Franta – doar unul din trei produse marca proprie este made in France

0
216

Fédération Indépendante du Made in France (FIMIF) a analizat 1.340 de articole alimentare si nealimentare din 18 categorii, vandute sub marca proprie de catre principalii zece retaileri francezi: Carrefour, Auchan, Leclerc, Intermarché, Super U, Casino, Cora, Lidl, Aldi si Monoprix.

Desi piata de retail din Franta se ridica la o valoare de 110 miliarde de euro pe an si reprezinta 5% din PIB-ul Frantei, studiul a constatat ca mai putin de unul din trei produse este fabricat in Franta. Aceasta, in timp ce lanturile de magazine, cum ar fi Lidl sau Leclerc cheltuie masiv pe publicitate pentru a-si promova angajamentul fata de industria si producatorii locali.

Studiul, citat de ESM: The European Supermarket Magazine, arata ca doar 31% dintre produsele vandute ca marca proprie si doar 22% din restul produselor sunt fabricate in Franta.

Alimentele proaspete sunt mai degraba produse in Franta (67%), comparativ cu cele procesate (28%) sau fructele uscate sau conservate (11%). Cele mai comune produse de origine franceza din supermarketuri sunt carnea (96%) si produsele lactate (71%).

Studiul a constatat ca informatiile privind originea produsului sunt furnizate pentru mai putin de jumatate dintre articole (47%). FIMIF insinueaza ca retailerii furnizeaza aceste informatii doar cand le este convenabil, asa ca 65% din produsele cu indicatie de origine geografica sunt etichetate ca fiind produse in Franta.

FIMIF a clasificat vanzatorii cu amanuntul in doua grupuri distincte. Pe de o parte, retailerii care „fac un efort”, si aici se incadreaza: Intermarché, Carrefour, Auchan si Super U. Pe de alta, cei care nu fac nimic pentru a incuraja productia locala.

Intermarché conduce plutonul cu 54% din produsele sale fabricate in Franta. Dar acest retailer nu vinde anumite produse nealimentare, care cel mai adesea sunt importate de concurentii sai. Carrefour ocupa pozitia a doua, cu 52% din produsele sale fabricate in Franta. Carrefour este, de asemenea, cel mai transparent comerciant cu amanuntul, care mentioneaza pe eticheta indicatia de provenienta pentru 82% din produsele sale.

La polul opus se situeaza Leclerc, Cora, Casino, Aldi si Monoprix ale caror articole sunt, in principal, importate. Doar 20-25% dintre produsele comercializate de acestia sunt de origine franceza. Lidl se claseaza pe ultimul loc in studiu, cu mai putin de un produs din cinci de origine franceza (17%).

Studiul doreste sa atraga atentia comerciantilor cu privire la responsabilitatea sociala si economica pe care o au fata de Franta si ii incurajeaza pe comerciantii sa renunte la „batalia pentru preturi scazute” si sa se reorienteze pe batalia pentru produse made in France si pe crearea de locuri de munca.

DISTRIBUIȚI
Articolul precedentControverse la Bruxelles privind reforma normelor de agricultura bio
Articolul următorGradinile urbane, o noua directie de diferentiere adoptata de Kaufland
Daniela Oancea

Redactor Sef al Modern Buyer din iulie 2017.
Absolventa a Universitatii din Bucuresti, Facultatea de Jurnalism si Stiintele Comunicarii, Daniela are o experienta de peste 20 de ani in presa. A inceput sa lucreze ca reporter si apoi ca redactor de stiri externe la cele mai importante cotidiene nationale. Si-a continuat cariera ca Business Editor pentru Mediafax si apoi ca redactor-sef la diferite publicatii business to business, precum si ca expert media in trei proiecte europene PHARE/SAPARD.