„Gusturi locale, preparate legendare” – noua campanie tazz, dedicată „noii bucătării românești”

Gustul de acasă devine busola unor produse lansate în premieră în România de tazz: ”Gusturi locale, preparate legendare” – o colecție de peste 2.000 de noi preparate, bazate pe cele mai populare produse internaționale și reinventate de chefi, cu ingrediente locale, exclusiv pentru tazz. Produsele din campanie sunt disponibile în aplicația tazz, în perioada 3 noiembrie – 15 decembrie 2021.

Printre preparatele pe care românii le vor putea comanda pe tazz se numără Bruschette cu zacuscă și brânză de burduf, Burger cu cârnați de oaie răsuciți, Shaorma cu pulpă de pui fragedă și ardei copți, Pizza cu hribi și brânză Horezu maturată sau quesadilla cu brânză maturată de Apuseni de la Torockoi.

La capitolul deserturi, clienții tazz vor avea de ales dintre preparate, precum: Sorbetto de cătină românească ecologică, Cannoli cu urdă, nuci și vanilie sau Brownie vegan cu magiun românesc fiert în tuci.

tazz lansează noua ofertă de produse culinare în urma unui studiu, realizat în parteneriat cu D&D Research, pe un eșantion de peste 1.600 de persoane, pornit din dorința de a defini gustul de acasă, dar și influențele culinare în obiceiurile de consum ale românilor.

Rezultatele arată că, pe de-o parte, 81% din români asociază ingrediente specifice cu gustul copilăriei, ceea ce sugerează că relația lor cu mâncarea se bazează pe un adaos nutrițional, dar și emoțional. Pe de altă parte, 1 din 3 români comandă la restaurant burgeri, pizza și paste, arătând interesul sporit pentru preparatele internaționale.

”Înarmați cu know-how local, dar și cu poftă de inovație, am pornit la drum cu un studiu de piață pentru a analiza obiceiurile de consum ale românilor. Am stat de vorbă și cu restaurantele partenere din țară, unde chefii au început deja să readucă la viață ingredientele locale. Cu toate datele pe masă, am lansat în premieră în România, printr-un parteneriat cu peste 1.000 de restaurante din portofoliu, o nouă categorie de produse -„Gusturi locale, preparate legendare”, prin care am adus gusturile locale în rețetele celor mai iubite preparate internaționale. Împreună, dăm astfel spațiu de dezvoltare noii bucătării românești, iar gustul de acasă devine ingredientul secret al experiențelor locale, livrate doar de tazz”, declară Alin Șerban, CEO tazz.

În materie de gusturi de acasă preferate de români, studiul evidențiază un mix de preparate și ingrediente care aduc aminte instantaneu de copilărie. Rezultatele arată că, indiferent de categorie, scorțișoara este ingredientul cel mai asociat cu gustul copilăriei, și este urmată de lapte, brânzeturi, cartofi și fructe de grădină.

La capitolul deserturi, plăcinta cu mere sau brânză reprezintă gustul inconfundabil de copilărie (aleasă de 15.4% din români), alături de alte prăjituri (7%), clătite (5.6%) și gogoși (4.5%) sau gomboți.

Nelipsite din preferințele românilor sunt și conservele pregătite în casă: în topul celor sărate, primele locuri sunt ocupate de castraveți murați în oțet sau saramură (17.1% dintre români), gogoșari murați (13.7%) și zacuscă (9.2%).

Pe primele locuri în topul conservelor dulci se află gemurile (38.4%), dulceața (32%) și magiunul de prune (13.4%).

În topul aperitivelor reci cu cel mai reprezentativ gust local se află cârnații (aleși de 18% dintre români), carnea afumată (13%) și salamul (11.5%), iar la capitolul brânzeturi, 25% dintre respondenți au ales telemeaua de vacă, în timp ce telemeaua de oaie și brânza de burduf ocupă fiecare câte 16% în topul preferințelor.



tazz este rezultatul parteneriatului încheiat în toamna lui 2019 cu eMAG, care a intrat în acționariatul companiei EuCeMananc cu obiectivul de a accelera dezvoltarea businessului. Serviciile oferite de tazz sunt disponibile atât prin aplicațiile Android și iOS, cât și online pe www.tazz.ro.