„Hard discounterul” este mort, trăiască „plaisir discounterul”!

Magazinele austere unde produsele sunt expuse pe paleți nu mai sunt la modă, arată un material realizat de rețeaua de televiziune franceză, BFM TV. Lanțurile de magazine cu discount lucrează acum la renovarea magazinelor lor și la conceptul de comunicare pentru a oferi produse mai bune și cât mai atractiv prezentate, se spune în material.

În toiul competiției acerbe cu ceilalți concurenți din piață cu privire la creșterea sortimentației, magazinul de tip hard discount se confruntă și cu o tendință de anticonsumerism, respectiv deconsumerism.

În Franța, discounterii au reușit să se actualizeze, plecând de la constatarea că francezii, chiar și cei mai modești dintre ei, nu acceptă discountul cu orice preț, adică magazine foarte austere, cu marfa expusă pe paleți, unde doar mărcile proprii au cel mai mic preț, în care se oferă prea puține produse bio și în care nu se pune accentul pe fresh/produse proaspete.

Lidl dă tonul în business în privința raportului imagine-preț
În Franța, Lidl este liderul comercianților care vând „simplu și ieftin”. În această vară conform barometrului lunar al companiei Kantar, discounterul german a stabilit „cel mai bun progres înregistrat vreodată pentru o perioadă consecutivă de patru săptămâni, cu un câștig de cotă de piață de 0,7 puncte (PdM).

Lidl este în topul listei retailerilor în privința raportului imagine-preț, cu un scor de 7,3 din 10 și potrivit celui mai recent buletin Observator Bonial / Dauvers realizat de Opinionway.

Acest rezultat se datorează faptului că echipa Lidl Franța a lucrat foarte mult în ultimii ani la comunicare, publicitate, la remodelarea magazinelor, la sortimentație, la calitate, la ambalaj. În Franța, Lidl a cumpărat aproximativ cincisprezece magazine alimentare Leader Price, vândute de grupul Casino, din cauza pierderilor.

Anul trecut, în Franța, Leader Price a lansat conceptul „plaisir discount”, bazat pe „prețuri mici, un sortiment restrâns” care să evite risipa, într-o „atmosferă curată și plină de culoare”, urmând aceeași „evoluție” către calitate.

Matthias Berahya-Lazarus, specialist în marketing, președintele companiei Bonial, remarcă o orientare către concepte care acordă o atenție deosebită „contractului de bază cu consumatorul”: preț, calitate, experiență de cumpărare.

Succesul Lidl „îi deranjează pe toți concurenții noștri, care se mișcă!”, a comentat Michel Biéro, Manager Achiziții și Marketing, Lidl Franța.

Așa se explică de ce, la începutul lunii septembrie, Carrefour a lansat în Franța formatul Supeco, descris drept „soft discount”, iar cei din grupul Les Mousquetaires au prezentat presei un „nou magazin de discount alimentar”, Netto. Supermarketurile „low cost” au devenit și ele populare: Aldi, Lidl și Tesco se concurează cu înverșunare.

„Confruntați cu e-commerce, cu o piață care stagnează și cu schimbări în comportamentul consumatorilor, discounterii pierd teren, așa că lansează concepte cu investiții mari, deoarece noutatea atrage”, comentează Grégory Bressolles , profesor de marketing la Kedge Business School. Într-un interviu acordat săptămânalului L’Express, Alexandre Bompard, CEO-ul Carrefour, recunoștea, la rândul său că: „există idei bune peste tot și trebuie să ne lăsăm inspirați”.

Thierry Cotillard, președintele lanțurilor Intermarché și Netto, a ieșit cu declarații publice în care spunea că „este esențial la produsele marcă proprie faptul că acestea provin din fabricile grupului, garantând trasabilitatea și că sunt made in France, în urma unor contracte cu furnizorii de materie primă, garantate de semnătura noastră”.

În cele din urmă, datorită sortimentului lor extrem de strâns, discounterii se încadrează în tendințele actuale care „contravin supraabundenței”.

„Avem, într-adevăr, nevoie de 42 de SKU-uri de suc de portocale? Probabil că nu. Cu trei: unul bio, unul standard, convențional, și unul de prim-preț – contractul față de consumator este respectat. Riscul este însă acela că, făcând toate aceste lucruri, „aceste formate pot să își piardă ADN-ul”, conchide prof. Bressolles.

Sursa acestui material: Site-ul postului de televiziune BFM TV