căutăm surse de încredere. Ne dorim să consolidăm parteneriatele existente cu producătorii actuali, susținem asocierea producătorilor în cooperative.” a declarat reprezentanta Mega Image.

“În 2019 am avut în programul Solarii patru cooperative noi, deci se poate! Pentru 2020, ne dorim să testăm soiuri noi şi să urmărim cu stricteţe siguranţa alimentară prin programele de combatere integrată a dăunătorilor în programul Solarii.”

“Ne dorim să oferim clienților noștri prospețime, să găsim câți mai mulți producători locali care să răspundă nevoilor noastre regionale. Ne dorim varietate, atractivitate (a felului în care arată legumele și fructele noastre), competitivitate pentru reușita în vânzări și pentru a menține încrederea și atașamentul clienților, pe care le-am construit prin acest brand.”, a precizat Irina Oprea, coordonatoarea departamentului de legume și fructe al Mega Image.

Mega Image are 24 de ani prezență pe piața românească, vânzări de aprox. 1,2 mild euro în 2018 și o rețea de 727 de magazine, dintre care 316 în format Mega Image și 411 în format Shop & Go. 573 de magazine sunt deschise în București și județul Ilfov, și 154 în restul țării.

Retailerul are două centre de distribuție în apropiere de București, unul cu o suprafață de 33,5 mp și un altul de 34 km situate în Ștefănești și Popești Leordeni. Cu 5,4 milioane de clienți zilnic și un total de peste 11.528 de angajați, compania Mega Image domină peisajul retailului în București și Ilfov.

Articolul precedent(P) Maria Borta, Director General, Viorica Cosmetic: “Odată intrați pe o piață nouă, creăm o strategie de lungă durată”
Articolul următorDominum Cervi – cea mai nouă gamă lansată de Ceptura
Daniela Oancea
Redactor-șef al Modern Buyer din iulie 2017. Absolventă a Universității București, Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, Daniela are o experiență de peste 20 de ani în presă. A început să lucreze ca reporter și apoi ca redactor de știri externe la cele mai importante cotidiene naționale: Tineretul Liber, România Liberă și Evenimentul Zilei. Și-a continuat cariera ca Business Editor pentru Mediafax și apoi ca Redactor-șef la diferite publicații Business to Business, precum și ca expert media, în trei proiecte europene: PHARE/SAPARD. Danielei îi puteți scrie pe adresa oancea.i.daniela@gmail.com