Activitatea companiei Gama&Gama a început în anul 1994, ca o afacere de familie și a reușit, de atunci, să respecte tradiția și, în același timp, să fie în pas cu tendințele. În 2021, compania și-a propus o îmbunătățire a strategiei de business, dezvoltându-și nivelul organizațional prin consolidarea unor departamente indispensabile unui mediu de business competitiv, unul dintre ele fiind departamentul de marketing.
Cu experiență în strategii de marketing, construcție de brand și management de portofoliu FMCG, Georgiana Gheorghiu s-a alăturat echipei la începutul anului 2021 ca Marketing Manager, cu dorința de a contribui la dezvoltarea planului de marketing și la creșterea vizibilității companiei Gama&Gama.
Georgiana Gheorghiu este absolventă a Facultății de Administrație și Afaceri, dar și a unui program de master, în cadrul Universității din Bucureşti.
Care este dimensiunea afacerii Gama&Gama în prezent?
Gama&Gama activează în numeroase segmente de piață: alimente de bază, hrană pentru animalele de companie, băuturi răcoritoare carbogazoase, băuturi energizante și apă de masă, cumulând 11 branduri în portofoliu. Compania deține propria moară de porumb, cu o capacitate de măcinare de 50.000 de tone pe an, atât de mălai grișat, cât și furajer.
La sfârșitul anului 2021, am achiziționat o nouă linie de producție, de ultimă generație, pentru procesarea de hrană uscată pentru animalele de companie, cu o capacitate de 180.000 de tone pe an.
Dispunem de o suprafață de 87.000 de mp, dintre care 18.000 mp sunt alocați doar spațiilor de producție și depozitare. Businessul crește de la an la an și, în prezent, deținem o platformă logistică situată în județul Satu Mare, cu o flotă proprie, de peste 50 camioane de mare tonaj pentru livrarea mărfii.
Cifra de afaceri în 2022 a atins pragul de aproape 125 milioane lei, cu peste 70% mai mult decât în 2021. Această performanță a fost posibilă datorită unei echipe care numără 100 de colegi.
Ce rezultate financiare urmăriți pentru 2023?
Compania țintește atingerea unei creșteri a cifrei de afaceri cu peste 40% vs 2022, prin dezvoltarea pe mai multe canale de vânzare, inclusiv pe piața externă.
Au existat investiții în business, în anul 2022, dacă da, către ce s-au îndreptat?
Da. Investițiile s-au concentrat pe extensia flotei proprii de transport al mărfurilor, cât și în zona de marketing și PR, vorbim de o cifră cumulată de peste 5,5 milioane de lei.
Care sunt brandurile proprii pe care ați reușit să le construiți și în ce categorii?
În 2022 am acordat atenție celor două mari categorii de produse ale noastre: alimentele de bază și Pet Food. Alimentele de bază sunt foarte bine reprezentate de brandul Vera Verde, care numără în total 14 SKUs (făină din grâu, griș, mălai grișat, orez, fasole, năut, linte etc.). În categoria Pet Food, brandul nostru Thank’Q numără 36 SKUs: hrană uscată pentru câini, hrană umedă pentru câini și pentru pisici.
Cum au evoluat cele două branduri în 2022? Cum ați reușit să le diferențiați în piață?
În Q2 și Q3, focusul a fost pe brandul Vera Verde, folosit deja de consumatorii din România de peste zece ani. Am ascultat cu atenție vocea consumatorului care a devenit destul de reticent în ultimii ani și am venit în ajutorul lui, dezvoltând portofoliul de produse pentru a reuși să îi acoperim nevoile. Astfel, pe lângă produsele de bază pe care le aveam deja în portofoliu – făină din grâu, griș și mălai grișat, am completat gama cu orez și cu produse din sfera leguminoaselor. Sunt produse curate, nemodificate genetic, care te inspiră să gătești mai des, să te bucuri de acest proces și să pregătești acele rețete în care pui suflet, rețete pe care le-ai moștenit din familie. Dar și rețete noi, inspirate de tine, pe care le poți lăsa tu moștenire copiilor.
Brandul a beneficiat de o campanie de imagine care include spot TV, promovare în rețelele de socializare, campanii cu influenceri, activări de brand și marketing în magazine.
În Q4, focusul nostru s-a mutat pe segmentul pet food, mai exact pe brandul Thank’Q. Brandul s-a lansat în 2013 cu o gamă restrânsă de produse, dedicată exclusiv câinilor. Ulterior, gama s-a extins și cu hrana umedă pentru câini și pisici. Și pentru că produsele au ieșit întodeauna în evidență datorită raportului calitate-preț foarte bun, am lansat o nouă gamă sub cupola brandului – gama Thank’Q Plus, cu un plus de proteină, orez și morcovi.
Este pentru prima dată când apelăm la o campanie de comunicare pentru acest brand din portofoliul nostru. Totodată este și primul brand din categoria sa de preț care a avut o campanie dedicată pe TV.
Facilităm accesul la o mâncare corectă, la un preț foarte bun, pentru ca toți câinii, indiferent de mediul de care aparțin și rolul pe care îl joacă, să poată fi hrăniți echilibrat. Brandul aduce o formă de mulțumire și apreciere, o odă istețimii canine și celebrează „câinii din schimbul 3”, acei câini pe care uităm, de multe ori, să-i apreciem la adevărata valoare, dar care aduc atât de mult bine comunității.
Toate aceste acțiuni au atras atenția retailerilor, și nu numai, au adus o foarte bună vizibilitate companiei în piață și, implicit, au contribuit la creșterea spectaculoasă a cifrei de afaceri din 2022.
Cum a evoluat activitatea divizei de distribuție în 2022?
În activitatea noastră de distribuție indirectă, dezvoltarea canalului TT a constituit o prioritate, așa încât, la nivel național, am depășit pragul de 360 de clienți. Politica comercială utilizată în relația cu aceștia a generat o creștere de peste 70% în 2022 vs 2021.
Ați reușit să demarați parteneriate noi?
În 2022, prin întreg procesul de business, am reușit să ne extindem portofoliul de clienți cu demararea de noi parteneriate acoperind toate zonele de sales deficitare la nivel național și am reușit să creștem cu cel puțin 100 de clienți, față de anul anterior.
Către ce tip de proiecte se îndreaptă atenția voastră în 2023?
În principal, ne propunem să ne consolidăm poziția pe piața internă în categoria hrană uscată pentru animalele de companie, urmând ca în baza planului stabilit pentru 2024 să accedem și pe piața de hrană umedă, dedicată animalelor de companie. Atât dezvoltarea de noi produse, cât și intrarea pe noi piețe vor reprezenta pentru anul 2023 principalele ținte ale companiei, coroborate cu creșterea cifrei de afaceri.
Tototdată, anul 2024 va reprezenta finalizarea unei investiții de peste 35 milioane lei în inaugurarea unei fabrici cu o tehnologie de ultimă generație.
Vizați extinderea pe alte piețe?
Da, este adevărat că dezvoltarea capacităților de producție a atras de la sine noi oportunități de business: pe de o parte ne-a permis accesul pe segmentul de private label, pe de altă parte ne oferă posibilitatea să demarăm parteneriate pentru piața externă, dar strict legat de acest aspect, vom reveni cu informații complete la momentul respectiv.