Edenred încurajează angajații, companiile, restaurantele și cantinele să facă alegeri alimentare sănătoase

Pe 6 decembrie 2018, la Palatul Cotroceni, sub egida Administrației Prezidențiale, a avut loc Întâlnirea Internațională Anuală a Partenerilor Programului European FOOD, un program educațional pentru nutriție sănătoasă și combaterea obezității.

FOOD funcționează pe baza unui set de recomandări destinate angajaților, companiilor și restaurantelor și cantinelor. Sunt orientări practice care îndeamnă la alegeri sănătoase alimentare care vizează consolidarea culturii prevenției, în primul rând. Sugestii precum “Alege pâinea integrală”, “Alege fructe la desert” sau “Ia prânzul cu colegii în afara biroului, în fiecare zi” pavează drumul către o nouă abordarea asupra alimentației în rândul populației active.

Tot în cadrul programului vor fi organizate workshopuri de nutriție pentru angajații companiilor care aderă la proiectul FOOD.

Creat la inițiativa Edenred, proiectul are obiectivul de a educa opinia publică și de a ameliora factorii de risc pe care o alimentație dezechilibrată îi aduce în rândul populației active, promovând obiceiuri alimentare sănătoase în timpul programului de lucru, fiind un liant al interacțiunii dintre cerere – angajați și ofertă – restaurante și cantine.
Lansat în 2009 ca un proiect-pilot în șase țări, a devenit un program pe termen lung datorită rezultatelor bune obținute cu ajutorul fondurilor europene. Astăzi programul este activ în Austria, Belgia, Cehia, Franța, Italia, Portugalia, Slovacia, Spania, Suedia și România.

La întâlnire au luat parte reprezentanți ai instituțiilor europene de referință pentru domeniul sănătății din Franța, Belgia, Suedia, Cehia, Italia, Spania, Portugalia, Austria și Slovacia, alături de reprezentanți ai Grupului Edenred, coordonatorul programului în România, și de autorități publice din Ministerul Sănătății, Institutul Național de Sănătate Publică, Comisia de Sănătate a Senatului, Societatea de Nutriție și Colegiul Medicilor.

“Ne-am propus să creăm o rețea națională de parteneri din rândul restaurantelor și cantinelor, precum și din rândul companiilor. Împreună cu acestea, vom pune bazele unei comunități care are același interes pentru sănătate și care luptă pentru același scop”, spune Dana Sîntejudean, CEO Edenred România și Moldova.

Potrivit Organizației Mondiale a Sănătății, prevalența obezității s-a triplat după anii 1980. În România, deși suntem mai bine poziționați la acest capitol, ratele de obezitate sunt în creștere: 9,1 % dintre adulți erau obezi în 2014, comparativ cu 7,9 % în 2008. (State of Health in the EU România, Profilul Sănătății în 2017). Alimentația nesănătoasă se reflectă direct ca povară nu doar asupra sănătății populației, ci și a bugetelor naționale. Potrivit Comisiei Europene, pierderi de până la 7% din PIB sunt în strânsă legătură cu incidența obezității în rândul populației. Astfel, schimbarea obiceiurilor alimentare va aduce economii semnificative pentru bugetele naționale.

În România, peste 2.5 milioane de angajați primesc tichete de masă de la angajatori. Edenred deservește peste 35.000 de companii-client și 1 milion de utilizatori pentru carduri si tichete de masă, tichete cadou, carduri cadou, tichete de creșă, vouchere de vacanță, tichete sociale, precum și carduri preplătite pentru cheltuieli de afaceri. Peste 3.400 de restaurante la nivel național acceptă cardurile și tichetele de masă Ticket Restaurant.

Articolul precedentFructele și legumele proaspete, o categorie care câștigă spațiu în coșul cumpărătorilor români
Articolul următorCarrefour ajunge la un număr de 35 de hipermarketuri la nivel național
Daniela Oancea
Redactor-șef al Modern Buyer din iulie 2017. Absolventă a Universității București, Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, Daniela are o experiență de peste 20 de ani în presă. A început să lucreze ca reporter și apoi ca redactor de știri externe la cele mai importante cotidiene naționale: Tineretul Liber, România Liberă și Evenimentul Zilei. Și-a continuat cariera ca Business Editor pentru Mediafax și apoi ca Redactor-șef la diferite publicații Business to Business, precum și ca expert media, în trei proiecte europene: PHARE/SAPARD. Danielei îi puteți scrie pe adresa oancea.i.daniela@gmail.com