Grupul Ahold Delhaize și-a dublat profitul net în T2, 2020

Grupul olandezo-belgian, Ahold Delhaize, anunță că și-a dublat profitul net în al doilea trimestru al anului 2020, pe fondul unei cereri crescute, în contextul pandemiei, scrie Le Figaro, citând AFP.

Grupul a înregistrat un profit net în creștere cu 107,6%, la 693 milioane euro, față de 334 milioane euro în aceeași perioadă a anului trecut. Cifra de afaceri s-a ridicat la 19,1 miliarde de euro, în creștere cu 17,1%.

Retailerul a beneficiat și de o cerere crescută pentru cumpărăturile online, de la începutul pandemiei Covid-19, vânzările online crescând cu 77,6%, la cursuri de schimb valutare constante.

În SUA, țară care generează cea mai mare parte a veniturilor grupului, vânzările s-au ridicat la 11,8 miliarde de euro, în creștere cu 21,2%.

Aceste rezultate au permis companiei să își revizuiască în urcare prognozele pentru 2020, bazându-se acum pe o marjă mai mare decât cea din 2019.

Pentru prima jumătate a anului, Ahold Delhaize a raportat un profit net în creștere cu 74% până la 1,3 miliarde euro, în ciuda costurilor de aproximativ 330 de milioane euro, legate de pandemie. La Bursa de valori din Amsterdam acțiunile companiei s-au apreciat cu 5,19%, până la 26,34 euro, la scurt timp după deschiderea sesiunii, cu un indice AEX în creștere cu 1,03%.

În România, grupul Ahold Delhaize este proprietarul brandului Mega Image. Rețeaua locală are peste 9.000 de angajati și un număr de 700 de magazine, în mai multe orașe din țară.