Doi din cinci români se așteaptă să cheltuiască mai mult decât anul trecut, de Sărbători

Credit photo: freepik.com

Sărbătorile de iarnă sunt o perioadă de bucurie pentru majoritatea românilor, deoarece 84% dintre respondenți au declarat că, oricât de grele sunt vremurile, sunt mereu fericiți când vin sărbătorile, în timp ce 78% apreciază tradițiile sărbătorilor și se străduiesc să le mențină în familie ca de obicei, arată rezultatele unui studiu online, dat publicității de United Media Services.

În același timp, 72% au spus că, comparativ cu anii precedenți, vor fi mai precauți la cheltuieli (cumpărături/călătorii), în timp ce se simt mai stresați față de viitoarele sărbători de iarnă față de alți ani, din cauza contextului actual (inflație, război).

Mai mult, două treimi dintre români își vor folosi fondurile de economii disponibile pentru achiziții de sărbători și doi din cinci se așteaptă să cheltuiască mai mult față de anul trecut, în principal din cauza inflației.

Cu toate acestea, doar 28% dintre români au făcut economii pentru sărbători, iar 7% vor folosi un card de credit sau vor împrumuta bani pentru a putea acoperi cheltuielile, ceea ce sugerează fie o intenție de a cheltui în limita posibilităților lor, fie o constrângere financiară care le îngreunează să se pregătească în prealabil.

Cumpărăturile se mută în noiembrie, conectate la Black Friday

„Cumpărăturile de sărbători de iarnă au început deja, iar Black Friday este o mare oportunitate de a bifa unele articole din lista de cumpărături. 56% dintre români au declarat că au început deja cumpărăturile de sărbători în noiembrie sau chiar mai devreme, îmbrăcămintea și produsele de înfrumusețare fiind categoriile de top. Black Friday este un moment cheie în contextul mai mare al cumpărăturilor de sărbători, 1 din 2 persoane plănuind să cumpere cadouri de Crăciun cu această ocazie; electronicele rămânând cele mai căutate produse de Black Friday”, a declarat Anca Băcăianu, Head of Strategy & Research la United Media Services.

În același timp, eticheta de Black Friday este percepută de români ca fiind folosită în exces și peste jumătate dintre români nu sunt impresionați de promoții sau chiar cred că nu sunt reale, 52% declarând că perioada promoțională BF este prea lungă, nu este clar când are loc de fapt evenimentul.

Totuși, 47 % au spus că se simt bombardați de mesajele promoționale BF trimise în prealabil, dar se pare că acest mesaj are efect, întrucât 41 % au recunoscut că, în anii precedenți, au cumpărat adesea mai multe lucruri decât au fost planificate.

Continuând tendințele pandemiei, trei din patru români își vor face cel puțin o parte din achizițiile online, invocând confortul și gama de produse drept principalii factori motivatori. Românii preferă magazinele online multimarcă – 71%, urmate de mall-uri și centre comerciale, hipermarket/supermarket – 58%, magazine online monomarca – 30%.

„Consumatorii caută valoare. În ciuda entuziasmului, oamenii sunt îngrijorați cu privire la inflație, 3 din 4 declarând că vor fi mai precauți cu aceste cheltuieli de vacanță în comparație cu anii precedenți. Se așteaptă ca mărcile să ușureze povara inflației, iar cele care oferă promoții atrăgătoare vor ieși în frunte”, a mai declarat Anca Băcăianu.

În ceea ce privește modul în care privesc media și divertisment, 72% dintre români au spus că vor viziona conținut video (TV, VOD, YouTube etc.) în perioada sărbătorilor și 37% spun că o vor face mai mult decât de obicei. Situația seamănă foarte mult cu raportul United Media Services despre Sărbătorile de Paște, când s-a descoperit că 1 din 2 români au declarat că le place să urmărească emisiuni și emisiuni TV specifice Paștelui și mai mult de 63% vor viziona conținut video (TV, YouTube etc.) în timpul liber de Paște, 25% spunând că îl vor consuma mai des decât de obicei.

În ceea ce privește călătoriile, peste un sfert dintre români au familie în străinătate care se va întoarce în vacanța de iarnă, dar doar 4% vor pleca în străinătate pentru a vizita membrii familiei. Mai mult, șase din zece români vor face o excursie în afara orașului în perioada sărbătorilor de iarnă, la fel cum s-a întâmplat cu Paștele, în timp ce 88% vor călători în interiorul țării.

Cele mai multe călătorii vor fi efectuate cu mașina (83 %), doar 12 % cu trenul și 10 % cu avionul.

Studiul a fost realizat United Media Services în perioada 20-24 octombrie, pe un eșantion de 500 de respondenți din mediul urban, cu vârste cuprinse între 18 și 55 de ani. Interviurile au avut loc online, iar eșantionarea s-a făcut pe cote, în funcție de sex, vârstă și grad de urbanizare. Este al doilea studiu de sărbători creat de United Media Services anul acesta, după cel de Paște.

United Media Services este o agenție de media full-service, cu focus in zona de digital, cu biroul în București și cu aptitudini de coordonare media regională. Agenția lucrează în prezent pentru mai mult de 70 de clienți și 100 de branduri din cele mai dinamice categorii, precum retail, pharma, telecom, e-comm, FMCG, financiar etc.

Articolul precedentCoca-Cola HBC România a investit 21 milioane de euro în proiecte de sustenabilitate în anul 2021
Articolul următorRinapack este partener-expozant al evenimentului „Legume & Fructe: Raftul BIO”, din 24 noiembrie, 2022
Modern Buyer
Modern Buyer este un pionierat in zona produselor editoriale specializate, fiind prima platforma de informare destinata specialistilor in achizitii – buyeri si oameni de vanzari - din Romania.