Potrivit datelor NielsenIQ, marcile private continuă să câștige avânt în toată Europa,
vânzările totale ajungând la 352 de miliarde de euro în 2024, cu o creștere de 0,11 puncte procentuale a cotei de piață față de 2023. Această dinamică poziționează mărcile private la 38,1% din totalul sectorului alimentar din Europa.
Informațiile sunt extrase din studiul International Private Label Yearbook realizat și lansat de NielsenIQ cu prilejul evenimentului anual PLMA, cel mai mare târg anual dedicat industriei de mărci proprii din Europa. Studiul este efectuat în 17 piețe europene. NielsenIQ arată că vânzările de marci private au crescut în nouă din 17 țări. Printre
piețele în care produsele marcă proprie au înregistrat cea mai mare creștere amintim Spania (+1,2%), Cehia (+0,5 pp), Portugalia (+0,4 pp) și Franța (+0,4 pp). Elveția rămâne
lider, cu o cotă de piață de 52% a mărcilor private, în timp ce în Germania, Regatul Unit și Franța acest procent este de 39,7%.
După o scădere a vânzărilor în volum în 2023, anul trecut piața FMCG a dat semne de redresare. În volum, piața a crescut cu 1,27% în 2024, ceea ce înseamnă 5,24 miliarde de unități vândute în plus, față de 2023. Etichetele marcă proprie au fost principalul motor al acestei creșteri, contribuind cu peste 75% la dinamica totală.
Atitudinea consumatorilor față de mărcile private se schimbă, de asemenea, ceea ce conduce la transformarea acestora de la alternative cu prețuri prietenoase la produse competitive, de înaltă calitate. Potrivit NielsenIQ, la nivel global, 50% din consumatori raportează o disponibilitate crescută de a cumpăra produse marcă proprie, iar 40% spun că
ar plăti prețuri mai mari pentru o calitate superioară. Pe categorii de produse, creșterea mărcilor private este deosebit de puternică în segmentul ambiental (dry food), cofetărie, snacks și fresh food dar și alcool.
Asociația producătorilor de produse marcă proprie (PLMA) este pregătită să găzduiască cea mai mare și cea mai așteptată ediție a Private Label International Trade Show în perioada 20-21 mai la Centrul de Convenții RAI Amsterdam.