Ferenc Szecskó, FrieslandCampina România: Ne propunem să fim nr. 1 sau 2, în categoriile în care ne aflăm

În ultimii doi ani, fabrica FrieslandCampina din Cluj, unde lucrează peste 130 de angajați, a funcționat la capacitate maximă și va continua să o facă. Capacitatea anuală de producție a centrului de brânzeturi de la Cluj este de 8.000 de tone de brânză și unt, și aproximativ 35.000 de tone de lapte, în ambalaje de carton. La acesta se adaugă capacitatea anuală de producție a fabricii din Târgu Mureș, aflată în portofoliul companiei, care este de aproximativ 60.000 de tone.

„Ne-am numărat printre companiile care, în timpul crizei sanitare din 2020 au recrutat angajați pentru unitățile din Cluj și Târgu Mureș. De asemenea, odată cu lansarea noii linii de producție pentru cașcaval, am creat 40 de locuri de muncă noi. În viitor, ne propunem să oferim cât mai multe oportunități de lucru oamenilor din comunitățile noastre.”, spune Ferenc Szecskó, Directorul General, FrieslandCampina România.

Care este capacitatea fabricii în care ați inaugurat, în luna mai, linia de producție a cașcavalului?

Noi ne-am stabilit ca obiectiv o producție anuală de 3.000 de tone de cașcaval, pentru că ne place să fim ambițioși. Este o cantitate considerabilă, care ar putea să crească odată cu cererea. În ceea ce privește capacitatea anuală de producție a centrului de excelență pentru brânzeturi din Cluj, aceasta este de 8.000 de tone de brânză și unt, și până la 35.000 de tone de lapte, în ambalaje de carton.

Vom vedea și alte produse noi, la raft, pe lângă cașcavalul Napolact, proaspăt lansat?

Noi suntem receptivi la nevoile consumatorilor noștri: dacă va exista o nouă cerere a pieței, cu siguranță o vom analiza și vom reveni cu un răspuns. Știți, la Napolact, ne place să credem că suntem agili, inventivi și dornici să evoluăm.

Ce cantitate de lapte colectați de la fermierii locali și ce ar trebui să știm despre cooperarea cu aceștia?

Pentru noi, o bună cooperare și comunicare cu fermierii locali (din inima Ardealului) este prioritară. Dorim să sprijinim comunitatea de fermieri: colaborarea noastră include peste 1.100 de fermieri din regiune. De asemenea, în cele două fabrici ale noastre procesăm anual peste 100 de milioane de litri de lapte: aproximativ 80% lapte convențional și 20% lapte organic.

Care este volumul total al pieței de brânzeturi în România, și unde se situează Napolact?

În România, volumul total al pieței de brânzeturi este de 96.000 de tone, cu o valoare de 570 de milioane de euro.

Aici, la Napolact, ne propunem să devenim nr. 1 sau nr. 2, în toate segmentele în care alegem să jucăm, și exact asta ne propunem să realizăm, de exemplu, pe piața cașcavalului.

De-a lungul deceniilor, brandul Napolact a câștigat încrederea și loialitatea românilor. Interesul pentru produsele Napolact poate fi recunoscut în cererea mare a consumatorilor, care apreciază atât calitatea și gustul produselor, dar și misiunea companiei noastre, de a proteja natura.

Napolact este o marcă strategică în portofoliul d-voastră, ce cotă are în totalul cotei de piață al companiei?

Napolact este brandul nostru-vedetă, sub care ne angajăm să livrăm constant produse de cea mai bună calitate. De-a lungul anilor, Napolact a devenit și cel mai iubit brand al părinților din România, fiind recunoscut pentru promisiunea sa fermă: produs doar cu lapte din inima Ardealului. În plus, Napolact este un brand care a comunicat întotdeauna direct cu românii, prin diferite campanii, precum: „Reciclează și lasă în urmă o natură curată”, prilej cu care consumatorii noștri sunt încurajați să recicleze.

Până în prezent, brandul Napolact a ajuns la aproximativ 75% din cota totală a companiei.

Totuși, cu toate gamele noastre de produse ne propunem să fim nr. 1 sau nr. 2 în categoriile în care ne aflăm.

Ați fost nevoiți să faceți schimbări în portofoliu, fie din cauza crizei din domeniul sănătății, fie din alte motive?

Pandemia a dus la schimbări majore în multe domenii de activitate. În toată această perioadă, noi ne-am concentrat pe menținerea calităţii produselor existente și să fim agili și prompți în a răspunde cererilor venite de la consumatorii noștri.

Care sunt tendințele actuale de consum și tipul de ambalaj preferat de consumatori?

Consumatorul post-pandemie este mult mai cumpătat, din punct de vedere financiar, mult mai atent la ceea ce cumpără și pune mult mai mult accent pe categorii esențiale în consum. Totuși rămâne orientat spre calitate și brand.

În 2022, FrieslandCampina România a inaugurat oficial linia de producție pentru cașcavalul Napolact, la Fabrica din Cluj, în urma unei investiții de aproximativ 3 milioane de euro.

Cașcavalul Napolact completează gama de produse fabricate de FrieslandCampina la Cluj: trei tipuri de telemea, brânză de burduf, brânză topită, unt si lapte.

De anul acesta, la Cluj sunt produse feliile și blocurile de cașcaval Napolact, atât în varianta convențională, cât și cea ecologică. Produsele sunt disponibile în toate canalele – în comerțul modern, în cel tradițional, în platformele de comerț online și HORECA.

FrieslandCampina România face parte din compania olandeză Royal FrieslandCampina, unul dintre cei mai mari producători de lactate din lume.

Compania este prezentă pe piața românească cu mărcile Napolact, Campina, Oke și Dots și oferă o gamă largă de produse: lapte de consum, iaurt, brânză, unt și gustări pe bază de lapte.

Articolul precedentAlexandru Lăpuşan, CEO, Zitec, speaker în cadrul evenimentului CEO Meeting in the Garden
Articolul următorPenny ajunge la 311 magazine în România
Modern Buyer
Modern Buyer este un pionierat in zona produselor editoriale specializate, fiind prima platforma de informare destinata specialistilor in achizitii – buyeri si oameni de vanzari - din Romania.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.