Cum pune Carrefour în practică transformarea digitală pe piața din România

Carrefour își consolidează în România parteneriatul semnat cu Google și își propune să exploreze noi moduri de a ajunge mai repede la consumatorii săi din mediul online. Astfel, în cadrul parteneriatului, Google susține transformarea digitală a retailerului: implementarea instrumentelor G Suite, transferul de know-how și oferirea unor soluții de tip cloud. Toate aceste inițiative urmăresc să integreze o cultură internă bazată pe agilitate și un proces decizional rapid. Un alt pas important în procesul de transformare digitală este crearea de soluții moderne de shopping bazat pe aplicații digitale.

Bringo este o aplicație care îți pune la dispoziție un personal shopper care îți face cumpărăturile și le livrează acasă, în doar 90 minute, și care a fost dezvoltată de Carrefour în parteneriat cu o firmă românească de software. La finalul lui 2018, Bringo și-a extins acoperirea la 13 orașe: București, Cluj, Constanța, Pitești, Buzău, Brăila, Galați, Focșani, Brașov, Piatra Neamț, Iași, Botoșani și Suceava, iar ținta este extinderea serviciului la nivel național.

De asemenea, zona de comerț online crește într-un ritm accelerat, platforma online din România devenind un element cheie în ecosistemul de comerț Carrefour, cu un sistem digital și logistic dedicat. Acest lucru a permis ca, pe lângă acoperirea națională oferită la produsele nealimentare, Carrefour.ro să înceapă livrarea de produse proaspete (fructe, lactate etc) în zona București/Ploiești, din 2018.

În ceea ce privește metodele de plată, inovațiile aduse de grupul francez în peisajul retailului românesc s-au concentrat pe upgrade-ul aplicației „Carrefour Pay”, prin intermediul căreia clienții pot scana și verifica singuri produsele din coșul de cumpărături și pot plăti cumpărăturile direct din aplicaţie, la casele de marcat clasice sau self check-out. Acest tip de case este disponibil în prezent în 24 de magazine, dintre care 4 supermarketuri și 20 de hipermarketuri.

O altă noutate în peisajul digital al Carrefour este și sistemul de plată cu amprentă, un proiect inovator și ambițios, disponibil acum în magazinul Carrefour Market Green Court din București.

Dincolo de preocuparea directă de a îmbunătăți experiența de cumpărături online a clienților săi, Carrefour investește și în tinerii pasionați de tehnologie și de inovație. Astfel, pentru al patrulea an consecutiv, compania susține proiectul național Innovation Labs, mentorând tinerii care înscriu proiecte de tip start-up la categoria retail.

Carrefour crede într-un viitor al retailului structurat după un model de business omnicanal, în care combinația dintre offline și online este una naturală și în care interacțiunea umană dintre clienți și specialiștii din magazine continuă să fie relevantă.

Carrefour România a ajuns în 2018 la peste 18.300 de angajați, 358 de magazine, încheind anul 2017 cu o cifră de afaceri de 2,01 miliarde de euro.

Articolul precedentFM Logistic a obținut un rating CDP peste media sectorului pentru politica de mediu
Articolul următorBake Expert intră și pe segmentul pâinilor feliate ambalate
Modern Buyer
Modern Buyer este un pionierat in zona produselor editoriale specializate, fiind prima platforma de informare destinata specialistilor in achizitii – buyeri si oameni de vanzari - din Romania.