Doraly Expo Market plănuiește extinderea în București, Cluj și Iași și investiții de până la 12 milioane de euro până în 2020

0
158
Alexandru Rusu, CEO Expo Market Doraly

Doraly pregătește investiții de 12 milioane de euro pentru extinderea la nivel național cu încă un spațiu în București și analizează totodată piețele din Cluj și Iași. Suprafața închiriabilă va crește cu 8.000 de m2, până la un total de 92.000, iar numărul pavilioanelor va ajunge la 37. Tot până în 2020, reprezentanții businessului estimează ca 10% din valoarea vânzărilor offline cumulate, care au însumat 780 milioane de euro în 2017, vor proveni din platforma doraly.ro. Platforma doraly.ro își propune creșterea și diversificarea gamei de produse și mizează pe electronice, electrocasnice și IT, dar și pe auto-moto sau jucării.

“Credem că este o categorie cu foarte mare potențial, care nu e exploatat la randament maxim în piața locală. În plus, prospectăm și zona IT&C, de unde avem din ce în ce mai multe cereri, iar în paralel dezvoltăm și segmentul auto-moto”, spune Alexandru Rusu, CEO Doraly, care își propune ca platforma online să fie cel mai important jucător în piața de e-wholesale din România și țările învecinate, cu 100.000 de produse până la sfârșitul anului și două milioane în următorii trei ani.

Expo Market Doraly, unul dintre cei mai mari jucători din piața de en-gros din România, împlinește 25 de ani de tradiție în comerțul românesc. Doraly a început ca o afacere de familie, în 1993 și s-a dezvoltat, treptat, într-un business imobiliar care închiriază spații comercianților cu profil en-gros.

Republica Moldova, China, Turcia, Pakistan, India, Iran, Iraq, Siria, Israel, Sudan, Arabia Saudită, Albania, Ucraina, Grecia, Bulgaria, Libia și România sunt cele 17 țări din care provin chiriașii parcului comercial Doraly. Antreprenori de 17 naționalități și culturi diferite s-au adaptat cerințelor pieței românești, iar peste 60% dintre ei sunt de mai bine de 10 ani în Doraly.

„Am crescut de la 3.500 de metri pătrați la peste 80.000 ca suprafață închiriabilă, păstrând acest profil de distribuitor de wholesale pentru întreaga țară”, a declarat Alexandru Rusu, CEO Doraly.

Parcul comercial a fost primul complex specializat în produse alimentare și non-alimentare din România și se întinde acum pe o suprafață totală de 280.000 de metri pătrați, pe ambele părți ale șoselei București – Urziceni din Afumați. Cei 550 de producători, importatori și distribuitori, chiriași ai Expo Market Doraly, comercializează articole pentru casă, iluminat și electrice, articole sanitare, birotică, bricolaj, produse pentru grădină, scule și unelte, mobilier, dar și produse alimentare și băuturi.

Doraly pune la dispoziția chiriașilor săi spații moderne destinate comerțului de tip en-gros, cash & carry și retail. Pavilioanele sunt personalizate în funcție de nevoile comercianților și oferă soluții complexe de comercializare și depozitare, sisteme de securitate de ultimă generație, eficiență energetică sporită care se traduce prin consum minim de energie și costuri de funcționare reduse.

Cifra de afaceri totală a firmelor care își desfășoară activitatea în spațiile comerciale din Doraly Expo Market s-a ridicat în 2017 la peste 780 de milioane de euro, în creștere cu 8,5% față de anul precedent. Reprezentanții Doraly se așteaptă ca tendința ascendentă să fie menținută și în 2018.

