Beiersdorf a înregistrat o creștere a vânzărilor de 6,5% în primul trimestru, generată de unitatea de adezivi Tesa și de linia premium de îngrijire a pielii, La Prairie, în condițiile în care vânzările pe brandul Nivea au încetinit.
Unitatea Tesa, care este unul dintre producătorii de top la nivel mondial de produse autoadezive și soluții de sistem pentru industrie, întreprinderi meșteșugărești, precum și pentru consumatori, a înregistrat o creștere de 8,5%.
Brandul de produse cosmetice La Prairie a crescut cu 56%.
Per total, vânzările pe brandul Nivea au crescut cu doar 1,9%, fiind cea mai lentă rată de creștere din ultimii trei ani, probabil din cauza performanțelor slabe obținute în America Latină, unde vânzările grupului au scăzut cu 14% în primul trimestru.
Vânzările trimestriale au ajuns la 1,81 miliarde de euro (excluzând efectele cursului de schimb, precum și impactul achizițiilor și vânzărilor), deși creșterea nominală a fost de numai 0,4% datorită unui euro puternic.
În ceea ce privește brandurile destinate îngrijirii pielii, cum ar fi Nivea și Eucerin, acestea au raportat o creștere a vânzărilor organice de 6,1 la sută, dar o scădere nominală de 0,3 la sută, datorită unei monede euro foarte puternice.
Vânzările pe brandurile Hansaplast/Elastoplast au scăzut cu 2,7%.
„În ciuda incertitudinii politice și economice actuale în unele regiuni, suntem optimiști pentru lunile următoare și, prin urmare, confirmăm previziunile noastre pentru anul 2018”, a declarat CEO-ul Stefan Heidenreich, citat de Reuters.
Astfel, Beiersdorf și-a reiterat previziunile pentru o creștere a vânzărilor de aproximativ 4% în 2018, precizând că Tesa va înregistra o creștere a vânzărilor de 3-4%, iar divizia de produse de consum va crește de la 4% la 5%.
Acțiunile Beiersdorf crescuseră cu 2,7% la deschiderea bursei, pe 8 mai.
Beiersdorf este o companie globală cu peste 150 de unități afiliate în întreaga lume. Nivea este unul dintre cele mai mari branduri de îngrijire a pielii, cu o prezență în peste 200 de țări.
Europa este o piață-cheie pentru Beiersdorf, compania fiind prezentă pe piața din România încă din 1999. În același timp, Beiersdorf își construiește prezența pe piețe aflate în creștere, în mod particular în Brazilia, China și Rusia, prin crearea unor Centre de Dezvoltare Regională, cum ar fi cele care au fost deschise recent în Wuhan (China) și în Mexic.