In Romania, 72% dintre oraseni prefera produsele de baza made in Romania

0
79

Cei mai multi romani din mediul urban prefera ca alimentele pe care le consuma sa aiba origine romaneasca, dar apreciaza mai mult marcile straine in cazul electronicelor, electrocasnicelor, automobilelor sau telefoanelor/tabletelor, arata un studiu realizat de compania iSense Solutions.

Astfel, dintr-o lista de 14 categorii de produse evaluate, consumatorii opteaza pentru cele de origine romaneasca, in primul rand cand vine vorba de alimentele perisabile (fructe, legume, lactate etc.), cele cu termen de valabilitate mare (conserve, faina etc.), dulciuri, snack-uri, imbracaminte (inclusiv pentru copii), bauturi alcoolice şi mobila. Cele mai apreciate produse romanești sunt cele din Ardeal (30%) și din Moldova (11%), in timp ce pentru 43% dintre consumatori nu conteaza regiunea din care provin acestea.

„Observam ca, in ultimii ani, atasamentul romanilor pentru produsele fabricate in Romania se mentine. Spre exemplu, 72% dintre romanii din mediul urban declara ca se regasesc mai mult in marcile cu produse locale fata de cele straine (28%), ceea ce aduce un potential important pentru retailerii care se pozitioneaza cu marci construite in zona de autentic romanesc”, spune Andrei Canda, Managing Partner iSense Solutions.

Potrivit studiului, principalele motive pentru care consumatorii prefera produsele locale sunt incurajarea micilor producatori (77%), contributia la economia nationala (57%), faptul ca au mai multa incredere in ele (48%), achizitionarea lor ii face sa se simta mai bine (41%) sau le considera mai bune (40%).

Pe de alta parte, romanii opteaza pentru produsele de origine straina pentru ca le considera mai bune, de o calitate superioara celor romanesti (52%) si au o mai mare incredere in ele (28%). Tarile preferate in cazul produselor de origine straina, in urma mentiunilor spontane ale respondentilor, sunt in ordine: Germania, Italia, Marea Britanie, Japonia, Franta și SUA.

Studiul a fost realizat online de catre compania iSense Solutions pe un esantion de 1.051 de respondenti din mediul urban, membri ai Panelului ResearchRomania.ro. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu varsta cuprinsa intre 16-65 de ani din mediul urban din Romania. Grad de eroare =/-3% la un nivel de incredere de 95%.