O treime din cifra de afaceri (37%) a platformei online a venit din comenzile en-gros de la clienți din București, Timișoara și Vrancea

O analiză a Doraly arată că peste 80% din utilizatorii de internet preferă să facă majoritatea cumpărăturilor online și peste 90% din clienții unui expo-market fizic cumpără și online. În plus, 85,9% dintre respondenți cred că magazinele fizice trebuie să aibă și variante digitale. În ce privește frecvența cumpărăturilor, 43% dintre ei fac cumpărături online cel puțin o dată pe lună. Un astfel de shopper are sub 40 de ani, educație superioară, venit de peste 2.000 lei pe lună și reședința într-un oraș mare. Cel mai des, aceștia comandă online electronice și electrocasnice, cadouri, articole de îmbrăcăminte și încălțăminte și obiecte pentru casă.

doraly.ro a fost lansat la sfârșitul lunii aprilie a acestui an și, pe perioada verii, mai mult de o treime din cifra de afaceri (37%) a platformei a venit din comenzile en-gros de la clienți din București, Timișoara și Vrancea.

“doraly.ro este un business intraprenorial așezat pe un model atipic pentru piața de e-commerce. Cele patru prețuri listate în dreptul fiecărui produs de pe site încurajează vânzările online en-gros și asigură economii importante pentru clienți, de până la 50% la comenzi mai mari. Practic, am replicat online businessul din offline pe ambele paliere: închiriem spații virtuale pentru comercianți și le-am construit și rafturi digitale.”, a declarat Alexandru Rusu, CEO Doraly.

Recent, platforma a început să înregistreze și comercianți care nu sunt chiriași ai Expo Market Doraly, dar care au o gamă de produse și resurse care permit comercializarea en-gros.

Site-ul listează, în acest moment, 160 de comercianți care vând, în total, 45.000 de produse distribuite în 13 categorii, cele mai reprezentative fiind electricele și categoria DIY (Do It Yourself). Clienții care cumpără de pe doraly.ro plătesc un singur preț de livrare și primesc un singur colet, indiferent de la câți comercianți comandă.

În plus, Doraly Sharing va permite consumatorilor finali să plătească mai puțin pentru un produs în funcție de numărul persoane care participă la comanda respectivă. Astfel, vor fi selectate o serie de produse pentru care se pot asocia mai mulți cumpărători la o singură comandă, fiecare dintre ei urmând să beneficieze de reduceri substanțiale.

Și comercianții care se înscriu pe platformă se bucură de reduceri de costuri. Cu ajutorul soluției de e-fulfilment dezvoltată de Doraly, aceștia își pot depozita marfa în spațiile Doraly, pentru a minimiza costurile de transport. Serviciul e destinat și companiilor care își propun să intre pe piața din România și care pot beneficia astfel de un fronting din partea Doraly, adică asigurarea tuturor serviciilor necesare, fără ca acestea să mai fie nevoite să creeze entități juridice, să-și deschidă birouri de reprezentanță sau să-și închirieze depozite.

Reprezentanții companiei cred că tendințele în cumpărăturile online rămân mobile first, diversificarea variantelor de plată și reducerea și adaptarea timpului de livrare în funcție de programul destinatarului, dar și că piața românească de e-commerce va continua să crească cu cel puțin 30% în fiecare an.

doraly.ro este un marketplace cu vânzare en-detail și en-gros, dezvoltat și lansat de Doraly în mai 2018. Platforma beneficiază de o investiție de peste un milion de euro și va cuprinde peste 100.000 de produse până la sfârșitul anului. Magazinul online listează produsele comercianților, importatorilor și distribuitorilor care aderă la modelul de business cu prețuri elastice și nu vinde produse sub brand propriu. În plus, consumatorii beneficiază de prețuri avantajoase, variabile în funcție de cantitatea comandată din fiecare produs și de un cost unic de transport și o singură expediere, indiferent de numărul comercianților din parcul com ercial de la care comandă.

Înființat în 1993, Expo Market Doraly a fost primul parc comercial specializat în produse alimentare și non-alimentare din România. Dezvoltat pe o suprafață de 280.000 de metri pătrați, pe ambele părți ale șoselei București – Urziceni, în Afumați, Ilfov, Expo Market Doraly dispune de 850 de spații comerciale în 31 de pavilioane, cu o suprafață totală închiriabilă de peste 84.000 de metri pătrați și aproximativ 3.000 de locuri de parcare, inclusiv subterane. Parcul comercial găzduiește peste 550 de producători, importatori și distribuitori și o gamă variată de peste 550.000 de produse.